پنجشنبه 5 آبان 1384

رفسنجاني: نبايد سوريه را در برابر فشارهاي آمريكا تنها گذاشت، ايرنا

تهران، ايرنا ‪۸۴/۰۸/۰5‬
داخلي. سياسي. مجمع.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به اينكه سوريه در صف مقدم مبارزه با اسراييل قرار دارد، گفت : نبايستي سوريه را در برابر فشارهاي آمريكا و همپيمانانش تنها گذاشت.


"اكبر هاشمي رفسنجاني" ، عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ، در پاسخ به پرسشي درباره فشار آمريكا و همپيمانانش به سوريه، گفت: سوريه صف مقدم مبارزه با اسراييل است، آمريكاييان سالهاست كه شكستن اين صف جزو سياست‌هايشان بوده است.

وي" افزود: آمريكاييان چنانچه بتوانند اين صف را بشكنند، بسياري از برنامه‌هاي خود را مي‌توانند دنبال كنند، بنابراين نبايستي سوريه را در اين زمينه تنها گذاشت.

وي كه پس از ديدار با قاريان، مفسران، حافظان و استادان قرآن كريم و جمعي از اعضاي اتحاديه تشكل‌هاي قراني و موسسه هنري قرآن پژوهان ، با خبرنگاران سخن مي گفت، درباره روز قدس اظهارداشت: اكنون مساله فلسطين و روز قدس به كانون مسايل جهان و منطقه تبديل شده است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ويژگي امسال روز قدس اين است كه برخي‌ در كشورهاي اسلامي وحدت و انسجام صفوف مسلمانان را هدف گرفته‌اند و آن را بهم مي‌زنند و به سمت اسراييل مي‌روند.

"هاشمي رفسنجاني" گفت: روز قدس اهميت زيادي دارد و در اكثر كشورهاي دنيا روز قدس را بنام ايران و امام راحل (ره) مي‌شناسند و بايد مراسم روز قدس باشكوهتر از هميشه برگزار شود.

وي گفت: فلسطين جايي است كه براي هر مسلمان ارزش دارد چند ساعت از وقت خود را در سال به اين روز قدس اختصاص دهد و در راهپيمايي اين روز شركت كنند.

وي در پاسخ به پرسشي درباره دادگاه صدام حسين ديكتاتور عراق گفت: اگر صدام يك دهم حقايقي را كه جنايات جنگي محسوب مي‌شود، در اين دادگاه مطرح كند، براي دنيا اهميت دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"هاشمي رفسنجاني" با اشاره به خاطراتي از دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران گفت: پس از آنكه ايران در جنگ حالت تهاجمي پيدا كرد، بعثي‌ها به صورت انبوه به خلاف موازين و مقررات بين‌المللي رفتار كردند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در خصوص معرفي چهار وزير باقيمانده كابينه "محمود احمدي نژاد" گفت: حضور نداشتن چهار وزير در كابينه در مدت طولاني، آثار بدي بدنبال دارد و اميدواريم هر چه سريعتر اين چهار وزير معرفي شوند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: نبايد سوريه را در برابر فشارهاي آمريكا تنها گذاشت، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016