جمعه 15 مهر 1384

احمد جنتي در خطبه‌‏هاي نماز جمعه: همه پيشرفت‌‏هاي ايران حاصل تحريم‌‏هاست، ايلنا

* نگران تكرار تركمانچاي و نفرين آيندگان هستم
* ايران تنها كشوري است كه مي‌‏تواند در مقابل اسرائيل و آمريكا بايستد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير شوراي نگهبان، گفت: كاش در زمينه مسايل هسته‌‏اي و مذاكرات مربوط به آن "الف" را نگفته بوديم تا حالا مجبور نباشم كه تا "ي" برويم.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، احمد جنتي در خطبه‌‏هاي نماز جمعه امروز تهران با اشاره به ضرورت بيداري اسلامي، گفت: آمريكا با همراهي اسرائيل در حال آتش افروزي در جهان است و در اين شرايط بايد بيداري اسلامي مورد توجه قرار گيرد و مراسم روز قدس امسال بايد از هر سال جدي‌‏تر مورد توجه قرار گيرد.
وي با انتقاد از عملكرد كشورهاي منطقه در مواجهه با آمريكا و جهان غرب، گفت: كاري كه رئيس‌‏جمهوري پاكستان در سازمان ملل انجام داد، جاي نكوهش تمام مردم پاكستان را دارد. با توجه به وضعيت كشورهاي منطقه تنها جايي كه مي‌‏تواند در مقابل ظلم و ستم اسرائيل و آمريكا بايستد، كشور ايران، ملت ايران و رهبري اين نظام است. اين نظام مي‌‏تواند اين كار را بكند و قدرت چنين كاري را دارد.
وي با تأكيد بر اين مطلب كه دشمني ما با دشمنان خدا بايد هميشگي باشد، اظهار داشت: در مسايل هسته‌‏اي كشورمان اين اصل را در نظر داشته باشيم. من نگران تكرار تركمانچاي هستم كه همان‌‏طور كه ما گذشتگان را نفرين كرديم، آيندگان هم ما را نفرين كنند. ما نبايد در مسال هسته‌‏اي از تحريم بترسيم. منفعت تحريم براي ما بيش از ضررهاي آن است. اصلا ما هر چه داريم از تحريم داريم. پيشرفت‌‏هاي كشور ما حاصل تحريم‌‏هاست، اگر قرار باشد كشور ما تحريم شود، ما در مقابل تحريم تسليم نمي‌‏شويم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جنتي تأكيد كرد: طرف مقابل ما در مساله هسته‌‏اي حرف‌‏هايي مي‌‏زنند كه هيچ قانوني نمي‌‏تواند آن را بپذيرد، مگر قرار نبود كه همه كشورها به كشوري كه مي‌‏خواهد به فناوري هسته‌‏اي دست يابد، كمك كنند، اما حالا به ما مي‌‏گويند از حرف‌‏مان صرف‌‏نظر كنيم، در حالي كه ما آن‌‏طور كه آنها فكر مي‌‏كنند، ضعيف نيستيم. آنها در مذاكرات هميشه بر سر طرف مقابل خود كلا گذاشته‌‏اند.
دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: اگر به دنبال قدرت, عافيت, پيشرفت, اقتصاد, دنيا و آخرت هستيم، بايد به اسلام عمل كنيم و شعاري را كه رئيس‌‏جمهوري همواره در مورد تحقق عدالت و مبارزه با فساد و فقر سر دادن، بايد با همكاري و همراهي تمام مردم محقق شود، اگر با مفسدان برخورد جدي صورت نگيرد، مشكل فساد گسترش مي‌‏يابد.

Copyright: gooya.com 2016