دوشنبه 18 مهر 1384

گزارش كانون مدافعان حقوق بشر درباره وضعيت حقوق بشر ايران در تابستان 1384، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

كانون مدافعان حقوق بشر گزارش خود از وضعيت حقوق بشر ايران طي سه ماه‌ي تابستان را منتشر كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كانون مدافعان حقوق بشر وضعيت حقوق بشر ايران در تابستان 1384 را بررسي كرده و به مواردي اشاره كرده كه برخي از آنها به اين شرح است:

*اين كانون در بررسي خود آورده است كه نحوه‌ي نظارت شوراي نگهبان در انتخابات رياست جمهوري و شيوه‌ي برگزاري انتخابات به گونه‌اي بوده كه اعتراضاتي را در پي داشته است.

*اين گزارش به حوادث كردستان اشاره كرده و آن را ناشي برخي سوء رفتار و عدم تدبير‌ها دانسته و ابراز اميدوراي كرده هر چه سريع‌تر به اين مسائل پايان داده شود.

*كانون مدافعان حقوق بشر در اين گزارش به پرونده‌ي عبدالفتاح سلطاني اشاره و خاطرنشان كرده است: تاكنون به وكلاي وي اجازه‌ي ملاقات با نامبرده و يا مطالعه‌ي پرونده داده نشده است.

*كانون مدافعان حقوق بشر بار ديگر بر لزوم رعايت آزادي بيان تاكيد كرده و مجددا درخواست مي‌كند كه از نشريات توقيف شده در ساليان اخير، رفع توقيف به عمل آيد و كليه‌ي روزنامه‌نگاران و فعالان سياسي كه در زندان هستند آزاد شوند.

*اين كانون در گزارش خود همچنين به وضعيت اكبر گنجي اشاره كرده و خواستار روشن شدن آن شده است.

*اين كانون با اشاره به ترور سه قاضي كه در يك مورد منجر به مرگ وي شده و اعلام مسلح شدن قضات، ضمن محكوميت ترور قضات نامبرده هر نوع عمل خشن را محكوم كرده و معتقد است كه در اين شرايط حساس، كشور ما به امنيت و آرامش نيازمند است. اما برقراري آرامش از وظايف دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي است و دوران عكس‌العمل‌هاي فردي سپري شده است.

*در زمينه‌ي انرژي هسته‌اي، كانون مدافعان حقوق بشر بر اين اعتقاد است كه حكومت ايران براي جلب اعتماد بين‌المللي بايد با آژانس بين‌المللي اتمي همكاري كند و از اين طريق حقوق حقه‌ي ملت ايران را استيفاء كرده و اجازه ندهد كه كشورهاي بيگانه به بهانه‌هاي عدم همكاري با آژانس بين‌المللي منافع ملي و امنيت كشور را به خطر اندازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

*كانون مدافعان حقوق بشر در گزارش خود تركيب اعضاي منتخب هيات منصفه را مخالف صريح روح اين نهاد حافظ حقوق مردم و مغاير با قانون اساسي و اعلاميه‌ي حقوق بشر دانسته است و خواستار محاكمه‌ي فعلان سياسي متهم با حضور هيات منصفه شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش كانون مدافعان حقوق بشر درباره وضعيت حقوق بشر ايران در تابستان 1384، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016