شنبه 30 مهر 1384

وزير كشور:‌ توصيه‌هايي براي محدوديت تجاري با كره جنوبي و انگليس شده است، فارس

خبرگزاري فارس: وزير كشور برنامه ريزي اقتصادي براي مقابله با كره جنوبي و انگليس را تلويحاً تاييد كرده و گفت: بحث‌هاي كلي در اين خصوص صورت گرفته و توصيه‌هايي نيز شده است.


به گزارش خبرنگار سياسي فارس، مصطفي پور محمدي كه ظهر امروز شنبه در حاشيه آئين ‌معارفه و توديع جمعي از معاونين و مديران وزارت كشور با خبرنگاران گفتگو مي‌كرد، در پاسخ به سوالي در خصوص طرح بحث محدوديت تجاري و بازرگاني با كره جنوبي و انگليس گفت: به هر حال نمي‌توانيم مراودات اقتصادي خود را جداي از ديدگاههاي سياسي و منافع ملي خود بدانيم.
وي افزود: اگر كشوري با منافع ملي ما همراه نيست، دليلي ندارد به بازار اقتصادي او كمك كنيم.

*تحقيقات عاملين حادثه بمب‌گذاري‌ها از سوي وزارت اطلاعات اعلام مي شود

وزير كشور در خصوص نتيجه تحقيقات عاملين حادثه بمب‌گذاري‌هاي اخير در اهواز گفت: اطلاعات وزارت كشور هم به همان اندازه‌اي است كه وزارت اطلاعات اعلام كرده ولي اين وزارتخانه به اطلاعات خوبي دسترسي پيدا كرده كه فكر مي‌كنم در موعد مقرر از سوي وزارت اطلاعات در اختيار مردم و رسانه‌ها قرار بگيرد.

*از سرمايه‌هاي انساني خود در كشور به نحو شايسته استفاده مي‌كنيم

پور محمدي در پاسخ به اين سوال كه به نظر مي‌رسد برخلاف اعلام نظر وزير كشور، تركيب بيشتر استانداران را نيروي نظامي و امنيتي تشكيل مي‌دهند كه شاخص‌ترين آن در استانهاي كرمان و خوزستان است و اين مساله مورد اعتراض برخي نمايندگان مجلس نيز قرار گرفته است، گفت: ما بنا داريم تا از سرمايه‌هاي خود در كشور به نحو شايسته استفاده كنيم و بر اين اساس مديران موفق در هر حوزه‌اي كه بتوانند به مردم خود خدمت كنند بايد به كار گرفته شوند.
وي افزود: در همين دو استان كرمان و خوزستان به اتفاق نمايندگان اين دو استان از اين انتخاب استقبال شده و اينك هم از حضور آنها ابراز رضايت مي‌شود.
وزير كشور تصريح كرد: وقتي در اين دو استان حضور يافتيم، با مردم و افكار عمومي روبرو شديم كه از اين انتخاب‌ها اعلام رضايت كردند.
وي گفت: رضايت مردم، انتخاب مديران شايسته و همكاري نمايندگان مجلس با استانداران سه هدف ما در انتخاب استانداران است كه خوشبختانه در انتخاب‌هاي اخير ما محقق شده است.
پورمحمدي در خصوص احتمال تغيير ساير معاونين وزارت كشور گفت: ما بناي تغيير تمامي مديران خود را نداريم ولي هرگاه تصميم به جابجايي گرفتيم اعلام مي شود.
وي در خصوص روند كند تغييرات در وزارت كشور كه موضوع سوال خبرنگاري بود گفت: تعجيل را در انتخاب مديران خود مناسب نمي‌دانم و بنا دارم تا با آرامش و بر اساس اصل منطق، دقت و كارشناسي، مديران خود را برگزينيم.

* برخورد با بدون هيچ محدوديتي ادامه مي يابد

وزير كشور در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مركزي خبر مبني بر احتمال شدت عمل در برخورد با قاچاق كالا و ارز به ويژه در برخورد با قاچاق كالاهاي كره‌اي و انگليسي گفت: برخورد با قاچاق به يك كشور يا دو كشور مربوط نمي‌شود بلكه مساله‌اي است كه بدون هيچ محدوديت با آن برخورد مي‌شود كه البته نيازمند اهتمام جدي در صيانت از مرزهاست.
وزير كشور در خصوص نشانه‌هاي كشف شده از نقش انگليس در حوادث اهواز گفت: اجازه دهيد مسوولان پرونده در اين خصوص توضيح بيشتري دهند و صاحبان و متصديان پرونده مسئوليت اعلام نظر و اطلاع رساني دارند.
وي در خصوص دليل عدم معرفي اسامي بازداشت شدگان حوادث اخير اهواز گفت: تاكنون سابقه نداشته كه اسامي بازداشت شدگان اعلام شود و علاوه بر آن عده‌اي كه دستگير شده‌اند، متهم هستند و شايد مجرم نباشد و اگر در دادگاه جرمشان قطعي گردد، شايد اسامي آنها اعلام شود.

