جمعه 22 مهر 1384

مجيد انصاري، از مجمع روحانيون مبارز: نگراني‌‏هاي جدي در خصوص عملكرد دولت داريم، ايلنا

نبايد اختلاف سليقه برخي از گروه‌‏ها را بر اختلاف بنيادين در جبهه اصلاحات حمل كرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: جمع شدن مجموعه جريان اصلاح‌‏طلب براي هماهنگي و همدلي در موضوعات كلان ملي ممكن و مفيد است.

مجيد انصاري در حاشيه ضيافت افطار فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: جبهه اصلاحات از گروه‌‏هاي متعددي و با سلايق و ديدگاه‌‏هاي مختلف تشكيل شده است كه بي‌‏ترديد داراي اختلاف نظرهايي نيز هستند اما اينكه همه گروه‏ها در كليات و جزييات امور اساسي -از جمله اتخاذ استراتژي و تاكتيك- مانند هم عمل ‏كنند، علاوه بر اينكه امكان‌‏پذير نيست، مفيد هم نيست.
وي تصريح كرد: نشست جريان اصلاحات و تبادل نظر آنها براي رسيدن به اشتراكات بيشتر مفيد است اما اين انتظار كه در هر مساله سياسي، اجتماعي، داخلي و بين‌‏المللي همه آنها يك حرف بزنند، ممكن نخواهد بود. بنابراين نبايد اختلاف سليقه و ديدگاه برخي از گروه‌‏ها را بر اختلاف بنيادين در جبهه اصلاحات حمل كرد، اين مساله صحيحي نيست.
انصاري، تلاش برخي جريا‌‏ن‌‏هاي سياسي را براي متلاشي و مضمحل نشان دادن جريان اصلاحات واقعي، به نفع كشور ندانست و افزود: جريان اصلاحات و جريان مقابل آن بايد كمك كنند تا جريان‌‏هاي دلسوز و فعال درون نظام قدرتمندتر و منسجم‌‏تر شوند، چرا كه انسجام گروه‌‏هاي سياسي همسو در هنگامه تامين منافع ملي تاثير بيشتري روي جامعه خواهد گذاشت.
وي ادامه داد: پراكنش و هرج و مرج در عرصه مديريت سياسي موجب خواهد شد كه وحدت ملي در مواقع ضروري و حساس به صورت دستوري و تصنعي در كشور ايجاد شود، در حالي كه از جمله لوازم وحدت و همبستگي ملي وجود گروه‌‏هاي نخبه سياسي در جامعه است تا بتوانند سياست‌‏هاي همبستگي ملي را به صورت راهبردي به پيش ببرند و اين جز با وفاق گروه‌‏هاي هم‌‏فكر و نزديك به هم محقق نخواهد شد.
انصاري در خصوص عملكرد دولت احمدي‌‏نژاد، خاطرنشان كرد: مايل به اظهار نظر در اين مورد نيستم و هر نوع اظهار نظر و داوري را در حال حاضر زود هنگام مي‌‏دانم اما نگراني‌‏هاي جدي دارم و سعي دارم اين نگراني‌‏ها را به خودشان منتقل كنم، اميدوارم دولت سعي كند با خردورزي تهديدها ر ا به فرصت تبديل و مشكلات را حل كند، به هر حال همه ما نگراني‌‏هايي را در اين خصوص داريم.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در خصوص علت تغيير اساسنامه اين تشكل، گفت: اينكه اساسنامه تشكل‌‏هاي سياسي متناسب با مقتضيات زمان تغيير كند، امري طبيعي است و ما احساس كرديم براي فعال‌‏تر كردن مجمع به انجام تغييراتي در اساسنامه نياز داريم كه كميته‌‏اي براي تدوين پيش‌‏نويس اين تغييرات تشكيل و بخشي از اين تغييرات در جلسه هفته گذشته تصويب شد.
انصاري افزود: پس از اتمام بررسي‌‏ها و تصويب نهايي تغييرات صورت گرفته در اساس‌‏نامه، آن را به كميسيون ماده 10 ارايه خواهيم كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه با تصريح بر اينكه عمده‌‏ترين تغيير صورت گرفته در اساس‌‏نامه، جايگزيني رييس شوراي مركزي به جاي دبير كل است، افزود: اختيارات دبيركل به رييس شوراي مركزي واگذار شده است و كميسيون فرهنگي، علمي و اجتماعي در كنار كميسيون سياسي به عنوان اركان مجمع تعريف شده‌‏اند.
انصاري تاكيد كرد: اين تغييرات به منظور تسهيل در انجام فعاليت‌‏هاي بهتر به خصوص در عرصه مسايل اجتماعي، سياسي و فرهنگي است.

Copyright: gooya.com 2016