پنجشنبه 6 مرداد 1384

پیش نویس قطع نامه ملاقات با اکبر گنجی، تقاضاي ملاقات با گنجي بي ثمر ماند!

اکنون اکبر گنجی دگر اندیش ایرانی بیش از 50 روز است در اعتصاب غذا به سر می برد و حاکمان پس از عهد شکنی های فراوان در آزادی وی با انتقال او به بیمارستان ، بیمارستان را نیز تبدیل به زندان کردند و می خواهند با چنین انتقالی بگویند که اکبر گنجی آزاد است ما امروز به بیمارستان آمده بودیم تا تنها با اکبر گنجی ملافات کنیم چرا که معتقدیم این یکی از اولیه ترین حقوق یک زندانی سیاسی است که اکنون پس از گذشت بیش از یک و نیم ماه از اعتصاب غذایش در بیمارستان بستری است.این پرسش اما باقی است که چرا و به چه علت یک فرد به دلیل طرح عقاید و اندیشه هایش که که مطابق با اصول اولیه حقوق بشر و از حقوق طبیعی یک انسان است بیش از دو هزار روز باید زندان را تجربه کند آیا دو هزار روز زندان برای تابانیدن نور بر تاریک خانه های ظلم و استبداد کافی نیست که اکنون عالیجنابان او را در یک قدمی مرگ به سوی مرگ فرا می خوانند ؟
ما به ملاقات اکبر گنجی آمده ایم و البته از مسئولین بیمارستان میلاد نیز می پرسیم که چرا با پذیرش یک زندانی سیاسی در بیمارستان عملا جایگاه بیمارستان را به جایگاهی نظامی تبدیل کرده اند؟

از مسئولین بیمارستان می پرسیم که چرا آنها اکنون بیماری را در بیمارستان خود جای دادند که نه تنها از حداقل حقوق یک زندانی سیاسی بلکه از حداقل حقوق یک بیمار نیز برخوردار نیست.

ما آمده ایم تا حقوق اولیه یک زندانی سیاسی و یک بیمار را طلب کنیم و در همینجا اعلام میکنیم همچنان که اکبر گنجی در طرح اندیشه های به حق خود پا برجاست مانیز در دفاع از حقوق اولیه و اندیشه او پابرجاییم.

بی شک اقدام امروز ما نیز آخرین اقدام در دفاع از حقوق این زندانی سیاسی نیست اگرچه در همینجا از حاکمان و عالیجنابان می خواهیم که به این بی تدبیری خود پایان دهند و اندیشه و جسم گنجی را از زندان خود رها سازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دعوت به ملاقات نمادین از اکبر گنجی در بیمارستان میلاد تهران بدون کسب نتیجه و با قرائت قطع نامه ای ساعت 15و4 دقیقه بعد از ظهر امروز پایان یافت.
این مراسم که به دعوت اعضاءی تحکیم وحدت (طیف علامه) و ادوار تحکیم وتعدادی از فعالین سیاسی برگزار می شد با مخالفت و ممانعت مسئولین بیمارستان رو به رو شده و مذاکره با نماینده طرف مقابل نیز نتیجه ای نداشت.

همچنین آقایان فریبرز ریس دانا، محمد ملکی، ماشأءالله شمس الواعظین، علی افشاری به نمایندگی از سوی متقاضیان ملاقات با اکبر گنجی به رایزنی با مسئولین پرداختند که نتیجه ای در بر نداشت.

قریب به 30 نفر از شرکت کنندگان پس از ناامیدی در برابر درب ورودی بیمارستان متحصن شده و اقدام به خواندن یار دبستانی من و ای ایران کردند و نهایتا شعارهایی در آزاد ی زندانی های سیاسی سر دادند در خاتمه عبدالله مومنی قطع نامه نهایی را خواند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیش نویس قطع نامه ملاقات با اکبر گنجی، تقاضاي ملاقات با گنجي بي ثمر ماند!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016