شنبه 8 مرداد 1384

معاون دادستان تهران: يكي از مشكلات گنجي وجود وكيلي مشكوك و مرتبط با بيگانگان است كه نه صلاح موكل خود را در نظر دارد و نه مصالح نظام را، فارس

سالاركيا: دادسراي تهران در هر شرايطي كوچكترين انعطافي نسبت به جوسازيهاي تبليغاتي نشان نمي‌دهد

خبرگزاري فارس: معاون دادستان تهران با اشاره به وضعيت اكبر گنجي با بيان اينكه هر نوع ارفاق يا اعطاي امتياز به مددجويان تنها از طريق مجاري قانوني امكان پذير است، گفت: دادسراي تهران مصمم است تحت هر شرايطي كوچكترين انعطافي نسبت به جوسازيهاي تبليغاتي خصوصاً در اين مورد كه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي در پشت پرده آن هستند نشان ندهد.


محمود سالاركيا در گفتگو با خبرگزاري فارس در خصوص اظهارات همسر اكبر گنجي اظهار داشت: متاسفانه اكبر گنجي به تحريك برخي افراد مغرض و اغواي برخي بستگان نزديك دست به اقدامات غيرمتعارفي زده كه انگيزه آن تبليغات رسانه‌اي عليه نهادهاي نظام مقدس جمهوي اسلامي ايران است.
وي افزود: نامبرده در اين اقدام تبليغاتي كه متاسفانه برخي از رسانه‌هاي داخلي نيز ناخواسته به اين امر دامن مي‌زنند ابتدا اعلام نمود چون من در زندان هستم و نياز به درمان دارم و اجازه داده نمي‌شود به مراكز پزشكي خارج از زندان مراجعه كنم تا زمان برآورده شدن اين خواسته دست به اعتصاب غذا مي‌زنم و چند هفته در اين خصوص عليرغم اقدامات مناسب درماني زندان اوين تبليغات كاذبي را به راه انداخت.
معاون دادستان تهران با بيان اينكه متعاقب اين امر برحسب روال عادي و نوبت معمول به گنجي يك هفته مرخصي داده و وي آزاد گرديد، افزود: متاسفانه نامبرده 6 روز غيبت كرد و به تنها چيزي كه نپرداخت موضوع درمان بود و تنها روزهاي آخر براي توجيه اعمال خود به يكي از بيمارستانها مراجعه‌اي چند ساعته داشت و در اين ايام نيز بدون در نظر گرفتن موازين قانوني دست به اقدامات مجرمانه‌اي زد كه از شهروندان سالم سر نمي‌زند.
سالاركيا ادامه داد: مجدداً پس از مراجعه به زندان به كمك همسرش تبليغات كاذبي را به راه انداخت كه ايشان تا زماني كه براي درمان به خارج از زندان اعزام نشود اعتصاب غذا خواهد نمود. اين ادعا در حالي مطرح مي‌شد كه افراد مورد وثوق در زندان از صرف مايعات مقوي و ساير مواد غذايي توسط وي خبر مي‌دادند.
به گفته معاون دادستان تهران متعاقب معاينه گنجي توسط شوراي پزشكي و اعلام نظر مبني بر اينكه براي عمل جراحي مينيسك پا لازم است نامبرده در بيمارستان بستري شود، زندان اوين در اجراي وظايف قانوني با اجازه دادسرا نامبرده را به بيمارستان فوق تخصصي ميلاد منتقل و بستري نمود.
وي اضافه كرد: گنجي از ابتداي بستري شدن در بيمارستان از رژيم غذايي اين بيمارستان استفاده و چند روزي روال عادي به خود گرفت تا اينكه يكي از وكلاي وي كه ارتباطات پشت پرده او با ريچارد مورفي و گري سيك مسوول آمريكايي پروژه براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي بر نهادهاي مطلع پوشيده نيست، از آمريكا و انگلستان به ايران مراجعه نمود. اين وكيل كه قبل از بستري شدن مددجو تحريكات زيادي انجام داده بود پس از مراجعات مكرر به خانواده مددجو و تلاش براي ورود غيرقانوني و مخفيانه به اطاق اكبر گنجي تلاش خود را جهت تحريك مجدد نامبرده به اعتصاب غذا و صدمه زدن به سلامت جسمي به حد نهايت رساند به نحوي كه اين تحريكات به روي يكي از اعضاي خانواده وي موثر واقع شد.
