پنجشنبه 3 شهریور 1384

رئيس جمهوري: حرفهاي عجيب و تازه‌اي مي شنوم، فارس

خبرگزاري فارس: رئيس جمهوري در پاسخ به اعتراض خبرنگار فارس كه نسبت به پاسخگويي صرف رئيس جمهوري به سؤالات صدا و سيما معترض بود، گفت: حرفهاي عجيب و تازه‌اي مي‌شنوم.

محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران و اعضاي كابينه‌اش در اولين روز رسمي كاري خود در مرقد امام خميني(ره) حضور يافتند تا نسبت به بنيان گذار جمهوري اسلامي اداي احترام كنند. اين رويداد حاشيه‌هاي فراواني نيز داشت.

* احمدي‌نژاد در اولين مصاحبه‌ خود پس از راي اعتماد كابينه‌اش صبح امروز طبق روال روزهاي اخير تنها به پرسش‌هاي خبرنگاران صدا وسيما پاسخ داد و وقتي خبرنگار فارس قصد طرح سوال خود را داشت به وي گفت: ‌قرار نيست من مصاحبه كنم.

اين در حالي بود كه رئيس جمهوري به سوالات مختلف شبكه خبر و واحد مركزي خبر پاسخ مي‌داد.

در اين هنگام خبرنگار فارس به احمدي‌نژاد گفت:‌ آقاي رئيس جمهور گله‌اي كه خبرگزاريهاي از شما دارند اين است كه ظاهرا شما تمايل داريد تنها با صدا و سيما مصاحبه كنيد. لطفا به سوالات خبرنگاران ديگر هم پاسخ دهيد تا اين شائبه برطرف شود و رئيس جمهوري در پاسخ گفت: "عجب، حرفهاي تازه‌اي مي‌شنوم."

*رئيس جمهوري و هيات همراه ساعت 15/7 امروز سوار بر يك اتوبوس ولوو وارد مرقد مطهر شدند تا ضمن اداي احترام به بنيان گذار جمهوري اسلامي با شهداي انقلاب تجديد پيمان نمايند.

*رئيس جمهوري را در اين آيين همه اعضاي دولت كه روز گذشته از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد گرفته بودند همراهي مي‌كردند و تنها صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين آيين حضور نداشت.
مهدي چمران كه اين روزها همه جا در كنار رئيس جمهوري ديده مي‌شود و الهام رئيس دفتر احمدي‌نژاد نيز در آئين امروز حضور نداشتند.

*برخلاف تمامي آيين‌هاي رسمي كه پس از ارتحال حضرت امام در مرقد ايشان برگزار مي‌شود و تمامي شخصيت‌ها و نهادها هنگام اداي احترام به رهبر كبير انقلاب اسلامي از مراسم ويژه تشريفات شامل گروه موزيك و همچنين اهداي تاج گل بهره‌ مي برند، احمدي‌نژاد و هيات همراه در نهايت سادگي و بدون هيچ گونه تشريفاتي در فضاي معنوي و صميمي با آرمانهاي امام راحل تجديد پيمان كردند.

*يك مقام فعال در اداره تشريفات رياست جمهوري به خبرنگار فارس گفت: آقاي احمدي‌نژاد كه از ساعت 6 صبح امروز در مرقد مطهر حضور داشت و نماز صبح را نيز در اين مكان اقامه كرد، هنگامي كه متوجه شد تاج گلي براي امام تهيه شده دستور داد آن را برگردانند تا از ريخت و پاش‌ها از همين روزهاي اول جلوگيري شود.

*رئيس جمهوري و هيات همراه امروز و پس از زيارت مرقد مطهر امام خميني به ميان مردم رفتند و زائراني كه در اولين ساعات بامداد امروز رئيس جمهوري را بدون هيچگونه تشريفاتي در ميان خود ديدند ذوق‌زده از وي استقبال كردند و شعار دادند صل‌ علي محمد، بوي رجايي آمد.

*اولين برنامه رسمي رئيس جمهوري در دوره جديد براي خبرنگاران، همراه با برخاستن صبح زود از خواب بود به نحوي كه خبرنگاران مجبور شدند ساعت 30/5 صبح در نهاد رياست جمهوري حاضر شوند تا براي پوشش خبري اين برنامه به مرقد مطهر اعزام شوند، اين در حاليست كه معمولا برنامه رئيس جمهوري قبلي بين ساعت 6 تا 7 صبح آغاز مي شد و در همان زمان هم خبرنگاران نسبت به اينكه برنامه اين قدر زود آغاز مي‌شود، اعتراض داشتند.

* احمدي‌نژاد و هيات همراه هنگام حضور در مرقد امام راحل مورد استقبال سيدحسن خميني قرار گرفتند و پس از ورود به داخل ضريح، زيارت نامه مرقد مطهر امام خميني را قرائت كردند و يكي از همراهان رئيس جمهوري شعري در رثاي امام خميني قرائت كرد.

*هنگام حضور رئيس جمهوري در قطعه شهدا پدر يكي از شهدا به استقبال رئيس جمهوري رفت و از حضور ايشان در آن لحظه ابراز خرسندي كرد و به معرفي شهداي قطعه پرداخت كه در اين ميان جانبازي نيز خود را به رئيس جمهور رساند و مشكلات خود را مطرح كرد.

*در حالي كه اولين جلسه هيات دولت امروز در مشهد مقدس برگزار مي شود برخلاف انتظار خبرنگاران، رئيس جمهوري هيچ كدام از خبرنگاران را براي پوشش خبري به مشهد نبرد كه البته يك مقام آگاه به خبرنگار فارس گفت: چون احمدي نژاد و اعضاي كابينه با پرواز عادي به مشهد مي‌روند، امكان تهيه بليط براي همه به ويژه خبرنگاران فراهم نشد و حتي مدير كل روابط عمومي رياست جمهوري نيز نتوانست همراه احمدي‌نژاد به مشهد برود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس جمهوري: حرفهاي عجيب و تازه‌اي مي شنوم، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016