چهارشنبه 4 آبان 1384

احمدي‌نژاد و پوتين خواستار حل مساله هسته‌اي ايران در چارچوب آژانس شدند، فارس

روساي جمهوري ايران و روسيه بر اهميت حل مساله هسته‌اي تهران از طرق ديپلماتيك و در چارچوب آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاكيد كردند.


به گزارش خبرگزاري ريانووستي از مسكو، «ولاديمير پوتين» و "محمود احمدي‌نژاد" اين مساله را در گفت‌وگوي تلفني و پيش از نشست آتي شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در اواخر نوامبر بررسي كردند.
به گزارش بخش مطبوعاتي كاخ كرملين، «رييس جمهوري روسيه از افزايش همكاري ايران با آژانس به منظور ازسرگيري مذاكرات حمايت كرد.»
بنا بر اين گزارش، «دو طرف اعلام كردند گسترش روابط ايران و روسيه به نفع دو كشور است و به دستيابي به ثبات منطقه‌اي و بين‌المللي كمك مي‌كند.»
كرملين اعلام كرد: «در اين گفت‌وگو بر ضرورت حل همه مسائل در چارچوب اختيارات قانوني آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از طرق سياسي بحث شد. در اين زمينه پوتين در مورد روابط نزديكتر بين ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و احتمال ازسرگيري روند مذاكرات صحبت كرد.»
به گفته كرملين، احمدي‌نژاد با پوتين تلفني تماس گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفت‌وگوي پوتين با رييس جمهوري ايران يك روز پس از مذاكرات بين وزراي خارجه دو كشور در مسكو صورت مي‌گيرد.
«سرگي لاوروف»، وزير امور خارجه روسيه و منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان در مذاكرات روز دوشنبه درباره يافتن راه حلي براي مساله هسته‌اي ايران در چارچوب آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بحث كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي‌نژاد و پوتين خواستار حل مساله هسته‌اي ايران در چارچوب آژانس شدند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016