چهارشنبه 18 آبان 1384

بايد تصميم‌هاي تحولگرا بگيريم، مصاحبه احمدي نژاد در مجلس شوراي اسلامي با خبرنگاران، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۱۸‬

محمود احمدي نژاد ابراز اميدواري كرد با راي اعتماد مجلس به وزيران پيشنهادي ، دولت كاملتر و مصمم تر از گذشته وظايف خود را انجام دهد و به خدمت رساني بپردازد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا ، رييس جمهوري روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشيه جلسه علني مجلس گفت : " امروز خوشبختانه همدلي بسيار خوبي ميان دولت ومجلس وجود دارد البته هم دولت و هم مجلس در چارچوب قانون و با هدف حفظ و تامين منافع ملت و حقوق مردم تلاش مي‌كنند و سعي دارند با كمك يكديگر كارهاي كشور بهتر كاملتر و گسترده تر انجام شود."
وي با بيان اين مطلب كه " نگاه دولت به مجلس به عنوان پشتيبان، كمك و يار دولت است"،اظهار داشت : مجلس هفتم ، مجلس سرشار از نيروهاي توانمند ، متخصص و دلسوز توصيف كرد و گفت : كه اين مجلس بهترين مرجع براي ياري دولت است.

خبرنگاري نظر رييس جمهوري را درباره تحميل نظر مجلس به دولت در ارتباط با وزير پيشنهادي نفت سئوال كرد ؟
احمدي نژاد پاسخ داد : "اگر بنا بر تحميل بود اين مسائل نبود . مجلس و دولت در تلاش هستند بهترين تصميمات را بگيرند. وزارت نفت كارهاي بزرگي دارد و نيازمند راي قاطع مجلس است."
" اختيار با مجلس است و راي مجلس بايد اجرا شود چون قانون است ." رييس جمهوري خاطر نشان كرد : بررسي‌هاي ما به اين نتيجه رسيد كه راي تمايل مجلس به وزير پيشنهادي نفت چندان قوي نيست واحتمال دارد راي اعتماد او لب مرز و يا اندكي بالاتر از لب مرز باشد و اين نمي‌تواند پشتوانه خوبي براي وزير باشد ، لذا آقاي محصولي با هوشمندي انصراف داد، من هم پذيرفتم مجلس نيز استقبال كرد."
رييس جمهوري در پاسخ به اين سئوال كه با استعفاي محصولي ، وزير جديد پيشنهادي نفت را چه زماني معرفي خواهيد كرد گفت : انشاء‌الله بزودي معرفي خواهم كرد.

خبرنگاري درباره زمزمه‌هاي طرح عدم كفايت رييس جمهوري از احمدي نژاد سئوال كرد.

وي درجواب با طعنه پاسخ داد:"عجب ؟!"
خبرنگار مزبور مجددا پرسيد:آيا فكر مي‌كنيد براي دومين بار اين اتفاق رخ دهد.

احمدي نژاد گفت : خيلي ممنون از شما.

رييس جمهوري در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه كابينه او را "كابينه شگفتي" خوانده و درباره ساختار شكني و يا حذف نيروهاي هشت ساله سووال كرده بود، اظهار داشت: ما نيازمند تحول هستيم و بايد تصميم‌هاي تحولگرا بگيريم.

وي افزود: ساختار اداري و ديوانسالاري ما كندكننده است و اجازه نمي دهد از همه ظرفيتهاي كشور در جهت ساختن كشور استفاده شود، ما بايد حلقه‌هاي مديريتي را براي نيروهاي جديد بگشاييم و در انتخاب مديران به مشاهير اكتفا نكنيم.

رييس جمهوري اضافه كرد: اين به آن معنا نيست كه افراد مشهور، انسانهاي شايسته‌اي نيستند يا همه كساني كه مشهور نيستند، شايسته‌اند، يا همه شايستگان كساني هستند كه ما انتخاب كرديم.

احمدي نژاد گفت: اينگونه نيست. ما در حد توان، امكان دسترسي و بررسي و معيارهايي كه براي هماهنگي دروني دولت داريم، افرادي را انتخاب مي‌كنيم و معتقديم باز كردن حلقه مديران مشهور، اين فرصت را به جوانان ما و نيروهاي تازه‌نفس مي‌دهد كه آرمان تحولگرايي را محقق سازند و اين به معناي نفي ديگران نيست بلكه ضرورت امروز انقلاب است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اظهار داشت: ما به همه كساني كه خدمت كرده و مي‌كنند احترام مي- گذاريم اما فكر مي‌كنيم اين حلقه بايد باز شود و اين كار را هم خواهيم كرد.

رييس جمهوري گفت: البته اين تصميم بسيار سختي است و به فرد منتخب و دولت فشار اجرايي مي‌آورد و فشارهاي سياسي و تبليغاتي عليه دولت را افزايش مي‌دهد ولي بايد آن را تحمل كنيم.

احمدي نژاد خاطرنشان كرد نسلهاي جديد هوشيارتر، هوشمندتر، آگاهتر و دلسوزتر مي‌آيند و نبايد عرصه‌هاي مديريتي را منجمد كنيم.

وي گفت: امروز دو ماه و ‪ ۱۳‬روز از استقرار دولت مي‌گذرد. با احترام به تمام دولتهاي قبلي، آنها در اين مدت مصوبات زيربنايي، مترقي و اساسي نداشتند در حالي كه از جانب احزاب، گروهها و جناحها مورد حمايت تشكيلاتي بودند.

وي افزود: اما اين دولت متكي به مردم بود و با توكل به خدا و اتكا به توانمنديهاي خود كار را شروع كرد و بيشترين و قويترين مصوبات را داشت.

احمدي نژاد گفت: دولت توانست با وجود مشكلات و مسايل بسيار سنگين دروني و بيروني كشور را اداره كند و حال آنكه خيلي افراد فكر مي‌كردند دولت جديد ظرفيتهاي لازم براي مهار هجومها و توطئه‌هاي بيروني را ندارد.

وي گفت: دولت به خوبي و با تدبير عمل كرد و امروز شرايط ما در همه موارد به مراتب بهتر از چند ماه قبل است.

رييس جمهوري اضافه كرد: دولت قبلي در دور اول، بيش از پنج ماه طول كشيد تا مستقر شود و سياستهاي اقتصادي دولت قبلي بعد از دو سال اعلام شد حال آنكه اين دولت در عرض دو ماه، چهار مصوبه زيربنايي و اقتصادي داشت.

احمدي نژاد مصوبات مهم دولت در دو ماه اخير را برشمرد و گفت: به نظرم اينها مصوبات بسيار بزرگي است. دولت كارش را بي‌سروصدا انجام مي‌دهد و تنها دولتي است كه در دو ماه، تا اين حد مورد هجوم تبليغات دروني و بيروني قرار گرفته است.

رييس جمهوري افزود: علت اين است كه دولت مي‌خواهد كار اساسي كند و انگشت روي مسايل كليدي كشور گذاشته است. علت ناراحتي بدخواهان و بيرون را خوب مي‌فهميم، ما جهت‌گيري عدالت را با قاطعيت جلو مي‌بريم و اصلاح زير بنايي اقتصادي و چرخش كارها را پيش خواهيم برد و اميدواريم دولت، كارنامه درخشاني از خود بر جاي بگذارد.

Copyright: gooya.com 2016