چهارشنبه 2 شهریور 1384

رئيس‌‏جمهوري: كابينه من يك كابينه معمولي نيست، منحصر به فرد است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس‌‏جمهوري در پايان دفاعيات وزراي پيشنهادي كابينه گفت: اين فرزند ملت از متن مردم و با اين اعتقاد كه با امكانات و استعدادهاي موجود مي‌‏توان بسيار بهتر كشور را اداره كرد و با نقد مديريت اجرايي كشور به عرصه آمد. از تحول، تمركز، فقر و تبعيض از جوانان برومند، از فاصله ميان ملت و دولت و از تشكيل طبقه جديد مديران سخن گفت كه ملت استقبال كرد و با راي خود بر برنامه‌‏هاي بنده صحه گذاشت.

به گزارش" ايلنا" محمود احمدي‌‏نژاد گفت: خواهشمندم همه مباحث و دلخوري‌‏هاي اجتماعي را در اين مجلس بگذاريد، چرا كه ما همه از يك خانواده‌‏ايم و در آغاز يك راه پرپيچ و خم هستيم و بايد يك نظام اسلامي را برپا كنيم، ديگر اينكه مي‌‏خواهيم فراخواني براي تبيين مباني عدالت بدهيم، بدين مبنا كه از همه نخبگان مي‌‏خواهم به اين عرصه وارد شوند و مباني عدالت را در تمامي تصميمات اجرايي تبيين كنند.

وي تصريح كرد: بنده عرايض خود را پيرامون چند وزارتخانه به عرض مي‌‏رسانم. مهمترين و پايه‌‏اي‌‏ترين وزارت خانه كشور، وزارت آموزش و پرورش است، چرا كه اين وزارت خانه محور آبادي تمامي كشور است. در اين وزارتخانه بايد سه مساله را از هم تفكيك كنيم. شئونات فرهنگيان و مسائل مالي آنها، فضاي سياست زده اين وزارتخانه و تربيت نيروي انساني، شجاع و خلاق در اين نهاد را از هم تفكيك كرد كه مساله اول و دوم 70 درصد مشكلات اين وزارتخانه را تشكيل مي‌‏دهند و رفع 2 مشكل ابتدايي مي‌‏تواند به خودي خود سبب رفع مشكل سوم نيز باشد.

احمدي‌‏نژاد گفت: اگرچه مسوولان آموزش و پرورش همواره مورد كم‌‏لطفي مديران كشور بوده‌‏اند اما بايد گفت كه بالنده‌‏ترين و انقلابي‌‏ترين نهاد جامعه گستره فرهنگيان و وزارت آموزش و پرورش است كه اشعري به عنوان وزير پيشنهادي اين وزارتخانه به لحاظ تخصص و تجربه از بهترين عناصر براي اين امر خطير هستند.

وي ادامه داد: در آموزش و پرورش ما نيازمند فردي فرهنگي هستيم كه اشعري عمر خود را در اين نهاد صرف كرده است و بنده نيز قول مي‌‏دهم با اختصاص بيشترين وقت خود را در اين وزارتخانه و به رفع مشكلات آن اهتمام ورزم.

رئيس جمهوري تصريح كرد: دومين وزارتخانه، وزارت نفت است. امروزه ساليانه 70 ميليارد دلار توليد وزارت نفت است كه سعيدلو مديري مستحكم در اين بخش و با تخصص زمين شناسي است كه اكثريت نمايندگان به اين امر بي‌‏توجه بودند، مي‌‏تواند بسيار مثمرثمر باشد. وي در صنعت، بازرگاني داراي توانايي‌‏هاي بسيار است و مي‌‏تواند اهداف دولت در بخش نفت و مبارزه با فساد را محقق سازد و تاييد مي‌‏كنم اهداف وي تامين شود.

احمدي‌‏نژاد متذكر شد: در وزارت تعاون نيز با توجه به مهم بودن وزارت و اهميت آن، وزير معرفي شده مي‌‏تواند فردي شايسته براي اين بخش باشد.

رئيس جمهوري با بيان اينكه مهمترين بخش اهداف دولت در ايجاد عدالت با محوريت وزارتخانه رفاه است، گفت: فردي بايد در صدر اين وزارتخانه باشد كه داراي توانمندي مديريتي در اين بخش باشد و من شهادت مي‌‏دهم وي علاقه‌‏مند به فقراست و مي‌‏تواند اهداف دولت در اين بخش را محقق سازد. وي مورد تاييد كميسيونهاي تخصصي اين بخش است.

رئيس‌‏جمهوري گفت: سيدكاظمي، لنكراني، احمدي‌‏ رويش‌‏هاي انقلاب و سعيدي‌‏كيا، سعيدلو تجربه‌‌‏هاي آن هستند، اجازه دهيد در كنار هم كار كنند. اين يك كابينه معمولي نيست، يك كابينه منحصر به فرد است در واقع يك تيم هماهنگ هستند، اتفاقا بررسي آن نيز منحصر به فرد بود.

وي در ادامه تصريح كرد: كابينه يك كابينه جديد است و خرق عادت شد. مديران مومن و متعهدي معرفي شدند كه صاحب نظرند و داراي تخصص‌‏هاي لازم هم هستند. بنده به عنوان نماينده ملت اولين ناظر بر عملكرد مديران خود هستم و با كوچكترين خطا با دقت و قاطعيت برخورد خواهم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس‌‏جمهوري: كابينه من يك كابينه معمولي نيست، منحصر به فرد است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016