سه شنبه 17 آبان 1384

اتحاديه‌ اروپا براي از سرگيري مذاكرات هسته‌يي با ايران پيش‌شرط گذاشت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


خبرگزاري شينهوا گزارش كرد، اتحاديه‌ي اروپا روز دوشنبه تعليق كامل فعاليت‌هاي چرخه‌ي سوخت را پيش‌شرط ازسرگيري مذاكرات هسته‌يي با ايران دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين خبرگزاري چيني از بروكسل گزارش كرد، وزيران امور خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا كه براي نشستي دو روزه در اين شهر گرد هم آمده‌اند، پس از مذاكره درباره‌ي مساله‌ي هسته‌يي ايران اين تصميم را اتخاذ نمودند.

بر اساس اين گزارش، در سند نهايي منتشر شده در اين نشست، وزيران امور خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا از ايران خواستند فعاليت‌هاي فرآوري اورانيوم را در اصفهان متوقف كند.

در اين سند آمده است: شوراي (اتحاديه‌ي اروپا) از ايران مي‌خواهد تمامي اقدامات درخواست شده از سوي شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در قطعنامه‌ي 24 سپتامبر، از جمله اعمال مجدد تعليق كامل تمامي فعاليت‌هاي مرتبط با چرخه‌ي سوخت را اجرا كند، تا به اين ترتيب اجازه دهد مذاكرات با طرف اروپايي پيش از آنكه شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بار ديگر در ماه نوامبر برگزار شود، از سرگرفته شود.

بر اساس اين گزارش، وزيران امور خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا موضع اخير اعلام شده از سوي رييس جمهور ايران عليه رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در سند نهايي اين نشست ادعا شده است: اين اظهارات باعث نگراني نسبت به نقش ايران در منطقه و مقاصد آتي اين كشور است.

شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار است در نشست 24 نوامبر خود در ميان ديگر مسايل، موضوع هسته‌يي ايران را نيز در دستور كار خود بررسي كند.

در قطعنامه‌ي 24 سپتامبر شوراي حكام عليه ايران ادعا شده است كه ايران به معاهده‌ي منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌يي پايبند نيست، اما اين قطعنامه به وضوح اعلام نمي‌كند كه پرونده‌ي هسته‌يي ايران بايد به شوراي امنيت ارجاع شود، با اين حال مبنايي براي آن محسوب مي‌شود كه اتحاديه‌ي اروپا بتواند از آژانس بخواهد اين مساله را براي پيگيري به شوراي امنيت بفرستد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتحاديه‌ اروپا براي از سرگيري مذاكرات هسته‌يي با ايران پيش‌شرط گذاشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016