شنبه 30 مهر 1384

آصفی: منتظر گزارش نهايي كميته‌ي تحقيق ترور حريري خواهيم بود، ايسنا

اميدواريم گزارش نهايي كاملا فني و براساس اصول حقوقي و نه سياسي تنظيم گردد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي


سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به گزارش دتلف مهليس گفت: ما منتظر گزارش نهايي كميته‌ي تحقيق خواهيم بود و ضروري است از شتابزدگي در قضاوت خودداري كنيم تا اين موضوع با صبر و دقت پيگيري شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت خارجه‌ي كشورمان اظهار داشت: كشف حقيقت ترور از ابتداي بروز اين حادثه مورد تاكيد و خواست جمهوري اسلامي ايران بوده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه اضافه كرد: همانگونه كه دبيركل سازمان ملل متحد تاكنون بر لزوم تنظيم حقوقي و فني اين گزارش تاكيد داشته و اين نكته را نيز توصيه نموده بود، اميدواريم گزارش نهايي كاملا فني و بر اساس اصول و مباني حقوقي و مستدل تنظيم و ارايه گردد و از سياسي شدن و دستاويز قرار دادن اين اقدام غير انساني براي بهره‌برداري‌هاي سياسي و مغرضانه كه آن هم به نوبه خود غير انساني است، خودداري گردد.

دكتر آصفي با تاكيد بر اينكه هدف اصلي گزارش بايد اقدام منصفانه و بيطرفانه براي يافتن عاملان واقعي قتل حريري و ساير افرادي كه در حادثه مزبور به قتل رسيده‌اند، باشد، اضافه كرد: برخي كشورها تمايل دارند از اين گزارش جهت پيگيري اهداف خود استفاده كنند در حاليكه بايد روند انجام امور و تحقيقات به گونه‌اي باشد كه به كشف حقايق كمك كرده و سبب شناسايي مجرمين واقعي شود و به ثبات و آرامش منطقه كمك كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به اينكه مردم لبنان در طي تاريخ بارها بلوغ سياسي خود را به نمايش گذاشته‌اند، خاطر نشان ساخت: قطعا ملت لبنان اين بار نيز از اين مقطع حساس با سربلندي و آرامش عبور خواهند كرد.

دكتر اصفي هم چنين گفت: حسن نيتي كه مسوولين سوري در طي اين روند از خود نشان داده‌اند و كمكي كه به تحقيقات رييس گروه تحقيق كرده‌اند، قابل توجه است و لازم است جامعه بين‌المللي ضمن شناسايي مناسب اين همكاري سوري‌ها، به ملاحظات و نقطه نظرات مردم و دولت سوريه در اين خصوص توجه كنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آصفی: منتظر گزارش نهايي كميته‌ي تحقيق ترور حريري خواهيم بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016