شنبه 25 تیر 1384

سيروس ناصري: اگر در پيشنهاد اروپا غني‌سازي نباشد، ايران نخواهد پذيرفت، ايسنا

* تصميم‌گيري براي آغاز غني‌سازي پس از بررسي پيشنهاد اروپا اتخاذ مي‌شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي


عضو تيم مذاكره كننده‌ي هسته‌يي كشورمان با سه كشور اروپايي خاطرنشان كرد: اگر پيشنهاد اروپايي‌ها غني‌سازي اورانيوم را در بر نگيرد، از سوي ايران قابل بررسي نخواهد بود.

سيروس ناصري، عضو تيم مذاكره كننده‌ي هسته‌يي كشورمان با سه كشور اروپايي در گفت‌وگو با خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به نزديكي زمان ارايه‌ي پيشنهاد اروپايي‌ها به ايران و لزوم رعايت خط قرمزهاي مورد نظر كشورمان از سوي اروپايي‌ها خاطرنشان كرد: اگر چرخه‌ي سوخت هسته‌يي در پيشنهاد اروپايي‌ها براي ايران لحاظ نشده باشد، اساسا پيشنهاد آن‌ها قابل بررسي نخواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تاكيد بر اين كه به هيچ وجه تحت هيچ شرايطي از حفظ تكنولوژي چرخه‌ي سوخت هسته‌يي كوتاه نمي‌آييم، گفت: هرگونه تصميم براي شروع غني سازي اورانيوم بعد از ارايه و بررسي پيشنهاد اروپايي‌ها از سوي ايران اتخاذ مي‌شود.

ناصري با اشاره به چگونگي پيشنهاد اروپايي‌ها به ايران در زمينه‌ي استفاده‌ي صلح آميز از انرژي هسته‌يي، ادامه داد: اگر پيشنهاد اروپايي‌ها شامل غني سازي اورانيوم باشد، از سوي ايران قابل بررسي است.

اين عضو تيم مذاكره كننده‌ي هسته‌يي كشورمان با سه كشور اروپايي در پاسخ به اين سوال كه چنان‌چه پيشنهاد اروپايي‌ها به هر دليلي از سوي ايران رد شود اين تصميم با چه اقداماتي از سوي ايران همراه خواهد بود، گفت: تصميم ايران قبل از ارايه‌ي پيشنهاد اروپايي‌ها اتخاذ شده و آن‌ها نيز از آن به خوبي مطلع هستند كه ادامه‌ي فعاليت‌هاي غني سازي اورانيوم را شامل مي‌شود؛ در عين حال بناي ما بر آن است كه مساله‌ي هسته‌يي ايران با تفاهم خاتمه يابد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سيروس ناصري: اگر در پيشنهاد اروپا غني‌سازي نباشد، ايران نخواهد پذيرفت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016