چهارشنبه 25 آبان 1384

مزروعي: نمي‌دانم منظور آقايان از توهين و تخريب چيست؟ ايسنا

ملاك كار مطبوعات قانون است نه اظهارنظرهايي كه به آن‌هااتهام مي‌زند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران، اظهار داشت: ملاك كار مطبوعات قانون است نه اظهار نظرهايي كه به آنها اتهام مي‌زند.

رجبعلي مزروعي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، طرح مسائلي از سوي وزير ارشاد مبني بر تخريب دولت از سوي مطبوعات را مباحث كش‌دار و ناروشني برشمرد و ادامه داد: آنچه ملاك اصلي براي كار مطبوعات است اين اظهارنظرها و ديدگاه‌ها نيست بلكه قانون است و با توجه به محدوديت‌ها و فشارهايي كه متوجه‌ي مطبوعات است آن‌ها حتي وظايف قانوني‌شان را انجام نمي‌دهد.

وي افزود: جالب است، كساني صحبت از تخريب دولت مي‌كنند كه درگذشته‌ي خود در كار مطبوعاتي از هرگونه تخريب و توهين به دولت خودداري نمي‌كردند و از عجايب است كه وقتي خود به قدرت رسيده‌اند چنين حرف‌هايي را مي‌زنند.

رييس انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران، با تاكيد بر اينكه معيار واژه‌هايي چون توهين و تخريب مشخص نيست و هركسي مي‌تواند ادعاي چنين مواردي را داشته باشد، يادآور شد: گرايش‌ها و بينش‌هاي هر فرد منجر به برداشت‌هايش از اين موارد مي‌شود اما من چنين برداشت‌هايي را از فضاي رسانه‌اي ندارم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مزروعي با تاكيد بر اينكه مطبوعات بايد وظيفه‌ي اطلاع‌رساني را انجام دهند و در تمام جوامع نيز چنين وظايفي بر عهده‌ي مطبوعات است، خاطرنشان كرد: مطبوعات با گرايش، سلايق و كاري كه انجام مي‌دهند، فضاي اطلاع‌رساني را در جامعه به جريان مي‌اندازند و نسبت به دولت و نهادهاي حاكميت ديدگاه‌هاي خود را بيان مي‌كنند. نمي‌دانم منظور آقايان از توهين و تخريب چيست؟ چون مطبوعه‌اي خارج از محدوده‌هايي كه بر آن‌ها اعمال مي‌شود، وجود ندارد.

عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، اظهار داشت: گمان مي‌كنم اين بحث‌ها مقدمه‌اي است براي آنكه يكي – دو مطبوعه‌اي كه باقي مانده است را نيز تعطيل كنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مزروعي: نمي‌دانم منظور آقايان از توهين و تخريب چيست؟ ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016