دوشنبه 23 آبان 1384

گفت‌وگوی تمدن ها با یک میلیارد تومان بدهی در فراموشی مطلق، فردا

مرکز بین المللی گفت وگوی تمدنها با بیش از یک میلیارد تومان بدهی به افراد، انتشارات و موسسات خصوصی همچنان در بلاتکلیفی مطلق به سر می برد.

به گزارش خبرنگار «فردا»، با وجود گذشت هشت ماه از سال 84 که بر اساس آن قرار بود مرکز گفت وگوی تمدنها در وزارت خارجه و یا سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی ادغام شود نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده، بلکه موضوع تعیین تکلیف نیروهای آن نیز توسط دولت جدید به دست فراموشی سپرده شده است.

مرکز گفت‌وگوی تمدنها در طول هشت ماه گذشته تنها حقوق یک ماه از کارکنان خود را پرداخت کرده است و به رغم تهیه لیست نهایی ، هفت ماه از مزایا و حقوق معوقه آنان در انتظار تخصیص بودجه توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور است.

در سال گذشته شورای عالی اداری کشور تصویب کرد که مرکز بین المللی گفت وگوی تمدنها به عنوان واحد زیر مجموعه وزارت خارجه به فعالیت خود ادامه دهد ولی با عدم پذیرش این موضوع توسط وزیرخارجه وقت سرانجام مقرر شد که مرکز در سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی ادغام شود. اما این سازمان می گوید که هنوز بودجه ای بابت ادغام دریافت نکرده و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور برای اختصاص بودجه تعلل می کند. این درحالی است که ضعف سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی به گونه ای است که به رغم گذشت چند ماه از مصوبه جدید شورای عالی اداری هنوز برنامه های خود برای آینده مرکز و نیروهای آن اعلام نکرده و نوعی سردرگمی در سیاست های آن به چشم می خورد.

این گزارش می افزاید: در حال حاضر نیروهای مرکز به صورت جسته و گریخته بر سر کار حاضر می شوند و بسیاری از آنها بدلیل مشخص نبودن وضعیت نهایی خود قادر نیستند در جستجوی شغل جدیدی برآیند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چندي پيش "محمود بروجردي " سرپرست مركز گفت وگوي تمدنها در گفت وگويي با خبرگزاري فارس گفته بود: طي جلسه اي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي وقت، نماينده سازمان مديريت و برنامه ريزي، نماينده نهاد رياست جمهوري و نمايندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و اينجانب رئيس مركز بين المللي گفتگوي تمدنها در تاريخ 84/4/15 كه در دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي‌برگزار شد مقرر شد اقدامات لازم از سوي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي جهت ادامه كار و رسيدگي به وضع كاركنان و پرداخت حقوق معوقه صورت گيرد. كما اين كه در صورت جلسه هم تأكيد شده كه بودجه لازم به سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامي اختصاص يافته است وليكن اين سازمان از پرداخت هرگونه وجهي خودداري كرده است.

وي افزود: سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور با محاسبات دقيق 15 روز پيش جهت باز خريد بعضي از كاركنان مركز مبلغ 350 ميليون تومان و همچنين مبلغ 50ميليون تومان را هم جهت پرداخت برخي بدهي هاي مركز بين المللي گفت‌وگوي تمدنها تصويب و جهت اجرا به سازمان مديريت و برنامه ريزي ابلاغ كرد. ولي تا كنون مبلغي به اين مركز پرداخت نشده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت‌وگوی تمدن ها با یک میلیارد تومان بدهی در فراموشی مطلق، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016