دوشنبه 16 آبان 1384

احمدي نژاد در زمان جنگ با وزير پيشنهادي نفت و نيرو در يك لشگر بود، انتخاب

گزارش «انتخاب» از واكنش 7 نماينده به وزاري پيشنهادي رئيس جمهور


خبرگزاري انتخاب : 7 تن از نمايندگان مجلس در واكنشهايي كه بيشتر در مخالفت با وزاري پيشنهادي بود ، به رئيس جمهور اعتراض كرده اند.گرچه برخي نيز براي جلوگيري از چالش بين دولت و مجلس اعلام كرده اند كه به وزراي پيشنهادي راي مي دهند.



۱۶ آبان ماه ۱۳۸۴ ساعت : ۵۷ , ۰۹
خبرگزاري انتخاب : 7 تن از نمايندگان مجلس در واكنشهايي كه بيشتر در مخالفت با وزاري پيشنهادي بود ، به رئيس جمهور اعتراض كرده اند.گرچه برخي نيز براي جلوگيري از چالش بين دولت و مجلس اعلام كرده اند كه به وزراي پيشنهادي راي مي دهند.

عطارزاده، نماينده بوشهر كه در جمع خبرنگاران پارلماني سخن مي گفت، در مورد وزاري نفت و نيرو گفت: احمدي‌‏نژاد در زمان جنگ با محصولي وزير پيشنهادي وزارت نفت و آقاي فتاح وزير نيرو در يك لشگر بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري «انتخاب»، وي ادامه داد: گفت: احمدي‌‏نژاد از ابتدا محصولي را براي تصدي وزارت نفت در نظر داشت ولي محصولي همواره از اين مسئله امتناع مي‌‏كرد.

عطارزاده تصريح كرد: آقاي احمدي‌‏نژاد به دليل آنكه با اين دو وزير آشناست و شناخت خوبي از آنان دارد و اين دو را به عنوان وزير پيشنهادي خود معرفي كرده است.

وي همچنين به تعلل در انتخاب وزير براي احراز پست وزارت نفت اشاره كرد و گفت: با اين وضعيت ، با شرايط بحراني مواجه شويم.

...

مخبر كميسيون اقتصادي مجلس هفتم در جمع خبرنگاران گفت: آيا در ميان 17 ميليون راي دهنده به محمود احمدي‌‏نژاد، گزينه‌‏اي بهتر از محصولي براي تصدي وزارت نفت نبود؟

ايرج نديمي؛ نماينده لاهيجان در جمع خبرنگاران پارلماني،تصريح كرد: به نظر مي‌‏رسد آقاي احمدي‌‏نژاد از 47 ميليون نفر واجد شرايط براي راي دادن، با 20 ميليون نفري كه راي ندادند و نيز 10 ميليون نفري كه به آقاي هاشمي راي دادند، كاري ندارد.

وي اضافه كرد: با اين تعريف مي‌‏ماند 17 ميليون نفري كه به احمدي نژاد راي دادند، آيا در ميان آنها هيچ فردي به لحاظ تجربي، مديريتي، تخصص و غيره بهتر از محصولي نبود؟

نديمي گفت: ايران درحوزه نفت از زمان دكتر مصدق تاكنون سابقه كار اجرايي دارد و در طول اين سالها، كارشناسان و متخصصان زيادي در زمينه اقتصاد نفت تربيت شده‌‏اند.

عضو فراكسيون اقليت در پايان گفت: روز راي اعتماد به وزيران پيشنهادي مي‌‏خواهم از رييس جمهوري سوال كنم آيا فرد معرفي شده در طول سالهاي گذشته براي دولت كار مي‌‏كرده است يا براي خود شما؟! آيا با سپاه همكاري مي‌‏كرد يا جاي ديگر مشغول بود؟!

....

همچنين محمد خوش‌‏چهره، عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس از روند انتخاب وزير پيشنهادي نفت و راي مجلس بر اساس مصلحت به گزينه پيشنهادي احمدي نژاد ابراز نگراني كرد.

