سه شنبه 17 آبان 1384

جوابیه اي به نامه سرگشاده جمعی از همکاران قبلی وزير پيشنهادي آموزش و پرورش از سوی جمعی از اصول گرایان وزارت آموزش و پرورش ، انتخاب

خبرگزاري انتخاب : پس از انتشار نامه سرگشاده از سوي برخي كه خود را «همكار سابق وزير پيشنهادي آموزش و پرورش معرفي كرده بودند» جمعي از اصولگرايان وزارت آموزش و پرورش و همكارارن آقاي فرشيدي در مجتمع معلم، جوابيه اي را براي «انتخاب» ارسال كرده اند كه عينا در پي مي آيد:


خبرگزاري انتخاب : پس از انتشار نامه سرگشاده از سوي برخي كه خود را از همكاران سابق وزير پيشنهادي آموزش و پرورش معرفي كرده بودند» جمعي از اصولگرايان وزارت آموزش و پرورش و همكارارن سابق آقاي فرشيدي در مجتمع معلم، جوابيه اي را براي «انتخاب» ارسال كرده اند كه عينا در پي مي آيد:

بر اساس متن ارسالی به خبرگزاری انتخاب، مواردی پیرامون شخصیت فرهنگی جناب آقای محمود فرشیدی مطرح گردیده است که بنا به دلایل ذیل شرعا و اخلاقا در ذکر آن رعایت صیانت و آبروی معلم عزیزی که نوشته خویش را به جمعی از فرهنگیان نسبت داده صورت گرفته است هر چند که غیر واقعی و به دور از انصاف می باشد و انتظار می رود مدیر مسوول و سردبیر محترم فرهنگی خبر گزاری انتخاب در درج آن اهتمام لازم را معمول نمایند.

1- خوشبختانه در متن 4 صفحه ای که در این خبر گزاری به چاپ رسیده کوچکترین شائبه ای پیرامون مسائل اقتصادی و مالی مجتمع آموزشی معلم وجود ندارد و فقط اشاره به مدیریت بسته شده است و کاملا این مساله ایست که حکایت از عمل به فریضه امر به معروف و حفظ و حراست بیت المال و جلوگیری از اسراف و تبذیر دارد.

2- در صفحه اول این متن آمده است که این مجتمع پایگاهی اقتصادی و سیاسی است. در حالیکه بر اساس اساسنامه و شرح وظایف هر یک از معلمان گرانقدر موجودیت این مجتمع فرهنگی و در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان می باشد و اگر نویسنده محترم قدری به دیده انصاف می نگریست چندین بار موقوفه بودن این تولیت را ذکر نموده اند که خود نقض غرض است.

3- در این متن اشاره شده است که با تاسیس اتاق فکر مخالفت شده و باز در جای دیگر اشاره به دفتر طرح و برنامه گردیده است حال مگر نه این است که ابداع، ایجاد و آفرینندگی هر طرح و برنامه ای مصداق همان اتاق فکر و خلاقیت است.

4- در صفحه دوم این متن به انتخاب مدیر راهنمایی این مجتمع ایراد گرفته شده است. این در حالیست که ایشان سابقه 10 سال معاونت در مدارس دولتی و غیر انتفاعی منطقه را دارا بوده و نیروی حزب الهی و ارزشی می باشند و معاونین این مدیر قبلا از مدیران موفق منطقه 2بوده اند.

5- قطعا نویسنده محترم این نامه با نگاهی گذرا به تاریخ بنا، نوع پاگرد و وضعیت استحکام آن خواهند فهمید که ساختمان مذکور ظرفیت و توان نگهداشتن آسانسور را ندارد. بنا بر این نداشتن این دستگاه در این ساختمان دلایل مهندسی دارد و ارتباطی به ساده زیستی ندارد.

6- در قسمتی از این نامه اشاره شده است که از فرزندان جانبازان و یا کارمندان بنیاد شهید ثبت نام نشده است. در حالیکه طبق اسناد منطقه، مجتمع آموزشی معلم بیشترین فرزند جانباز و شهدای نظام اسلامی را در سطح منطقه و حتی به قولی در سطح تهران دارا می باشد و این موضوع را براحتی می شود از آقای خلقی سوال نمود.
7- در بندی از موارد مطروحه آمده است که نباید نظام پر داخت متفاوت باشد. این در حالی است که پا رامترهایی همچون سابقه کار، تخصص، کار کرد وحکم کار گزینی در میزان دریافت حقوق ومزایا موثر است واین را هر نیروی مستخدم تازه وارد هم می داند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

8- در بخش دیگری اشاره شده است که 15 سال است که تراز مالی ارائه نمی شود. در حالیکه طبق آئین نامه ها و بخشنامه منتشر شده ازسوی سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان می بایست تمامی مد یران هر ساله گزارش مالی داشته باشند و اعضا انجمن اولیا ومربیان هر کدام از مدارس تابعه این مجتمع گواه بر این مدعا است .
9- در بندی از این نامه آمده است که میزان شهریه در 4سال گذشته 400 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که میزان رشد سا لانه بودجه این مجتمع فقط 7درصد می باشد ودر مدرسه راهنمایی این میزان به زیر 1% می رسد.

10- اینکه این مجتمع به جزایر خرد تقسیم شده است: در دست آقای فرشیدی نیست بلکه بر حسب آئین نامه های مصوب و قوانین و مقرارات جاری ایجادشده واگر شاهد توسعه مسائل آموزشی و پرورشی حتی در زمینه فضا وتجهیزات می باشیم حکایت از اقبال عمومی مردم و از نکات قوت ومثبت مدیریتی این مجتمع می باشد.

در پایان بر حسب اسناد مستدل و مکتوب موجود در بایگانی این مجتمع و منطقه به این نتیجه می رسیم که شخصیت جناب آقای محمود فرشیدی: ولایت مدار ، متعهد ، متخصص، مجرب و با برنامه ای می باشد و دارای مدیریت مکتبی و بر خواسته از آموزه های دینی و تربیتی است. به گونه ای که خط قرمز ایشان در محیط مجتمع جلوگیری از فساد مالی و تدریس های خصوصی توسط معلمین از یک طرف و همچنین پرهیز از بروز مظاهر فساد اخلاقی در قالب تنبیه دانش آموزان از طرف دیگر می باشد. به عنوان نمونه می توان به جابجایی یکی از معلمین که در سال گذشته فرزند حضرت حجت الاسلام و المسلمین شوشتری را تنبیه بدنی نموده بودند اشاره کرد.
جمعی از اصول گرایان و ایثار گران
وزارت آموزش و پرورش

Copyright: gooya.com 2016