پنجشنبه 28 مهر 1384

با تصويب هيات دولت؛ پرداخت بودجه دولتي به موسسات خصوصي خاتمي ممنوع اعلام شد، فارس

خبرگزاري فارس: هيات دولت، مصوبه دولت گذشته در مورد پرداخت حقوق و مزاياي دولتي به كارمندان دو موسسه خصوصي تاسيس شده توسط سيد محمد خاتمي را ممنوع اعلام كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري و انتخاب محمود احمدي نژاد، سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري سابق دو موسسه با نامهاي موسسه بين المللي گفتگوي فرهنگ‌ها و بنياد باران (بنياد آزادي، رشد و آباداني ايران) را تاسيس نمود.
وي پس از تاسيس اين دو موسسه و در آخرين روز رياست جمهوري خود در مصوبه‌اي در 11 مرداد ماه 1384 نام اين دو موسسه خصوصي را به ليست موسسات قانون استخدام كشوري اضافه كرده و همان روز با ابلاغ اين مصوبه، برخي از مديران و كارشناسان دولت را با حقوق و مزاياي دولتي به موسسه خصوصي تاسيس شده توسط خود منتقل نمود.
بر اساس مصوبه دولت قبل، كارشناسان و مديران بنياد خصوصي خاتمي از حقوق و مزاياي دولتي كشور و همچنين رديف بودجه دولت استفاده كرده و مزاياي گسترده موسسات موضوع ب ماده 11 قانون استخدام كشوري شامل آنها مي‌گرديد.
هيات دولت در جلسه اين هفته خود به پيشنهاد نهاد رياست جمهوري در مصوبه شماره «42688/ت33687هـ» به دليل غيرقانوني بودن اين اقدام، تصويب نامه الحاق نام اين دو موسسه خصوصي به ليست موسسات قانون استخدام كشوري را لغو نمود.
سيد محمد خاتمي سه شنبه شب در حاشيه مراسم افطاري مهدي كروبي حاضر به پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص بنياد باران نگرديد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهدي كروبي رئيس سابق مجلس نيز در اين مراسم با رد همكاري با بنياد «باران» گفت: اين كار بايد با همكاري وزرا، استانداران و ساير مسوولاني كه با وي همكاري داشته‌اند صورت گيرد.
وي با بيان اين كه براي همكاري در اين بنياد از سوي خاتمي دعوتي از من صورت نگرفته است، تصريح كرد: دليل اين امر مشخص است، ايشان بايد از افرادي استفاده كند كه در گذشته همكاري خوبي با رياست جمهوري داشته‌اند.

Copyright: gooya.com 2016