اين نماينده تهران در جمع خبرنگاران پارلماني، انتخاب وزير نفت را معيار آزمون عقلانيت اصولگرايي و اصالت مجلس دانست و افزود: ظاهرا دولت و مجلس يك بازي را ايجاد كرده‌‏اند كه خوب نيست و آن كشتن زمان و تعطيل كردن وزارتخانه استراتژيكي مانند نفت است كه خسارتي را براي جامعه به دنبال دارد.

خوش چهره گفت: اگر از اين ابزار براي فشار به مجلس استفاده مي شود, بايد گفت كه اقدام خوبي نيست, چون در آن صورت مجلس را به سمت مصلحت گرايي كه در راس آن جلوگيري از خسارت است پيش مي‌‏بريم.

وي تاكيد كرد: در اين صورت دستيابي به منافع و مصالح, بالاتر از انتخاب اصلح قرار مي گيرد.

عضو ائتلاف آبادگران تصريح كرد: حرف مناسبات دولتي و توانمندي در يك قلمرو, مثلا نظامي, نمي‌‏تواند معناي قضاوت نهايي باشد.

وي افزود: كسي كه به وزارت نفت مي‌‏رود بايد "ابرمديريت" و يك مدير استراتژيك باشد به همين دليل در دوره‌‏هاي قبل اكثر معاونان اين وزارتخانه خود كساني بودند كه در يك دوره وزير بوده‌‏اند.

خوش چهره به لزوم احراز توانمندي‌‏هاي وزير پيشنهادي در همه زمينه‌‏ها تاكيد كرد و گفت: صلاحيت شخصي به لحاظ سلامت نفس، عدم وابستگي به منابع سياسي و كانون هاي قدرت, ساده زيستي بصيرت علم و شجاعت براي وزير نفت بسيار مهم است.

عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان اضافه كرد: اين وزارتخانه مصداق اصلي شعارهاي رييس جمهوري براي مقابله با قانون‌‏هاي قدرت و ثروت است و هفتاد درصد اقتصاد كشور را در بر مي‌‏گيرد.

نماينده تهران در مجلس به تاثير بخش نفت بر تغييرهاي كلان اقتصاد كشور اشاره كرد و افزود: نفت ضمن اين كه مناسبات اقتصادي داخلي را شكل مي‌‏دهد, مي‌‏تواند محرك اقتصاد ايران باشد و مناسبات منطقه‌‏اي و بين المللي را نيز تنظيم كند.

....

مرتضي تمدن عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم، گفت: به رغم اعتراض برخي از نمايندگان و فضايي كه در مجلس حاكم است، چهار وزير پيشنهادي راي اعتماد مجلس را كسب خواهند كرد.

وي در پايان جلسه علني روز يكشنبه مجلس در جمع خبرنگاران پارلماني، گفت: پيش بيني مي شود كه به رغم انتقاد برخي از نمايندگان، به نامناسب و جوان بودن گزينه‌‏هاي انتخابي براي احراز پست وزارت در وزارتخانه‌‏هاي باقي مانده و طولاني شدن مدت بي‌‏وزير ماندن 4 وزارتخانه، مجلس به چهار وزير پيشنهادي راي اعتماد مي‌‏دهد.

وي افزود: با توجه به مصلحت حاكم بر جامعه و اينكه بسياري از نمايندگان دوست ندارند با دولت احمدي‌‏نژاد وارد بحث و چالش شوند، به چهار وزير راي اعتماد خواهند داد.

تمدن مصلحت را هم جزيي از ابزار اداره كشور خواند و گفت: اين طور نيست كه در تصميم گيري‌‏ها مصلحت جايي نداشته باشد.

....

نماينده ايذه و باغملك در مجلس هفتم, در نطق پيش از دستور خود, رضايت يا گله مندي مردم از نظام و حاكميت را يكي از اساسي‌‏ترين پايه‌‏هاي تحكيم امنيت ملي و اقتدار نظام دانست و گفت: با تحقق اين امر در صورت هر گونه تهديداتي حاكميت و مسوولان از پشتوانه‌‏اي عظيم برخوردار است.

