جمعه 20 آبان 1384

آيت الله جنتی در نماز جمعه: شبه امپراطوري در وزارت نفت بود، ايسنا

- اثر معنوي سفرهاي استاني هيات دولت بسيار بالاست
- براي هر وعده‌اي كه داده مي‌شود بايد ضرب‌الاجل تعيين كرد



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبير شوراي نگهبان با اشاره به راي اعتماد مجلس به سه وزير پيشنهادي رييس جمهور و ضمن تشكر از دقت نمايندگان در راي اعتماد به وزرا، در عين حال وزارت نفت را مهم‌ترين وزارت‌خانه معرفي كرد و گفت: بايد هر چه سريع‌تر تكليف اين وزارتخانه و وزير آن مشخص شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله جنتي خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، در خطبه‌هاي اين نماز مسافرت رييس جمهور و هيات دولت به استان بيرجند را مورد توجه قرار داد و اصل سفر به مناطق و استان‌هاي محروم را بسيار بجا دانست و افزود: اثر معنوي اينگونه اقدامات كه بها دادن به مردم است، از آثار مادي آن به مراتب بيشتر خواهد بود.

وي ضمن تقدير از مقام معظم رهبري ايشان را باني چنين سنت پسنديده‌اي معرفي و خاطرنشان كرد: رهبر انقلاب با اين عمل خود تاكيد كردند كه مسوولان بايد به مناطق مختلف و به ويژه دور افتاده سركشي كرده و به آن‌ها خدمت كنند.

جنتي با ابراز اميدواري از اينكه اين نوع حركات ادامه يابد و مسوولان به هر وعده‌هايشان عمل كنند، اضافه كرد: بايد براي هر وعده‌اي كه داده مي‌شود ضرب‌الاجل تعيين كرد تا وعده‌هاي داده شده عقب نيافتد.

دبير شوراي نگهبان از عملكرد مجلس در راي اعتماد به وزراي پيشنهادي رييس جمهور تشكر كرد و گفت: ما از مجلس همين انتظار را داشتيم كه ضمن اينكه نظر رييس‌جمهور را تامين كند و به بازوان آن، كه وزرا هستند راي دهد اما چشم بسته همه را تاييد نكند. مجلس حق دارد با بررسي و رسيدگي و سنجش توانايي‌ها و تخصص وزراي پيشنهادي به آن‌ها راي دهد و بعد از آنكه به اين نتيجه رسيد كه افراد مطرح شده از حداقل شرايط بهره‌مند هستند، آ‌ن‌ها را تاييد كنند.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، با ابراز اميدواري از اينكه وزارت نفت عاقبت خوشي را در پيش داشته باشد، ادامه داد: اميدواريم كسي وزارت نفت را در اختيار بگيرد كه فرصت كار و درك و توان برداشتن اين بار را داشته باشد و بتواند جلوي كارهاي زشتي كه در گذشته مي‌شد را بگيرد.

جنتي با بيان اينكه " پيش از اين يكبار گفته بودم كه شبه امپراطوري در نفت بود، كه خوشبختانه تا حدودي جلوي آن گرفته شده است" افزود: مسوولي كه جلوي اين شبه امپراطوري را گرفت مطرح مي‌كرد كه در آنجا برخي افراد سلطنت مي‌كنند.

دبير شوراي نگهبان هم‌چنين با بيان اينكه "ديگر هيات دولت تقريبا كامل شده و حالا زمان كار فرا رسيده است"، افزود: آنچه كه همگان در اين مقطع انتظار دارند، عمل كردن به وعده‌هاست و تاكيد مي‌كنم كه بايد از لحاظ اقتصادي از اين به بعد دقت بيشتري شود. ما تاكنون امكانات زيادي را از دست داده‌ايم. اين مساله يا در اثر ندانم‌كاري بوده و يا در اثر بي‌توجهي، اما بايد از اين پس جلوي اين واقعيت گرفته شود.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، مساله‌ي بازيافت را مورد تاكيد قرار داد و گفت: تا آن‌جا كه مي‌شود بايد از آنچه كه مملكت دارد حداكثر استفاده بشود و هم دولت و هم مردم نسبت به اين مساله دقت لازم را داشته باشند.

