چهارشنبه 18 آبان 1384

علت مخالفت نمايندگان حامي مؤتلفه با سه وزير پيشنهادي، عارف نيوز

چهارشنبه هفته گذشته دكتر محمود احمدي نژاد، چهار وزير باقي مانده براي وزارتخانه هاي نفت، رفاه، آموزش و پرورش و تعاون را به مجلس شوراي اسلامي معرفي نمود كه جريانات پيراموني اين معرفي در مجلس هفتم شوراي اسلامي، صف بندي هاي قابل توجهي را نمايان ساخته است.

به گزارش سايت"عارف نيوز"به دنبال اين معرفي، طيف تحول خواه اصولگرايان به رهبري حسين فدايي و احمد توكلي به اين نتيجه رسيد كه بايستي به چهار وزير پيشنهادي رأي اعتماد دهند و استدلال داشتند كه در شرايط كنوني، مجلس بدون توجه به برخي ناملايمات گذشته، سعي نمايد با غمض عين و با توجه به موقعيت كنوني دولت جديد و مصالح ملي كشور، با رويكرد مثبت به چهار وزير نگاه كرده و تلاش كند كه بدون وسواس موشكافانه معمول، به وزراي جديد رأي اعتماد دهد تا دولت جديد موفق به تكميل كابينه شود. و در ادامه با ابزارهايي چون سؤال و استيضاح به تعامل با دولت بپردازند.

از طرف ديگر طيف سنتي اصولگرايان كه رهبري آن را محمدرضا باهنر عهده دار است، زمزمه هايي را در مخالفت با سه وزير پيشنهادي نفت، تعاون و رفاه در محافل داخلي اش آغاز كرده است. و اين درحالي است كه محمدرضا باهنر به طور شخصي تلاش دارد تا آراي اين طيف از نمايندگان اصولگراي مجلس را به چهار وزير پيشنهادي جلب نمايد.

يك منبع آگاه درخصوص علت مخالفت نمايندگان حامي مؤتلفه با سه وزير پيشنهادي به عارف نيوز گفت: دو هفته قبل از معرفي وزراي پيشنهادي، جبهه پيروان خط امام و رهبري كه سمبل راست سنتي است ، جلسه اي داشته و در آن جلسه راجع به چهار وزير باقي مانده بحث و تبادل نظر صورت گرفت و قرار شد كه چهار نفر به احمدي نژاد جهت تصدي وزارتخانه هاي باقي مانده پيشنهاد شوند.

وي افزود: با بحث هاي صورت گرفته، قرار شد اسدا.. بادامچيان به عنوان وزير پيشنهادي تعاون، حاجي بابايي به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش، يحيي آل اسحاق به عنوان وزير پيشنهادي رفاه و حسن غفوري فرد به عنوان وزير پيشنهادي نفت، طي نامه اي از سوي حبيب ا.. عسگر اولادي دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري به احمدي نژاد پيشنهاد شوند. كه البته ممكن است بعداً به صورت شفاهي و غيررسمي اين موضوع منتقل پيدا كرده باشد.

اين منبع اضافه كرد: با اين وجود، هيچكدام از چهره هاي معرفي شده راست سنتي ، مورد پذيرش محمود احمدي نژاد قرار نگرفت و اعتنايي به اين پيشنهادات نشان نداد.

وي افزود : بر همين اساس است كه محمدنبي حبيبي ( دبيركل حزب مؤتلفه ) و بادامچيان ( قائم مقام اين حزب ) در مصاحبه هاي متعدد به انتخابهاي احمدي نژاد معترض شده اند، به عنوان نمونه روز شنبه محمدنبي حبيبي در مصاحبه اي با خبرگزاري ايسنا مي گويد : « تعدادي از اصولگرايان به برخي از انتخاب هاي انجام شده از جانب رييس جمهور اشكال وارد مي كنند. » حبيبي همچنين گفته است : « به عقيده من انتخاب هاي احمدي نژاد از كل دايره ي اصولگرايي نبوده است و در واقع يك مقدار ارتباطات قبلي رييس جمهور و منصوبان وي در انتخاب همكاران مؤثر بوده اند. »

اين منبع آگاه درخصوص حمايت طيف سنتي راست از وزير پيشنهادي آموزش و پرور ش گفت: محمود فرشيدي عضو شوراي سردبيري روزنامه رسالت و دبير سرويس سياسي اين روزنامه بوده است و همچنين در انتخابات از فعالين كميته فرهنگيان ستاد علي لاريجاني بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اضافه كرد: البته ظرف ديروز، امروز و فردا، رايزني هايي با طيف نمايندگان سنتي، از سوي حبيب ا.. عسگر اولادي، محمدرضا باهنر و مصلحي ادامه دارد تا بتوانند ، آراي آنان را جهت رأي اعتماد به وزراي پيشنهادي، جلب نمايند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علت مخالفت نمايندگان حامي مؤتلفه با سه وزير پيشنهادي، عارف نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016