سه شنبه 10 آبان 1384

بادامچيان: اقدامي مانند فتح لانه جاسوسي مقتضاي زمان خود بود، اقتضاي زمان حال فعاليت‌هاي سياسي در بستري آرام است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


يك عضو شوراي مركزي حزب موتلفه‌ي اسلامي با اشاره به فعاليت بخش دانشجويي حزب موتلفه و جامعه‌ي اسلامي دانشجويان در دانشگاه‌ها تصريح كرد: مقتضاي اين شرايط فعاليت‌هاي تند و تيز دانشگاهي نيست.

اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نقش فعال دانشجويان در شكل‌گيري انقلاب و دوران جنگ تحميلي را يادآور شد و گفت: در حال حاضر نيز دانشجويان در عرصه‌ي سياسي حضور جدي دارند و تنها در شيوه‌ي حضور آن‌ها تغيير ايجاد شده است.


وي با اشاره به اقدامات دانشجويان در فتح لانه‌ي جاسوسي و دفاع از كشور در جنگ تحميلي، گفت: اين حضورها مقتضاي آن زمان بود لذا با استقرار و تثبيت نظام جمهوري اسلامي كيفيت اين حضورها نسبت به آن‌چه در آن دوران وجود داشت كاهش پيدا كرده، زيرا اقتضاي زمان حال اين است كه فعاليت‌هاي سياسي در بستر آرام اجتماعي انجام شود.


بادامچيان سعي در تحريك دانشجويان از جانب گروههايي كه به جامعه دانشجويي وارد شده‌اند را مهمترين عامل ارائه نظريه‌هايي در زمينه‌ي حاكم شدن ركود به فضاي سياسي دانشگاهها برشمرد و گفت: دانشجويان ما به اين سطح از آگاهي رسيده‌اند كه كمتر از گذشته ابزار دست گروه‌ها مي‌شوند، هرچند در گذشته نيز چنين بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه‌ي اسلامي با اشاره به فعاليت شاخه‌هاي دانشجويي برخي احزاب آن را بلامانع برشمرد و در بيان وظايف دولت جديد در قبال دانشجويان، گفت: از آنجا كه دولت آقاي احمدي‌نژاد خواهان اجراي خواست‌هاي اصول‌گرايانه است، بايد فضاي سياسي دانشگاهها را باز بگذارد تا دانشجويان خواست سياسي‌شان را در چارچوب قانون انجام دهند.


وي با يادآوري اين‌كه دولت در زمينه‌ي كنترل جدال‌هاي سياسي دانشگاه‌ها نقشي ندارد، لزوم كنترل اين جدال‌ها از جانب خود دانشجويان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد دانشجويان خود افراط و تفريط‌ها را كنترل كنند تا با فضاي بسته سياسي مواجه نشويم.

Copyright: gooya.com 2016