*عدم دعوت از شهردار تهران به هيات دولت سياسي نيست

وي در خصوص عدم دعوت از شهردار تهران در جلسات هيات دولت به خبرنگار فارس گفت: عضويت دولت بايد طبق ساز و كار قانوني و يا براساس رويه صورت گيرد و چون حضور شهردار تهران در جلسات هيات دولت قانوين نيست و تنها بر اساس رويه‌اي صورت مي‌گرفته بنا به دلايلي اين رويه قطع شده است.
پورمحمدي افزود: قبول از حضور من در وزارت كشور، استاندار سابق تهران از عدم دعوت شهردار تهران به جلسات دولت گذشته استقبال كرد و از من خواست تا اين رويه را دنبال كنم.
وي با تاكيد بر اينكه هيچ نظر خاصي در اين زمينه ندارد، افزود: در حال حاضر استاندار تهران هم به خاطر مسئوليت 20 درصد از جمعيت كشور خواستار حضور در جلسات هيات دولت است ولي در عين حال اين دولت است كه بايد در خصوص دعوت از شهردار يا استاندار تهران اعلام نظر كند.
وزير كشور در خصوص اينكه شهردار سابق تهران كه اينك رئيس هيات دولت است نيز از عدم دعوت خود به جلسات هيات دولت گله‌مند بود، گفت: عدم حضور شهردار در جلسات هيات دولت مساله سياسي نيست و وزارت كشور هم در خصوص آن نمي‌‌تواند تصميم‌گيري كند ولي مطمئناً چه شهردار تهران در جلسه دولت حضور پيدا كند و چه حضور پيدا نكند حداقل از سوي وزارت كشور سياسي نخواهد شد.
پور محمدي در خصوص دليل عدم رسيدگي به استفساريه دو شغله بودن برخي اعضا دولت، آنرا جز وظايف نمايندگان مجلس دانست و گفت: ما تابع مصوبات مجلس هستيم ولي همين مجلس عضويت در شوراهاي شهر را شغل نداشته و تنها برخي مناصب است كه اعضاي شوراي شهر نمي‌توانند داشته باشند.
وي اعضا شوراهاي اسلامي را حقوق بگير دولت ندانست و گفت: هم اينك 115 هزار نفر عضو شوراي شهر هستند كه حقوق بگير دولت نيستند و تنها حق الجلسه دريافت مي‌كنند.
وي تاكيد كرد: احراز برخي مناسب از سوي اعضا شوراي شهر مشكل دارد و چون اين مساله شبهه‌دار است، بايد قانونگذار در خصوص آن تفسير كند.

*بايد مرزها را به طور مناسب كنترل كنيم

وزير كشور در پاسخ به سوال ديگري، صيانت از مرزها را نيازمند اهتمام ملي دانست و گفت: اگر مي‌خواهيم در ارتقاء اقتصادي، فرهنگي و امنيتي كشور را سامان دهيم بايد مرزها را به طور مناسب كنترل كنيم.
پورمحمدي كنترل كامل و دقيق مرزهاي كشور را امري مشكل عنوان كرد و گفت: اگر مجلس كمك كند مي‌توانيم اشراف خود را بر مرزهاي كشور ظرف 5 سال كامل كنيم.
پورمحمدي اعلام 1700 كليومتر مرزهاي كشور را به نقل از خود در برخي مطبوعات كشور نادرست خواند و گفت: ما بيش از هفت هزار كيلومتر مرز آبي و خاكي داريم.
وزير كشور در پاسخ به سوالي در خصوص دليل به نتيجه نرسيدن انتخابات خانه احزاب گفت: اين مساله به احزاب مربوط مي‌شود و احزابي كه بايد مشكل كشور را حل كنند اگر نيازمند حل مشكلشان از سوي ما هستند حكايت واي به روزي كه بگند نمك خواهد بود.
وي با اعلام اينكه معاون سياسي وزارت كشور به عنوان نماينده وزارت كشور در خانه احزاب تعيين شده است، افزود: به نظر ما مساله خانه احزاب نيازمند ناظري بيرون از مجموعه نيست و خودشان بايد اين مشكل را حل كند و نيازي به وساطت معاون سياسي وزير كشور ندارد.

* نماينده وزارت كشور در كميسيون ماده 10 احزاب معرفي شد

پور محمدي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار فارس در خصوص دليل عدم تشكيل كميسيون ماده 10 احزاب گفت: اين مساله به دليل عدم معرفي نمايندگان مجلس عضو اين كميسيون و عدم معرفي معاون سياسي وزارت كشور بود كه با معرفي نمايندگان جديد مجلس در كميسيون ماده ده احزاب و معرفي معاون سياسي وزير كشور به عنوان نماينده ما در اين كميسيون، كميسيون ماده 10 احزاب از اين پس مي‌تواند فعال باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير كشور در پاسخ به سوالي در خصوص انتشار اخباري مبني بر مخالفت رئيس جمهوري با انتصاب فرزند دبير شوراي نگهبان به عنوان معاون سياسي وزارت كشور و مسئول اجراي انتخابات و احتمال اختلال در امر نظارت و اجرا از سوي يك پدر و پسر گفت: ما قرار مقابله با خانواده سالاري را در كشور داريم ولي هر كس هم بايد وظيفه خود را به خوبي انجام دهد و بنا نيست اگر انسان شايسته‌اي در جايي وجود دارد و ارتباطي با انسان شايسته ديگري دارد مورد استفاده قرار نگيرد.
وي با اشاره به سوابق و مسئوليت‌هاي علي جنتي معاون مدير سياسي وزارت كشور گفت: در زمان انتخابات تمام احتياط‌ هاي لازم را به كار خواهيم گرفت تا هيچ شائبه‌اي در برگزاري انتخابات ايجاد نشود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير كشور:‌ توصيه‌هايي براي محدوديت تجاري با كره جنوبي و انگليس شده است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016