یکشنبه 22 آبان 1384

مديرمسوول «نقش آفرينان» در دادگاه: عكس‌هايي كه مدعي‌العموم از آن ايراد گرفته متعلق به فيلم‌هاي داراي مجوز و پخش شده در سينماست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

جلسه‌ي محاكمه‌ي مديرمسوول نشريه‌ي نقش آفرينان به اتهام استفاده‌ي ابزاري از افراد در تصاوير و انتشار تصاوير و مطالب خلاف عفت عمومي صبح امروز در شعبه‌ي 76 دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شكوه جيرودي مديرمسوول نشريه‌ي نقش‌آفرينان در دفاع از خود اظهار داشت: اساسا نشريه‌ي ما با زمينه‌ي انتشار فرهنگي و هنري و سينمايي رسالتي جزء پرداختن به هنر و هنرمندان ندارد و عكس‌هايي كه محل ايراد نماينده‌ي مدعي‌العموم قرار گرفته همگي فيلم‌هايي است كه از سوي وزارت ارشاد مجوز گرفته و از سينما پخش شده است.

وي افزود: نشريه‌ي ما به آلبوم شخصي هنرمندان دسترسي نداشته و عكس‌هايي را منتشر كرده كه در همين مرز و بوم مجوز وزارت ارشاد را گرفته و واقعا انتصاب چنين اتهاماتي را تضييع حق خود مي‌دانم.

مديرمسوول نشريه‌ي نقش‌آفرينان، با تاكيد بر اينكه در انتشار اين مطالب و عكس‌ها به هيچ‌وجه قصد و نيت مغرضانه‌اي نداشته و انتشار آن عكس‌ها را استفاده‌ي ابزاري و خلاف عفت عمومي نمي‌داند، از دادگاه و هيات منصفه تقاضاي صدور راي برائت كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

براساس اين گزارش احمدشاهي وكيل مدافع مديرمسوول نقش‌آفرينان نيز در دفاع از موكلش، اظهار داشت: ذات حركت اين نشريه چاپ و تحليل موضوعات مربوط به هنرپيشه‌ها است و با توجه به اينكه عكس‌هاي مزبور از فيلم‌هايي برگرفته شده كه قبلا از فيلتر وزارت ارشاد گذشته انتساب اتهامات مطرح شده در كيفرخواست را رد مي‌كنم.

وي ادامه داد: موكلم براي معرفي هنر به جامعه و فارغ از قصد تجارت اقدام به انتشار اين نشريه كرده است، لذا اتهام انتسابي وارد نيست و از اعضاي هيات منصفه و دادگاه تقاضاي صدور راي برائت را دارم.

Copyright: gooya.com 2016