شنبه 15 مرداد 1384

كانون مدافعان حقوق بشر در بيانيه‌اي ضرورت برقراري ملاقات سلطاني با مادر و خانواده و وكلاي ايشان را خاطرنشان ساخت، ايسنا

كانون مدافعان حقوق بشر، با صدور بيانيه‌اي، ضرورت برقراري ملاقات عبدالفتاح سلطاني با مادر و خانواده و وكلايش را خاطرنشان كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كانون مدافعان حقوق بشر در اين بيانيه آورده است: «امروز هشتمين روز بازداشت آقاي عبدالفتاح سلطاني عضو شوراي عالي نظارت كانون مدافعان حقوق بشر سپري مي‌شود. تا به حال نه خانواده و نه وكلاي ايشان قادر به ملاقات نشده‌اند و در بي‌خبري به سر مي‌برند. اظهارات سخنگوي قوه‌ي قضاييه به گونه‌اي است كه گويي اتهامات انتسابي به ايشان به اثبات رسيده است. در اين صورت علي‌الاصول ‌بايد پرونده‌ي اتهامي ايشان در اختيار وكلا قرار مي‌گرفت و موجبات ملاقات وي با خانواده نيز فراهم مي‌شد. كانون مدافعان حقوق بشر ضمن اعتراض به نحوه‌ي بازداشت آقاي عبدالفتاح سلطاني و با توجه به نگراني مادر و خانواده‌ي ايشان، ضرورت برقراري ملاقات وي با مادر و خانواده و وكلاي ايشان را خاطرنشان مي‌سازد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه‌ي اين بيانيه آمده است: «برابر لايحه استقلال كانون وكلا، پي‌گيري جرايم منتسب به وكلا بدوا بايد در دادسراي كانون طرح گردد و پس از آن امكان رسيدگي به آن در مراجع قضايي ميسر است.»

Copyright: gooya.com 2016