سالاركيا گفت: در بين مامورين بيمارستان كاملاً مشهود است زماني كه مددجو اكبر گنجي با اين عضو از خانواده‌اش ملاقات مي‌كند پس از نيم ساعت تمام شرايط عادي را كنار گذاشته و ادعاهاي قبلي خود را تكرار مي‌كند مجدداً با نصايح و ارشاد پزشكان پس از چند ساعت به روال عادي بازگشت مي‌نمايد و اين شرايط تنها تا زمان ملاقات بعدي پايدار است به نحوي كه مسوولين حراست بخش مذكور طي نامه كتبي و رسمي اعلام نموده‌اند براي پايان دادن به اين تبليغات كاذب دادسرا دستور دهد اين عضو از خانواده با گنجي ممنوع‌الملاقات شود كه اين درخواست در حال بررسي است.
معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران با بيان اينكه در هر صورت اكبر گنجي در حال حاضر در بيمارستان بستري بوده و در حال درمان است و هيچ تغيير شرايطي نيز به مصلحت وي نبوده و امكان پذير نمي‌باشد، افزود: حال جاي اين سوال جدي است افرادي كه نامبرده را تحريك به اعتصاب غذا مي‌نمايند خواسته ‌آنان چيست؟ و چه منطقي پشتوانه اين رفتار است.
به گفته وي، اكبر گنجي مجرمي است كه به اتهامات گوناگون محاكمه و محكوم شده است و راي صادره نيز با طي تشريفات قانوني به قطعيت رسيده و وي ماه‌هاي آخر محكوميت را سپري مي‌كند و در خصوص بسياري از اتهامات ديگر نيز پرونده مفتوح و تحت پيگرد مي‌باشد.
اين مقام قضايي در ادامه بيان داشت: بسيار روشن و بديهي است كه دادسراي تهران نمي‌تواند تابع تهديد شده و به تأسي از جو تبليغات كاذب دست به اقدام غيرقانوني و خارج از ضوابط اداري بزند.
وي افزود: يكي از مشكلات مددجوي مذكور وجود وكيلي مشكوك و مرتبط با بيگانگان است كه نه صلاح موكل خود را در نظر دارد و نه مصالح كلي نظام را مي خواهد و متاسفانه مشكل اساسي دوم نيز عضوي از خانواده اين مددجو است كه اميدوار است با صدمه خوردن به گنجي او به وعده‌هاي داده شده و اميال و آرزوهاي واهي خواهد رسيد.
سالاركيا گفت: چنانچه اين افراد خود را از موضوع اكبر گنجي كنار بكشند و يا دادستان محترم تهران در پي تقاضاي مسوولين حراست در بخش مذكور دستور قطع ملاقات و ارتباط اين فرد را صادر نمايند، مددجو اكبر گنجي پس از نصيحتي مختصر توسط پزشكان بيمارستان ميلاد وضعيتي عادي و پايدار خواهد داشت و چنانچه اغواگري اين افراد به او نرسد قطعاً با سلامتي كامل و در شرايطي معمولي دوران محكوميت خود را تا پايان ادامه خواهد داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران همچنين در اين گفتگو با اشاره به اينكه در اين زمينه مطالب مجرمانه‌اي به نام مددجو اكبر گنجي از طريق خانواده وي منتشر مي‌شود، افزود: رجاه واثق داريم كه قلم مسموم و زهرآگين دشمنان ميهن اسلامي در اين مطالب شريك و سهيم است و اين افراد خود را عامل بيگانگان قرار داده‌اند كشف و در خصوص آن رسيدگي قاطع به عمل آيد.
سالاركيا در پايان حال عمومي اكبر گنجي خوب و مساعد توصيف نمود و اعلام كرد: براساس آخرين اطلاع واصله نامبرده از مواد غذايي و پروتئيني به صورت مايعات مغذي استفاده و حسب رژيم غذايي و درماني پزشكان بيمارستان از سرم‌هاي غذايي مخصوص نيز استفاده مي‌نمايد كه هزينه هر يك از اين مواد ده برابر هزينه غذاي معمولي است و قطعاً انرژي‌اي كه اين مواد به بدن مي‌دهد نيز از مواد غذايي معمولي بيشتر مي‌باشد.
سالار كيا تاكيد نمود: چون مددجو اكبر گنجي و برخي از اعضاي خانواده وي دچار نوعي بيماري رسانه‌اي شده‌اند كه حاضرند به خاطر تبليغات و برخي مسائل رسانه‌اي و مطرح بودن در روزنامه‌ها به سلامت خود نيز آسيب وارد نمايند، به رسانه‌هاي داخلي توصيه مي‌شود از پرداختن به اين مسائل كم اهميت و بعضاً كذب كه حاصلي جز ايجاد خوراك رسانه‌اي براي بيگانگان ندارد پرهيز نمايند.

Copyright: gooya.com 2016