سه شنبه 29 شهریور 1384

مشاور وزارت امورخارجه: بعيد است پرونده ايران در نشست جاري شوراي حكام به شوراي امنيت ارجاع شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مشاور وزارت امور خارجه گفت: به نظر مي‌‏رسد كه مذاكرات پس از ارائه پيش‌‏نويس قطعنامه سه كشور اروپايي باعث تعيين ضرب‌‏الاجلي براي تعليق فعاليت‌‏هاي اصفهان از سوي ايران مي‌‏شود.

صباح زنگنه در گفت‌‏وگو با خبرنگار سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران "ايلنا", گفت: بعيد است كه پرونده ايران در نشست جاري شوراي حكام آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي به شوراي امنيت ارجاع شود.
وي با اشاره به مذاكرات غيرمتعهدها با اروپا و مديركل آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي، گفت: احتمال دارد اين مذاكرات به تعيين يك فرصت كوتاه مدت براي پذيرش خواسته آژانس و تعليق فعاليت‌‏هاي اصفهان و نطنز بيانجامد و اگر اين خواسته‌‏ها از سوي ايران پذيرفته شد، آنگاه پرونده به صورت اتوماتيك به شوراي امنيت مي‌‏رود.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه فشارهاي چين و روسيه تا اين حد مي‌‏تواند تاثيرگذار باشد، گفت: تحريم‌‏هاي شوراي امنيت بيشتر در ابعاد اقتصادي و رفت‌‏وآمدهاي مقامات كشور است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با تأكيد بر اينكه ما پيش از اين نيز تحريم‌‏هاي اقتصادي را تجربه كرده‌‏ايم، گفت: در صورت اعمال تحريم از سوي سازمان ملل اين تحريم‏ها توسعه مي‌‏يابد و مشكلاتي در بخش‌‏هاي مالي و بانكي به وجود مي‌‏آيد، اما كشور قطعاً براي مقابله با اين تحريم‌‏ها برنامه‌‏ريزي‌‌‏هايي دارد.
زنگنه تصريح كرد: اعمال تحريم‌‏هاي بيشتر بستگي به تصميم‌‏گيري كشور براي مرتبط كردن پرونده هسته‌‏اي با پرونده‌‏هاي نظير عراق، افغانستان، لبنان، فلسطين و نفت دارد و اگر اين ارتباط ايجاد شود، وضعيت پيچيده‌‏تر مي‌‏شود و از اعمال تحريم بر ضد ايران جلوگيري مي‌‏شود.

Copyright: gooya.com 2016