پنجشنبه 21 مهر 1384

احمدي نژاد: مرتبط دانستن مساله انرژي هسته‌اي با اقتصاد نادرست است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۲۰‬
داخلي. سياسي. انرژي هسته‌اي.

رئيس جمهوري در نشست مشترك دولت ومجلس، "مرتبط دانستن مساله انرژي هسته‌اي با اقتصاد" را نادرست خواند و تاكيد كرد: درحال حاضر هيچ ارتباط معناداري ميان اين دو موضوع وجود ندارد.

دكتر محموداحمدي نژاد، دراين نشست كه عصرچهارشنبه برگزار شد، ازانرژي هسته‌اي به عنوان يك مساله ملي ياد كرد و گفت: خوشبختانه در فعاليت‌هاي صلح‌آميز جمهوري اسلامي ايران براي بهره‌برداري ازانرژي هسته‌اي، هيچ انحرافي رخ نداده و گزارش‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مويد اين واقعيت است.

دكتر احمدي نژاد متهم كردن دولت به تصميم‌گيري عجولانه و غيرمنطقي در زمينه استفاده صلح آميز ازانرژي هسته‌اي را بيانگر تبليغات سوء دانست و تصريح كرد كه دولت براي تامين منافع ملت ايران با برنامه، آرام و مدبرانه و مستحكم با پرونده انرژي اتمي برخورد كرده است.

رئيس جمهور افزود: اقدامات ما منطقي، قانونمند و حكيمانه‌است و دشمنان ملت ايران براي كور كردن اين حركت همچنان به تلاش خود ادامه مي‌دهند، اما مطمئن باشند كه‌ما حتي يك قدم از موضع اصولي و دقيق خود عقب نشيني نخواهيم كرد.

رييس جمهوري تاكيد كرد: امروز موقعيت و مواضع جمهوري اسلامي ايران در مسائل مهم بين‌المللي، بويژه مساله انرژي هسته‌اي به مراتب مستحكم‌تر از گذشته است.

وي افزود: استمرار دشمني با جمهوري اسلامي ايران متاثر از پايداري ملت برغيرت ديني وفرهنگ اسلامي و ملي خويش است و اين ملت از ناسازگاري قدرتهاي سلطه‌گر نيز هيچ بيمي به خود راه نخواهد داد.

دكتراحمدي نژاد تاكيد كرد: امروز درمواجهه با موضوع هسته‌اي، برخوردي منسجم و خوب در سياست خارجي كشور وجود دارد، بطوري كه ابتكار عمل در دست مسوولان ما قرار گرفته است.

رئيس جمهور با اشاره به قطعنامه صادر شده در اجلاس شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: براي نخستين بار دراجلاس گذشته، اعضا نتوانستند به اجماع برسند.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت : پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران كه در مجمع عمومي سازمان ملل متحد مطرح شد، دشمنان را خلع سلاح كرد و ما براي هر شرايط تازه‌اي، ابتكارات جديدي ارايه خواهيم داد.

وي گفت: جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد نجابت به‌خرج‌داد وگرنه هيات ايراني بايد از اين تريبون، فهرستي طولاني از اتهامات مستند عليه قدرتهاي سركوبگر را به افكار عمومي جهان ارائه مي‌كرد.

رئيس جمهور تصريح كرد: روش قدرتهاي سركوبگر، تهمت و تهديد است و آنها امروز هم با مطرح كردن اتهامات بي‌اساس ملت ما را تحت فشار قرار داده‌اند.

وي افزود : دولت با توجه به منافع و آرمانهاي ملي با تدبير و حوصله از گفتگو و مذاكره در خصوص پرونده ايران استقبال مي‌كند.

دكتر احمدي نژاد ادامه داد:منطق قوي و ديپلماسي مستحكم ايران، مسئولان كشور را مجاب مي‌كند كه در مذاكره با طرفهاي خارجي بر حق مسلم ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي پافشاري كنند.

رئيس جمهور همچنين اتهام دخالت ايران در امور داخلي عراق را مضحك توصيف كرد و گفت: جاي تعجب است كه اشغالگران از هزاران كيلومتر دورتر، كشوري را در همسايگي ايران تحت تسلط خود در مي‌آورند و آنگاه با وقاحت تمام ايران را متهم به مداخله گري مي‌كنند.

دكتر احمدي نژاد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با تجليل از نقش و جايگاه مجلس شوراي اسلامي گفت: آرمانها، دغدغه‌ها و ديدگاههاي نمايندگان ملت با اعضاي دولت يكسان است و با بهره‌گيري از اين فرصت مي‌توان، موفقيت هاي پس از انقلاب اسلامي را تكميل كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس جمهور انتظارات مردم در رفع مشكلاتي نظير بيكاري و فاصله طبقاتي را بحق و طبيعي خواند و گفت: با همدلي دولت و مجلس، مشكلات به نفع ملت مرتفع خواهد شد و از اين پس با تعامل صحيح، شاهد رفع تنگناها و ارايه خدمات بيشتر به ملت عزيز خواهيم بود.

وي با اشاره به اينكه دهها طرح وموضوع مهم و كليدي در دستور كار دولت قرار دارد، گفت: دولت با اتكاء به شعار عدالت كه شعار انقلاب و برخاسته از متن جامعه ديني و عصاره پيام امام خميني(ره) و رهبري است، به سرفصل‌هاي كاري مهمي رسيده است كه با پيگيري و تحقق آن مي‌توان تعالي كشور، رفاه و آسايش هرچه بيشتر را براي مردم به ارمغان آورد.

دكتراحمدي نژاد با تشريح برنامه‌هاي دولت، نظير توزيع اعتبارات، نوع نگاه به مناطق محروم و مديريت منابع انساني، اظهار اطمينان كرد، تبعيض و نابرابري در سطح كشور به چالش كشيده مي‌شود و پيشرفت و آباداني نصيب كشور خواهد شد.

پيش از سخنان رئيس جمهور، آقايان جهرمي، دانش جعفري و رهبر، وزراي كار و امور اجتماعي، اقتصاد و دارايي و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، گزارشي از وضع موجود در بخش‌هاي مختلف ارائه كردند.

مبارزه بامشكل بيكاري و تورم، بررسي وضعيت فعلي بورس، رفع كسري بودجه و مسائل مربوط به برنامه همه جانبه كشور از مباحث مطرح شده در اين جلسه بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: مرتبط دانستن مساله انرژي هسته‌اي با اقتصاد نادرست است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016