چهارشنبه 13 مهر 1384

سفارت انگليس در تهران: اظهارات روزنامه كيهان نادرست و غير مسؤولانه است، ايلنا

* انگليس از گروه‌‏هاي معارض خوزستاني در عراق پشتيباني نمي‌‏كند

تهران- خبرگزاري كار ايران

سفارت انگليس در تهران با صدور اطلاعيه‌‏اي مطبوعاتي، دخالت در ناآرامي‌‏هاي خوزستان را مؤكداً تكذيب كرد.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، متن اين اطلاعيه به اين شرح است:
« گزارش‌‏هاي اخير در ايران كه انگلستان را به دخالت در انفجار و نا آرامي‌‏هاي خوزستان متهم مي‌‏كنند حرفه‌‏اي نبوده و مبتني بر واقعيت نيست.
برخي از روزنامه‌‏ها اقدام به انتشار خيالات واهي خود نموده و ادعا مي‌‏كنند كه شواهدي از منابع نامعلومي در دست دارند. اين در حالي است كه تاكنون هيچ‌‏يك از شواهد ياد شده براي اثبات اين اتهامات ارائه نشده‌‏اند.
براي نمونه، اظهارات امروز روزنامه كيهان نادرست و غير مسؤولانه هستند.
نيروهاي بريتانيايي در مسائل داخلي ايران دخالتي نداشته و بودجه ادعايي روزنامه‌‏هاي يادشده براي چنين فعاليت‌‏هايي وجود خارجي ندارد. نيروهاي بريتانيايي هيچ‌‏گونه پشتيباني براي گروه‌‏هاي معارض خوزستاني در عراق فراهم نمي‌‏كنند. شماري از اردوگاه‌‏ها در حال حاضر از سوي نيروهاي بريتانيايي مورد استفاده قرار مي‌‏گيرد. هدف اين نيروها كمك به استقرار دوباره امنيت و بازسازي نيروهاي امنيتي عراق است تا دولتي يكپارچه در عراق مستقر شود. مسؤوليت حفظ مرزهاي عراق در دست نيروهاي مرزي عراقي است.
ما براي چندمين بار، هر گونه عمليات تروريستي را محكوم كرده و همدردي خود را با بازماندگان كساني كه جان خود را در 21 تيرماه در اهواز از دست دادند ابراز مي‌‏داريم.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين اطلاعيه در حالي منتشر مي‌‏شود كه تجمعات مردمي متعددي ظرف روزهاي اخير در اعتراض به عملكرد انگليس در قبال ايران، در برابر سفارت اين كشور در تهران بر و پا شده كه در جريان آن، تظاهركنندگان خواستار اخراج سفير انگليس در تهران و كاهش سطح روابط ديپلماتيك و اقتصادي با اين كشور شده بودند.
مقامات وزارت امور خارجه و قوه‌‏قضائيه نيز بارها بر دخالت نيروهاي انگليسي در حوادث خوزستان كه منجر به كشته و زخمي‌‏شدن تعدادي از هم‌‏ميهنان‌‏مان شده بود تأكيد دارند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سفارت انگليس در تهران: اظهارات روزنامه كيهان نادرست و غير مسؤولانه است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016