جنتي با تاكيد بر اينكه بايد در رفت و آمدها و ميهماني‌ها جلوي اسراف‌ها گرفته شود، از توجه رييس‌جمهور به اين مساله ابراز خشنودي كرد و افزود: خوشخبتانه آقاي احمدي‌نژاد تاكنون جلوي خيلي از اسراف‌كاري‌ها را گرفته‌اند.

به گزارش ايسنا، دبير شوراي نگهبان در ادامه‌ي سخنان خود تقويت وزارت تعاون را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اين وزارتخانه تا به حال مورد بي‌مهري قرار گرفته است اما اميدواريم از اين به بعد وزير تعاون و دولت دقت و عنايت بيشتري به اين وزارتخانه‌ي محروم داشته باشند.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران هم‌چنين مسائل كشور فرانسه را مورد توجه قرار داد و گفت: در اين مساله اگر غرب آبرويي هم تاكنون داشت به كلي از بين رفت. زماني كه ما مي‌خواستيم چند بهايي مزدور و جاسوس را در كشورمان به سزاي اعمال‌شان برسانيم داد برآوردند كه در ايران اقليت‌ها به حساب نمي‌آيند و حقوق بشر در اين كشور ناديده گرفته مي‌شود. اما امروز شاهديم كه تعداد زيادي مسلمان كه در كشور فرانسه هستند با بدترين وضعيت مواجه‌اند. امروز دارد كم كم مشخص مي‌شود كه نقض حقوق بشر و بي‌اعتنايي به اقليت‌ها در كجاها معنا پيدا مي‌كند.

جنتي با بيان اينكه " غرب عادت دارد هميشه بر زشتي‌هاي خود سرپوش گذاشته و اگر يك صدم از آن در جاي ديگر ديده شود آن را در بوق بكند" اظهار اميدواري كرد كه روزي آن‌ها نيز بر سر عقل آيند و دست از اين نوع كارهاي خود بردارند.

دبير شوراي نگهبان قضيه‌ي انرژي هسته‌يي را مورد اشاره قرار داد و در عين حال سخن رييس‌جمهور در سازمان ملل در اين‌باره را يادآور شد و افزود: رييس جمهور در آنجا مطرح كرد كه اگر اعتماد نداريد با ما سرمايه‌گذاري كنيد و بياييد از نزديك ببينيد كه ما چه مي‌كنيم. ما هيچ كار پنهاني نداريم و اين گفته‌ي رييس‌جمهور ديگر همه‌ي بهانه‌ها را از دست غربي‌ها گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، مساله‌ي محاكمه‌ي صدام را به عنوان يك طنز تاريخ عنوان كرد و گفت: انسان مبهوت مي‌ماند كه چه دنياي بي‌حساب و كتابي داريم. از صدام جنايت‌كارتر وجود ندارد و او شخصي است كه همه‌ي خلق عالم به جنايت‌هاي آن اذعان دارند اما مي‌آيند و مساله‌ي محاكمه‌ي آن را مطرح مي‌كنند و بين اعدام و يا اعدام نكردن آن شك دارند. واقعا اين مسئله مسخره است.

جنتي ادامه داد: اينجا ارزش جمهوري اسلامي مشخص مي‌شود. چراكه وقتي دستگاه سلطنتي پهلوي منقرض شد سريعا جنايت‌كاران شناخته شدند و به آن‌ها امان داده نشد.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، در پايان سخنان خود افزود: اگر اين طور عمل شود كسي جرات ظلم و جنايت و مردم‌كشي پيدا نمي‌كند. اما اگر مثل صدام عمل شود ديگر كسي از جنايت هراسي نخواهد داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله جنتی در نماز جمعه: شبه امپراطوري در وزارت نفت بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016