دوشنبه 11 مهر 1384

حميدرضا ترقي از موتلفه: اصولگرايان هنوز تمام حاكميت را در دست ندارند، بدنه‌ اجرايي در اختيار اصلاح‌طلبان است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


عضو شوراي مركزي حزب موتلفه معتقد است كه اصولگرايان تمامي حاكميت را در دست ندارند.

حميدرضا ترقي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: قوه‌ي قضاييه جدا از اصول‌گرايان است و به صورت مستقل عمل مي‌كند. قوه‌ي مجريه نيز در حال حاضر فقط در سطح وزراء در اختيار اين جريان است و بدنه‌ي اجرايي هنوز در اختيار اصلاح‌طلبان است و بسياري از مسووليت‌هاي اجرايي را در اين قسمت اصلاح‌طلبان بر عهده دارند.

وي ادامه داد: با تغيير كامل در مسووليت‌ها و مديريت‌ها، فاصله‌ي زيادي داريم و چندين ماه بايد منتظر ماند تا اين امور به اصول‌گرايان واگذار شود. با توجه به اين اوضاع ما فقط نبايد خواهان اين باشيم كه اصول‌گرايان به تنهايي پاسخگو باشند. اصلاح‌طلبان نيز در حال حاضر در حاكميت حضور دارند و آن‌ها نيز بايد نسبت به اتفاقات و امور پاسخگو باشند.

وي ادامه داد: در نظر بگيريد وقتي كه امور به دست اصول‌گرايان نيز سپرده شود ما با اصل تفكيك قوا روبرو هستيم و مطمئنا قوه‌ي مقننه و قضاييه نقش نظارتي خود را در اين ارتباط انجام مي‌دهد.

ترقي ادامه داد: همانطور كه گفتم فعلا سطح مديريت كلان در اختيار اصول‌گرايان است و بدنه كه در اختيار اصلاح‌طلبان است تغييري نكرده و اين بدنه است كه تصميمات را مي‌گيرد و اجرا مي‌كند.

وي افزود: دولت جديد و اصول‌گرايان بايد استراتژي خدمت‌رساني به مردم و تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعي، پيشرفت و توسعه كشور و تحقق شعار مهرورزي را به عنوان سياست‌هاي اصلي خود در نظر گرفته و سعي كنند كه آن‌ها را در عرصه‌ي عمل اجرا كنند، مطمئنا اين امر باعث افزايش رضايتمندي عمومي خواهد شد.

اين فعال سياسي گفت: دولت و اصول‌گرايان همانطور كه گفتم مبارزه با فقر و محروميت را بايد جزء اولويت‌هاي اصلي خود قرار دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ترقي معتقد است: البته مردم و دولت نبايد نسبت به امور و تحقق وعده‌ها شتاب‌زده عمل كنند. اكنون مشكلات انباشته شده و حل اين مشكلات نيازمند گذشت زمان است.

وي گفت: دولت جديد در ابتداي روي كار آمدن با چالش خارجي يعني پرونده‌ي هسته‌يي روبرو بود و اكنون نيز هست و از طرف ديگر مشكلات داخلي نيز روي هم انباشته شده و دولت نيز هنوز به صورت كامل اقدام به كادرسازي نيروي انساني نكرده است. به نظر من تغيير و تحولات نيازمند زمان است و نبايد نسبت به حل اين امور عجله كرد.

Copyright: gooya.com 2016