چهارشنبه 11 آبان 1384

آصفي: ادعاهاي وزير خارجه ايتاليا متاثر از صهيونيست هاست، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي - ‪۸۴/۰۸/۱۱‬

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران ادعاهاي مطرح شده از سوي وزير امور خارجه ايتاليا در اسراييل را تبليغاتي و متاثر از عمليات رواني صهيونيست ها دانست.

به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ، "حميد رضا آصفي" افزود: بيان اين گونه اظهارات خارج از نزاكت ديپلماتيك در سرزمين‌هاي اشغالي، بي‌تفاوتي به قتل و كشتار مردم و شهروندان عادي فلسطين و تروريسم دولتي اسراييل است.

وي با اشاره به اقدامات تروريستي و ضد بشري اسراييل در بمباران مناطق مسكوني، ترور رهبران و فعالان احزاب فلسطين و همچنين تبعيد اجباري خانواده‌هاي فلسطيني به نقاط مختلف جهان كه نقض آشكار حقوق بشر است، از دولت‌هاي غربي خواست كه از خود استقلال راي نشان دهند.

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران گفت: براي افكار عمومي اين پرسش جدي مطرح است كه چگونه دولت‌هاي غربي از اتخاذ موضعي جدي در محكوميت رژيم صهيونيستي به عنوان نماد تروريسم دولتي و برخوردار از بزرگترين زرادخانه تسليحات اتمي و تهديدكننده صلح و امنيت جهاني و ناقض همه مقررات آژانس انرژي اتمي عاجزند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"آصفي" با تبيين موضع اصولي ايران در خصوص فلسطين، تصريح كرد:
همانگونه كه رييس جمهوري در اظهارات اخير خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به آن تاكيد كردند،جمهوري اسلامي ايران طراح اصلي خلع سلاح هسته‌اي جهان و خاورميانه است، حل و فصل عادلانه و ريشه‌اي فلسطين را در برگزاري رفراندومي مردم سالارانه با مشاركت صاحبان اصلي سرزمين فلسطين اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي مي‌داند و به حق مسلم ملت فلسطين در برخورداري از دولتي مردم سالار با پايتخت قدس شريف و حق بازگشت ميليون‌ها آواره فلسطيني به خاك كشورشان تاكيد مي‌نمايد.

وي خاطر نشان كرد: صهيونيست‌ها با فرافكني و سوء استفاده از شرايط حساس منطقه و خدعه و نيرنگ در صددند تا با تحريف واقعيت‌ها كشورهاي مختلف جهان را از جنايات روزمره خود در فلسطين گمران نمايند.

"آصفي" همچنين به ضرورت هوشياري كشورهاي مختلف به ويژه كشورهاي اسلامي نسبت به نيرنگ رژيم صهيونيستي براي سوء استفاده از اين موضوع تاكيد كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آصفي: ادعاهاي وزير خارجه ايتاليا متاثر از صهيونيست هاست، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016