شنبه 8 مرداد 1384

عبدالفتاح سلطاني بازداشت شد، ايسنا

سخنگوي كانون مدافعان حقوق بشر خبر داد كه عبدالفتاح سلطاني، عضو هيات مديره كانون وكلا و عضو كانون مدافعان حقوق بشر عصر امروز بازداشت شد.

محمد شريف به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت كه كمتر از يك ساعت قبل، افرادي كه ظاهرا مامور بودند به ساختمان كانون وكلا - كه سلطاني از صبح امروز در آن تحصن كرده بود- وارد شدند و 10 دقيقه‌ي بعد وي را تحت‌الحفظ از ساختمان بيرون آورده و بر اتومبيلي سوار كرده و بردند.

شريف يادآور شد كه اين افراد از جريان بازداشت سلطاني، فيلمبرداري مي‌كردند و مشخص نشد كه ماموران كجا بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جداري فروغي پس از جلب سلطاني: اميدواريم وي هرچه زودتر آزاد شود


جداري فروغي وكيل دادگستري در ارتباط با روند بازداشت عبدالفتاح سلطاني اظهار داشت: من بعدازظهر امروز پس از اينكه مطلع شدم آقاي سلطاني در كانون وكلا تحصن كرده‌اند به اين مكان رفته و در ساعت هفت و پانزده دقيقه بعدازظهر ملاحظه كردم كه تعدادي از مامورين با لباس شخصي به اين مكان مراجعه كرده و با ارائه دو نامه به آقاي سلطاني به وي اعلام كردند كه حكم جلب او را دارند. سلطاني نيز در پاسخ به آنها اعلام كرد كه من در حال حاضر فراري نيستم و مشكلي ندارم و اتهام من را ذكر كنيد.

اين وكيل دادگستري در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا ادامه داد: اين افراد اتهام را به ظاهر ذكر نكردند و فقط دو نامه‌اي كه در اختيار داشتند را به سلطاني ارائه دادند كه من در آن لحظه از مامورين درخواست كردم كه اجازه دهند كه محتواي نامه را بخوانم ولي اين افراد اجازه ندادند.

من به آنها گفتم من به عنوان همراه، همكار و وكيل بايد از اتهامات وارد شده به آقاي سلطاني آگاه شوم و صرفنظر از اين، بر اساس اطلاع من، آقاي جندقي رياست كانون وكلا با دادستاني تهران صحبتي داشته‌اند و قرار نبوده كه حكم آقاي سلطاني امروز اجرا شود و قرار گذاشته شده بود كه سلطاني ساعت 30 : 8 صبح فردا در كانون وكلا خود را معرفي كند و همچنين سلطاني تعدادي از همكاران را به عنوان وكيلان خود مشخص كرده است ولي متاسفانه ماموران به صحبتهاي من توجهي نكردند و گفتند ما نمي‌توانيم به صحبتهاي شفاهي استناد كنيم و بايد وي را همراه خود ببريم.

من به ماموران اشاره كردم كه سلطاني يك وكيل دادگستري است و اينجا كانون وكلا است و اجازه دهيد كه جندقي رياست كانون وكلا بيايد و حكم اجرا شود. ولي اين آقايان توجه نكرده و سلطاني را همراه خود بردند و از صحنه بازداشت فيلم گرفته شد.

اين وكيل دادگستري از محلي كه سلطاني به آن منتقل شده ابراز بي‌اطلاعي كرد و افزود: تا آنجا كه من اطلاع دارم آقاي سلطاني شش، هفت نفر از همكاران خود را به عنوان وكيل انتخاب كرده و اين افراد اقداماتي را آغاز كرده و من در تماس تلفني كه با آقاي جندقي رياست كانون وكلا داشتم وي ضمن ابراز تاسف از وقوع چنين اتفاقي تاكيد كرد كه در وقت اداري پيگير قضيه عبدالفتاح سلطاني خواهد بود.

وي با ابراز تاسف از چنين برخوردي با سلطاني اظهار داشت: سلطاني با عنوان يك وكيل دادگستري دفاع از افراد سياسي و مطبوعات را بر عهده داشته و در حال حاضر نيز وكالت خانواده زهرا كاظمي را بر عهده دارد و اگر اتهامي بر وي وارد است بايد ابتدا وي احضار مي‌شد و بعد حكم جلب صادر مي‌شود ولي گويي در اين قضيه ابتدا به ساكن، حكم جلب صادر شده است.

جداري فروغي در ارتباط با اينكه در قانون نحوه برخورد با وكلاي دادگستري تبيين شده است، اظهار داشت: طبق مقررات وكلاي دادگستري در موضع دفاع مانند قضات از مصونيت برخوردار هستند و تخلفات وكلاي دادگستري ابتدا به ساكن بايد در كانون وكلا و دادسراي انتظامي وكلا و دادگاه انتظامي وكلا مورد بررسي قرار گيرد و پس از آن وكيل دادگستري جلب و بازداشت شود. متاسفانه اين برخوردي كه امروز با سلطاني انجام گرفت، مسبوق به سابقه است و تعدادي از وكلا به اين نحو بازداشت شده‌اند و اين باعث تاسف است كه اين برخورد در خانه وكلا و آن هم در صورتي كه هيات مديره و رياست كانون وكلا با دادستاني تهران در حال رايزني بودند، صورت گرفته است. اين نحوه برخوردها سنگين است.

اين وكيل دادگستري در پايان ابراز اميدواري كرد با پيگير‌ي‌هايي كه از سوي كانون وكلا و همچنين وكلاي سلطاني صورت مي‌گيرد، سلطاني هرچه زودتر آزاد شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالفتاح سلطاني بازداشت شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016