یکشنبه 8 آبان 1384

نماينده آوج:من از شما كه اصولگراهاي راستي بوديد مي پرسم با من هم اينجور نامردي؟! آقاي رييس‌‏جمهوري با من هم اينجور نامردي؟! امروز

قدرت‌‏الله عليخاني، نماينده آوج و بويين زهرا با انتقادي شديدالحن از مصطفي پورمحمدي، بدليل عدم هماهنگي با دو تن از نمايندگان استان قزوين در انتخاب استاندار اين استان، گفت: از اين نامردي‌‏ها گله دارم.

به گزارش خبرنگار پارلماني"ايلنا"، عليخاني در نطق پيش از دستور جلسه علني امروز در خصوص انتخاب نصيري به عنوان استاندار قزوين گفت: آقاي پورمحمدي روزي كه در مجلس مي‌‏خواستند راي اعتماد بگيرند، گفتند در انتخاب استانداران با نمايندگان هماهنگي خواهند كرد، آقاي وزير كشور با ابوترابي و رحماني دو تن از نمايندگان اين استان هماهنگ كرده‌‏اند.

عليخاني سپس خطاب به پورمحمدي، گفت: راي ابوترابي و رحماني چه فرقي با راي عليخاني‌‏ها دارد.

چرا با آنها تماس گرفته‌‏ايد و هماهنگ كرده‌‏ايد ولي با عليخاني‌‏ها تماس نگرفتيد، عليخاني تاكيد كرد: آيا اين نامردي نيست؟! اگر به خاطر دوستانم نبود، به خاطر حسيني‌‏ها، محسني‌‏ها، قرباني‌‏ها و باهنرها نبود، بنده امروز مطالبي را عنوان مي‌‏كردم كه جهان تحليل كند.

نماينده آوج و بويين زهرا سپس با اشاره به نمايندگان گفت: من از شما كه اصولگراهاي راستي بوديد و اسم خود را اصولگرا گذاشتيد، مي پرسم با من هم اينجور نامردي؟! آقاي رييس‌‏جمهوري با من هم اينجور نامردي؟!
در اين هنگام غلامعلي حداد عادل، رييس مجلس خطاب به عليخاني، گفت: ماه مبارك رمضان است، آرامش خود را حفظ كنيد.

وي سپس از عليخاني خواست كلمه" نامردي" را اصلاح كند.

عليخاني ادامه داد: من مخلص نصيري هم هستم، با ايشان دعوا ندارم و معتقدم در بين استانداران انتخاب شده اگر بهترين نباشد، دومي است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم تاكيد كرد: با اين تحفه‌‏هايي كه براي استانداري گزينه بودند، بايد بگوييم نصيري با اسلام و انقلاب است و حقش بيشتر از اينها است.

عليخاني تاكيد كرد: روزي كه آقاي پورمحمدي به مجلس آمد، به من عليخاني گفت: هواي من را داشته باش، دوستانت راي دهند و من عليخاني عضو فراكسيون اقليت بيش از 30 راي براي پورمحمدي جمع كردم.

وي ادامه داد: وقتي از پورمحمدي مي‌‏پرسم چرا به من زنگ نزدي و در مورد استاندار مشورت نكردي، گفته است رييس‌‏جمهوري اين كار را كرد، رييس‌‏جمهوري بي‌‏خود كرده است، تو وزير هستي بايد اقتدارت را حفظ كني.

عليخاني افزود: بنده چيزي به پورمحمدي به خاطر درخواست دوستان عرض نمي‌‏كنم اما مي‌‏گويم نصيري در استان بدون من موفق نمي‌‏شود.

نماينده آوج و بويين زهرا تاكيد كرد: عليخاني و عليخاني‌‏ها در قزوين و در ايران اسلامي يك واقعيت هستند، دولت حواسش جمع باشد.

عضو فراكسيون اقليت مجلس سپس خطاب به رييس جمهوري افزود: شما به جاي عجله در انتخاب استانداران كه واقعا جاي بعضي از آنها در استانداري نيست، چهار وزير باقي مانده دولت را معرفي مي‌‏كرديد تا بيش از دو ماه و نيم اين وزارتخانه‌‏ها با سرپرست اداره نمي‌‏شد.

عليخاني گفت: آقاي رييس جمهوري مي‌‏گفت براي هر وزارتخانه بيش از 95 گزينه وجود داشته است، من به آقاي احمدي‌‏نژاد مي‌‏گويم يكي از آن گزينه‌‏ها از مجلس راي نگرفت، آن 94 تا گزينه ديگر كجا گم و گور شدند؟!

وي تاكيد كرد: رييس جمهوري بايد در ماه مبارك رمضان عدالت را مراعات كند و بين نمايندگان فرق قائل نشود.

عليخاني سپس به عدم راي نصيري در استان قزوين براي نمايندگان مجلس اشاره كرد و به اين انتخاب اعتراض و تصريح كرد: هر قدم خلافي استاندار در قزوين بردارد، همين جا فرياد مي‌‏زنم. من با اين استاندار مشكلي ندارم و معتقدم اين انتصاب، انتصاب خوبي است اما نصيري مراقب باشد.

پس از پايان نطق عليخاني برخي از نمايندگان از جمله علي زادسر، نماينده جيرفت، رسولي نژاد، نماينده فيروزكوه و برخي ديگر از نمايندگان به نشانه اعتراض در جايگاه ناطق حاضر شدند و به عليخاني اعتراض كردند.

در اين هنگام حدادعادل خطاب به نمايندگان گفت: مجلس ششم شماها نبوديد، از اين چيزها زياد بود.

برخي از نمايندگان با صداي بلند به عليخاني اعتراض كردند و خواستار تذكر شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016