سيد هادي طباطبايي, گفت: با پيروزي قاطع جريان اصولگرا در جريان انتخابات رياست جمهوري, قوه مجريه نيز بدنبال قوه مقننه و شوراها در اختيار اصولگرايان قرار گرفت, امروز مردم حجت را بر مدعيان اصولگرا تمام كردند و دولت, مجلس و شوراها بايد همت خود را صرف خدمت به مردم و اعتلاي نظام اسلامي كنند كه اين مهم جز با تكيه بر اصول و موازين كه در صدر آن خدمت به مردم و پرهيز از قدرت طلبي است، حاصل نخواهد شد.

طباطبايي ادامه داد: مجلس هفتم نشان داد كه پاي معيارهاي اصولگرايي ايستاده است و از آن كوتاه نخواهد آمد و دولت كه در ابتداي راه است تمام تلاش خود را براي رويكردي نو در جهت خدمت به مردم اتخاذ كرده است و آزمون مهمي را در پيش رو دارد.

اين نماينده اصولگراي مجلس هفتم از شايسته سالاري, عدالت طلبي, مبارزه با رانت خواري, مقابله با اشرافيگري, گسترش معنويت و اخلاق اعتلاي نظام اسلامي و كارآمدي نظام اجرايي به عنوان گفتمان اصلي اصولگرايي ياد كرد و گفت: دولت با كار و تلاش, مجلس با نظارت و پرسشگري, شوراها و شهرداريها با خدمت گسترده و قوه قضائيه با گسترش عدل و مبارزه با مفاسد بايد تابلويي از اصولگرايي تمام عيار را به نمايش بگذارند, چرا كه چشمان منتظر مردم نظاره‌‏گر تلاش و رفتار همه است و سخت ترين آزمون اصولگرايان هم اكنون است, كه همه بايد با حفظ اصول و موازين به يكديگر كمك كنند.

وي تعامل سازنده و حمايت از دولت مردمي را لازم و ضروري دانست و تاكيد كرد: بايد توجه داشت كه اختلاف نظر موجب ناخرسندي و نا اميدي دوستان و شادي دشمنان نشود هر چند نمايندگان ملت به وظايف نظارتي خود نيز به دقت عمل مي كنند.

....

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در گفتگوي كوتاه با «انتخاب» خبر از بررسي دو وزير پيشنهادي رئيس جمهور داد.

دكتر عماد افروغ ادامه داد: با دو تن از وزراي پيشنهادي رئيس جمهور به گفتگو نشسته ام و به يكي از آنان راي مي دهم و به ديگري را نمي دهم.

عماد افروغ همچنين جمع خبرنگاران به طرح مباحثی پيرامون وضعيت مالی و نوع زندگی يکی از وزرای پيشنهادی از سوی برخی از نمايندگان اشاره کرد و گفت: وضعيت مالی يکی از آنان بسيار خوب است و به نظر می رسد اين مساله با عدالت خواهی سازگار نيست. اگر اين شايعه درست باشد، چندان خوشايند نيست و بنده به او رای نخواهم داد.

به گزارش «انتخاب»، عماد افروغ همچنين به اظهارات برخي از نمايندگان مبني بر اينكه مصلحت ايجاب مي‌‏كند مجلس به چهار وزير باقي مانده دولت راي اعتماد دهد، واكنش نشان داد.

نماينده تهران در جمع خبرنگاران پارلماني، در خصوص راي اعتماد مصلحت انديشانه به وزراي احمدي‌‏نژاد، گفت: بهتر است نمايندگان مصلحت انديشي را به اهل آن واگذار كرده و به وظيفه شرعي و قانوني خود در بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي عمل كنند.

افروغ تصريح كرد: هيچ مصلحتي بالاتر از ايفاي وظيفه نمايندگي وجود ندارد.

وي افزود: ما يك مصلحت داريم و آن حفظ نظام است، نبايد مصلحت انديشي‌‏هاي جزيي را در مقام اين مصلحت سنجي كلان به شمار آورد و از اين دريچه به صلاحيت افراد نگريست.

