پنجشنبه 28 مهر 1384

قالیباف: مردم باید هرچه زودتر تحولات را لمس کنند، مهر

شهردار تهران گفت: مشکل اصلی تهیه پول نیست ، بلکه مدیریت صحیح بر منابع مالی و استفاده از ظرفیتهای پنهان است. لذا ، باید با تغییر در دیدگاههای خود ، حرکتی جهشی و متحول کننده را ایجاد نماییم.
به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر محمدباقر قالیباف طی سخنانی در جلسه روز گذشته با مدیران حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران، افزود: لازم بود برای آشنایی با مجموعه شهرداری ، بصورتی کامل تر و با جزییات بیشتر از وضعیت معاونت ها وزیر مجموعه های آنها و نیز معضلات و مشکلات مطلع گردم .

در این جلسه که به منظور آشنایی هرچه بیشتر شهردار تهران با وضعیت طرحهای عمرانی شهرداری و مسائل مبتلا به این حوزه برگزار گردید ، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گزارشی ، کلیاتی از فعالیتها ، نیازها و مشکلات این حوزه را بیان نمود .

سپس مدیران سازمانها ، شرکت ها و ادارات تابعه با بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود ، خواهان رفع مشکلاتی از قبیل : تامین منابع مالی ، عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی ، مسائل حقوقی ، رفع معارضین ملکی و تاسیساتی ، عدم استفاده از طرحهای پژوهشی و تکنولوژی روز ، بلا تکلیفی طرحها و... در راستای خدمت رسانی هرچه مناسب تر به مردم شدند .

شهردار تهران نیز پاسخ داد : نباید به دنبال شتاب دادن به کارها باشیم ! بلکه باید کارها و امور را متحول نماییم ، زیرا در غیر این صورت به هیچ وجه قادر نخواهیم بود به پای سرعت تغییر و تحولات و ایجاد نیازهای جدید شهر برسیم . لذا، باید با افزایش ظرفیتها به چندین برابر و به کارگیری منابع بخش خصوصی شهر و نیز منابع پنهان و بالقوه ، وضعیت زندگی شهروندان را متحول نماییم .

قالیباف ادامه داد : مدیران مجموعه شهرداری تهران باید به دور از هرگونه افراط و تفریط با شجاعت، مدیریتی توانمند و علمی ، خلاقیت و جسارتی خردمندانه ، نسبت به ایجاد بستر لازم و نیز این تحول اقدام نمایند.

شهردار تهران بیان داشت : برای من نیروی انسانی و مدیران توانمند مجموعه ، دارای اهمیت بسیاری هستند لذا خود مسئولیت تمام امور را خواهم پذیرفت و با قوت از مدیران زیرمجموعه دفاع خواهم کرد و البته توقع دارم این عزیزان نیز ضمن ایجاد فضایی سالم برای انجام امور، با تمام توان و قوا در راستای اهداف و وظایف تعیین شده اقدام نمایند.

قالیباف افزود: نباید وقت را که فرصتهایی طلایی برای ما ایجاد کرده از دست بدهیم ، لذا من امیدوارم در زمانی کوتاه بخش عمده ای از مشکلات شما را حل نمایم و شما هم باید در کارهایتان اولویت بندی کنید و منابع را بهینه مصرف کنید و با منابع مالی دریافتی منابع مالی جدید و ظرفیتهای جدید ایجاد نمایید. لذا به همین شکل بصورت تصاعدی ظرفیتها را افزایش داده به پیش برویم .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی ادامه داد : به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که اجرای پروژه ها پس از اینکه مشکلات آنها را حل نمودیم معطل شوند. لذا ما باید با لحاظ کردن حداکثر آسایش برای مردم بدون اینکه کیفیت فدا شود با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته بر سرعت اجرای طرحها بیفزاییم و جبهه های مختلف را همزمان فعال نماییم ، به گونه ای که به جای استفاده از منابع مالی محدود موجود که بعنوان مثال حداکثر اجازه ساخت تعداد معدودی پارکینگ طبقاتی را در سال می دهد ، با بکارگیری منابع سرمایه گذاران ، پارکینگ های زیادی را در سال به نتیجه برسانیم به این شکل است که مردم می توانند ایجاد تحول را لمس کرده و ما به سمت شهری شهروند مدار حرکت کنیم .

شهردار تهران در ادامه بیان داشت : برخی از پروژه ها مانند : نواب - چمران ، ادامه امام علی (ع) ، ادامه یادگار امام و ... پروژه هایی کلیدی و خاص هستند و نیز برخی طرحها از قبیل طرحهای نوسازی بافتهای فرسوده دارای شرایط ویژه هستند که باید برای آنها کار ویژه هم انجام دهیم و من از همین جا از همه مدیران می خواهم که در انتخاب و اجرای پروژه ها تمامی ابعاد طراحی ، اجرایی ، اقتصادی و غیره را با هم دیده و به هیچ وجه پروژه ای را شروع نکنند که بعد به دلیل مشکلات از قبل پیش بینی نشده تعطیل شود. لذا باید پروژه هایی که شروع می شوند به صورت شبانه روزی اجرا و به اتمام برسند.

قالیباف افزود: با هم کار ماندگاری را شهرداری برای مردم ، شهر و کشورمان انجام خواهیم داد که موجبات رضایت خداوند متعال را نیز فراهم آورد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قالیباف: مردم باید هرچه زودتر تحولات را لمس کنند، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016