پنجشنبه 12 آبان 1384

پس از اخراج ۴۳ نفر، مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور منحل شد، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : انحلال مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور در پي آغاز به كار دكتر ملك افضلي كه با حفظ سمت (معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت) سرپرستي مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور را به عهده گرفته بود، صورت گرفت.وي در اولين حضور خود 43 نفر از كاركنان اين مركز كه در قالب 10 گروه تخصصي ـ پژوهشي به فعاليت و پژوهش اشتغال داشتند را اخراج نمود.
------------------------------


خبرگزاري انتخاب : مركز ملي تحقيقات علوم پرشكي كشور پس از 7 سال فعاليت منحل شد و 43 نفر از كاركنان پژوهشي اين مركز در 30 مهرماه امسال از كار اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي خبرگزاري «انتخاب»، جمعي از كاركنان اخراجي مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور در نامه اي به «انتخاب» ضمن ابراز تاسف از انحلال اين مركز، مدعي شده اند: اين انحلال در پي پذيرفته شدن استعفاي دكتر محمدي رياست پيشين اين مركز از جانب وزير بهداشت صورت گرفت. دكتر ملك افضلي كه با حفظ سمت (معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت) سرپرستي مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور را به عهده گرفته بود، در پي اولين حضور خود در تاريخ 30 مهرماه در محل مركز، 43 نفر از كاركنان اين مركز كه در قالب 10 گروه تخصصي ـ پژوهشي به فعاليت و پژوهش اشتغال داشتند را اخراج نمود.

اين كاركنان ادامه داده اند: با اين اقدام معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، تحمل و پشتيباني دولت از فعاليت‌هاي پژوهشي و همچنين صحت شعارهايي نظير «حمايت از پژوهشگران» و « تحقيق اساس و بنياد توسعه» به خوبي پديدار شد.

كاركنان اخراجي انحلال مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور و تنها باقي ماندن دبيرخانه جشنواره رازي ( آن هم از سر اجبار)، در پي مصوبه سال گذشته شوراي عالي اداري مبني بر ادغام اين مركز با معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت ( روزنامه ايران، مورخ 1/9/1383، صفحه 4) بود كه اين مصوبه نيز بر اساس طرح و پيشنهادي از جانب مخالفان وجود و فعاليت مركز به شوراي عالي اداري ارايه شده بود.

متعاقب ابراز مخالفت رئيس مركز با مصوبه فوق‌الذكر و با پيگيري‌هاي زياد، موضوع درجلسه شورای عالي اداري كشور مورخ 24 اسفندماه 1383 مجدداً مطرح شد و از وزارت بهداشت خواسته شد تا نتیجة نهایی بررسی‌های کارشناسی در خصوص جایگاه "مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور" در این وزارتخانه را به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اعلام نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين نام آمده است: با وجود اعلام نظر وزارت بهداشت مبني بر «حذف یا ادغام تنها مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی ستاد وزارت بهداشت در معاونت تحقیقات و فناوری آن به صلاح این وزارتخانه و کشور نمی‌باشد»، موضوع در كشاكش تغيير اعضاي دولت وضعيت پيچيده‌تري به خود گرفت به طوري كه دكتر شركاء رئيس اسبق سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در تاريخ 15 مردادماه 1384 بودجه مركز ملي را به بودجه وزارت بهداشت منتقل نمود و آخرين ضربه مهلك را بر پيكره بي‌جان اين مركز وارد كرد.

نهايتاً بدون هيچ تلاشي در پيگيري تجديد نظر در مصوبه شوراي عالي اداري از جانب وزارت بهداشت و همچنين بدون توجه به فعاليت‌هاي پژوهشي اين مركز در طي اين 7 سال، با اقدام انقلابي دكتر ملك‌افضلي موجوديت مركز منحل شد و حتي تصميم بر آن‌است كه نام اين مركز نيز تغيير يابد.

اين كاركنان اخراج شده از مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور در پايان ضايعه انحلال مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور را به جامعه محققين و پژوهشگران كشور تسليت گفته اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پس از اخراج ۴۳ نفر، مركز ملي تحقيقات علوم پزشكي كشور منحل شد، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016