چهارشنبه 2 شهریور 1384

حاشيه جلسه علني عصر چهارشنبه مجلس، فارس

خبرگزاري فارس:آخرين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي رئيس جمهور براي گرفتن راي اعتماد حاشيه‌هايي داشت.

* جلسه علني نوبت عصر مجلس براي بررسي صلاحيت وزيران پيشنهادي ساعت 35/14 دقيقه و با حضور 158 نماينده آغاز شد
* الياس نادران نماينده تهران به عنوان اولين مخالف علي سعيد‌لو وزير پيشنهادي نفت وقت خود را به علي عسگري نماينده مشهد داد.
* رئيس جمهور ساعت 50/14 دقيقه وارد مجلس شد.
* هنگامي كه احمد ناطق نوري در موافقت با علي سعيدلو صحبت مي‌كرد يادداشتي به او داده شد كه بر آن نوشته شده بود، چقدر گرفتي تا دفاع كني؟وي از اين نامه شديدا ناراحت شد و گفت: من در قيام سي‌ام تير در ميدان بهارستان بودم و پنجاه سال است كار سياسي مي‌كنم واقعا بي‌انصاف است هر كس كه اين يادداشت را داده است. وي در راهرو به خبرنگاران گفت: موضوع را بررسي مي‌كنم تا چه كسي اين يادداشت را داده است و در صورت لزوم شكايت مي‌كنم.
* شكرالله عطارزاده نماينده بوشهر در تذكري از حداد عادل پرسيد: نام من كه بعنوان موافق وزير پيشنهادي نفت نوشته شده بود در ليست نيست، چگونه اين حق كه از من گرفته شده جبران مي‌شود؟
رئيس مجلس در پاسخ به وي گفت: همين كه تذكر داديد جبران شد.
* سليمان جعفرزاده نماينده ماكو كه در موافقت با وزير پيشنهادي نفت اظهارنظر مي‌كرد، گفت: در روزهاي اخير شبنامه‌اي به وسيله يك استاد دانشگاه كه همراه يكي از نمايندگان به مجلس آمده بود توزيع شده است وقتي مي‌خواستيم او را تعقيب كنيم خود را در راهروهاي مجلس مخفي كرد.
در اين حين رفعت بيات نماينده زنجان گفت: همه فكر مي‌كنند اين نماينده مورد نظر آقاي جعفرزاده من هستم و مي‌خواهم دفاع كنم كه حداد عادل اجازه ادامه تذكر به وي نداد و گفت: شما چرا خودتان موضوع را مطرح مي‌كنيد، ايشان اسمي از شما نبردند.
* محمد دهقان نماينده طرقبه در مخالفت با برنامه هاي سعيد‌لو گفت: اين برنامه‌ها را خودتان نوشته‌ايد يا كسي نوشته است؟ اينها پوست خربزه است كه زير پاي شما انداخته‌اند؟ يكي از نمايندگان فرياد زد: از كجا فهميدي؟!
*هنگامي كه دهقان بر صندلي خود مي‌نشست دو تن از نمايندگان به حالت اعتراض، نكاتي را گفتند.
* زماني كه سعيدلو به دفاع از خود مي‌پرداخت، اكثريت نمايندگان به سخنان وي گوش نمي‌دادند و در جلسه بي‌نظمي حاكم بود.
* با نزديك شدن به زمان راي‌گيري فعاليت و رايزني درون صحن علني مجلس از سوي احمد توكلي چهره شاخص فراكسيون اكثريت آغاز شد و وي مرتب در نشست‌هاي كوتاه دو نفره و سه نفره با برخي از نمايندگان به گفت‌وگو مي‌پرداخت.
* با تذكرهاي پي‌در پي رئيس مجلس به نمايندگان در جلسات قبلي مبني بر عدم گفت‌وگو با تلفن‌هاي همراه خود اكثريت نمايندگان براي اين كار شيوه‌اي ديگر را در پيش گرفته‌اند بطوريكه آنان از گوشي‌هاي بي‌سيم handsfree استفاده مي‌كنند و چهره برخي از آنان را مانيتور صحن علني نمايش مي‌دهد.
* در هفته جاري كه مجلس كار بررسي صلاحيت وزيران پيشنهادي را در دستور كار خود داشت، معاونان پارلماني وزارتخانه‌ها تلاش و حضور فعال و جدي داشتند و در مجلس به رايزني با نمايندگان مي‌پرداختند و بعضا با نشستن در كنار وزيران پيشنهادي مطالبي را به آنها مي‌گفتند.
* نزديك به 200 خبرنگار و عكاس در روزهاي اخير مذاكرات و اخبار مجلس را پوشش خبري مي‌دادند.
* در بررسي برنامه‌ها و صلاحيت وزيران پيشنهادي رئيس جمهور از 12 نماينده زن فقط عشرت شايق نماينده تبريز در مخالفت با برنامه‌هاي وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي و عفت شريعتي نماينده مشهد در موافقت با وزير راه و ترابري صحبت كردند.
*نفيسه فياض‌بخش نماينده تهران نيز قرار بود در موافقت با وزير پيشنهادي علوم و تحقيقات و فناوري صحبت كند كه از اظهار نظر منصرف شد.
* پرويز فتاح وزير پيشنهادي نيرو در ابتداي سخنان خود گفت: ببخشيد كه سخنران خوبي نيستم، پس از اينكه اين مقدمه را گفت؛ حداد عادل به شوخي گفت: خوب آمديد خيلي بدهم صحبت نكرديد.وي در پايان سخنانش سروده خود را درباره حضرت زهرا (س) قرائت كرد و حداد عادل در پاسخ به وي گفت: تركان پارسي گوي بخشندگان عمرند
* تقريبا نيمي از وزراي پيشنهادي كابينه احمدي‌نژاد هنگام سخنراني در مجلس و در دفاع از خود،سروده‌هايي از حافظ و مولانا قرائت مي‌كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حاشيه جلسه علني عصر چهارشنبه مجلس، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016