عضو ائتلاف آبادگران در مجلس هفتم با اشاره به اظهارات برخي از نمايندگان در موافقت با وزراي پيشنهادي احمدي‌‏نژاد، گفت: بعيد است راي‌‏گيري ما معطوف به مصلحت سنجي كلان باشد و شايد آنچه دوستان ما در خصوص ارايه راي اعتماد به وزرا مي‌‏گويند از روي مصلحت باشد اما من بر حسب وظيفه شرعي خود عمل مي‌‏كنم.

افروغ افزود: اگر امروز يك پله عقب برويم و فردا يك پله ديگر عقب نشيني كنيم، ناگهان متوجه مي‌‏شويم كاملا كوتاه آمده‌‏ايم و اين خسارت جبران ناپذير است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده تهران خاطرنشان كرد: اگر قرار است در بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي رئيس‌‏جمهوري، مصلحت انديشي شود بايد اهم في الاهم كرد و با بررسي شاخص ها و معيارهاي مختلف از جمله صلاحيت نفساني و اقتصادي، مهارت‌‏هاي مديريتي، تجربه و تخصص به افراد نمره داده و جمع بندي كنيم.

افروغ با تاكيد بر اينكه از وزراي پيشنهادي رئيس‌‏جمهوري شناخت ندارم به طرح مباحثي پيرامون وضعيت مالي و نوع زندگي يكي از وزراي پيشنهادي از سوي برخي از نمايندگان اشاره كرد و گفت: وضعيت مالي يكي از آنان بسيار خوب است و به نظر مي‌‏رسد اين مساله با عدالت خواهي سازگار نيست.

افروغ افزود: اگر اين شايعات درست باشد چندان خوشايند نيست و بنده به او راي نخواهم داد.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اظهارات برخی از نمايندگان در موافقت با وزرای پيشنهادی احمدی نژاد، گفت: بعيد است رای گيری ما معطوف به مصلحت سنجی کلان باشد و شايد آنچه دوستان ما در خصوص رای اعتماد به وزرا می گويند، از روی مصلحت باشد، اما من بر حسب وظيفه شرعی خود عمل می کنم.

وي به نمايندگان ملت توصيه کرد مصلحت انديشی را به اهل آن واگذار کرده و به وظيفه شرعی و قانونی خود در بررسی صلاحيت وزرای پيشنهادی رييس جمهور عمل کنند. وي تاکيد کرد: هيچ مصلحتی بالاتر از ايفای وظيفه نمايندگی وجود ندارد.

.....

عضو فراكسيون اقليت در مجلس هفتم، گفت: چهار وزير باقيمانده كابينه با تاخير به مجلس معرفي شدند، انتظار مي‌‏رفت اولا زودتر از اينها معرفي شوند ثانيا وزير پيشنهادي نفت گزينه قوي‌‏تري باشد.

قدرت الله عليخاني، نماينده آوج و بوئين زهرا در جمع خبرنگاران پارلماني، تصريح كرد: در خصوص وزير پيشنهادي نفت در مجلس مباحث زيادي وجود دارد كه علي القاعده در صحن علني مطرح مي‌‏شود و بايد منتظر پاسخ‌‏هاي محصولي گزينه پيشنهادي رئيس جمهوري براي وزارت نفت باشيم.

وي در خصوص راي فراكسيون اقليت به وزراي پيشنهادي، گفت: در خصوص راي ندادن به فرشيدي و محصولي بحث اقليت مطرح نيست بلكه در خصوص وزير نفت پيشنهادي فعلا حساسيت بالاست.

عضو فراكسيون اقليت در پاسخ به سوال خبرنگار پارلماني "ايلنا"، مبني بر اينكه عنوان مي‌‏شود فراكسيون اكثريت از روي مصلحت قصد راي دادن به وزرا را دارد، گفت: فكر نمي‌‏كنم همه اصولگرايان اينگونه باشند ممكن است اكثريت آنها طيفي عمل كنند ولي همه اينگونه نيستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد در زمان جنگ با وزير پيشنهادي نفت و نيرو در يك لشگر بود، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016