چهارشنبه 12 مرداد 1384

آقای خاتمی، لطفاً ساکت! بهرام حسین‌زاده

جناب آقای خاتمی، اگر حرف زدن بلد نیستید، حرف "نزدن" که بلدید. چرا فکر می‌کنید که باید به هر سوالی جواب بدهید، شمایی که به بسیاری از پرسش‌های بسیار مهم پاسخی ندادید. آیا نمی‌دانید که هر سوالی پاسخی مربوط به خود دارد؟ آیا پرسش:"برای گنجی چه کرده‌اید؟" تناسبی با پاسخ شما دارد:"این آقا خودش مقصر است."
مگر سوال این بوده که :"چه کسی مقصر است؟" که شما انگشت اشاره‌تان را به سوی گنجی نشانه می‌روید؟ اولاً اینکه شما در مقام "قضاوت" نیستید. گر چه که در مملکت ما، "قدرت" منشاء قضاوت نیز می‌شود و هر که قدر‌قدرت‌تر، زبان‌گشاده‌تر بر مردمان.
شما اگر بر ادعای خود باقی می‌ماندید و صرفاً مدافع حقوق شهروندان بودید، چنین پاسخ نمی‌دادید. و خیلی دلم می‌خواهد که "تقصیر و گناه" گنجی را از زبان شما بشنوم!!! گناه او چه بوده است؟ پایداری در برابر قدرت جنایتکاران؟ که بسیاری از دوستان و نزدیکان شما نیز مزاحم این جماعت بوده‌اند و با این منطق برادرتان و حجاریان و تاج‌زاده و آقاجری و دیگران نیز مقصرند. و اگر گناه او افشای زیر و بم قتل‌های زنجیره‌ای بوده است که در این صورت خود شما از او مقصرترید. اما چرا در این میانه فقط گنجی باید تاوان بدهد؟ آیا شما با اتکا به موقعیت و محبوبیت داخلی و بین‌المللی که داشتید نمی‌توانستید اندکی از بار گنجی را بر دوش بگیرید؟ یا اینکه فکر می‌کنید شما را هم چوب میزدند؟ نه آقای خاتمی من نیز دارد باورم می‌شود که شما سترونید. و از چندی پیش که شما در مسالۀ هسته‌ای، منافع ملت را واگذاشتید و به دستیاری خامنه‌ای شتافتید، تردیدهایم هر چه بیشتر فرو ریخت و حالا این آخرین شاهکار شما. شمشیر کشیدن بروی آدمی مثل گنجی و همراهی با امثال مرتضوی و شریعتمداری و خامنه‌ای!!! بر پیشانی شرم نیز، عرق می‌نشیند ازین گفتۀ شما. اینکه شما نیز نوری بر دخمۀ آدمکشان انداختید و چوب نخوردید و گنجی خورد، آیا بجز این است که شما "ارتباطات" و "سهمی از قدرت" داشتید و دارید و گنجی فاقد اینهاست؟ شما با "رهبری" که "جنایاتش" بر همۀ عالم و آدم، آشکار شده، کنار آمده‌اید و همکاری می‌کنید و گنجی چنین نکرده است. نه اینکه شما را در جنایات خامنه‌ای سهیم بدانم، اما تفاوت "سکوت" شما و "فریاد" گنجی، بسیار بزرگ است.
گذشته ازین، مگر نه این است که حتی "مقصرین" نیز حق و حقوقی دارند که باید رعایت شود؟ حق و حقوقی که هر شهروند دارای آن است!!! چرا شما بجای دفاع از حق و حقوقِ قانونی گنجی، صرفا به این اکتفا می‌کنید که:"او مقصر است." گیرم که او مقصر هم باشد، آیا در جامعۀ مدنی و مدینه‌النبیِ شما با مقصرین چنین برخوردی سزاوار است؟ آیا این است محصول آن همه های و هوی شما؟ آنهمه گفتارهای زیبا، باید در عمل به چنین زشتی بیانجامد؟
زندگانی انسانی در خطر است و شما بجای اینکه او را نجات بدهید در مقام جستجوی اینکه چه کسی مقصر بوده است بر می‌آیید؟ و آنهم با این نتیجۀ مشعشع که گنجی مقصر است؟ پس حتماً خامنه‌ای و مرتضوی بی تقصیرند!!!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اینکه در موقعیتی بودید که می‌توانستید جان گنجی را نجات بدهید و اینکار را بنا بر "مصلحت" نکردید، بار شما را سبک‌تر نخواهد کرد، حداقل در برابر وجدانتان. امیدوارم گنجی زنده بماند، وگرنه فکر نمی‌کنم که بتوانید دیگر به آرامشی در درونتان دست یابید.
خوشحالم که دوران شما به سر میرسد، نمی‌خواستم بیش ازین شاهد فرو غلطیدن کسی مانند شما باشم، شما حامل امیدهایی بودید که به باد رفت و در این میانه اگر بتوان انگشت اشاره‌ای را به سوی کسی نشانه گرفت، میدانید چندین میلیون انگشت اشاره‌شان به شماست؟ دم فرو بندید، اگر توان اعتراض ندارید، لااقل سنگ سر راه معترضین نباشید.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آقای خاتمی، لطفاً ساکت! بهرام حسین‌زاده' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016