پنجشنبه 3 آذر 1384

اتحاديه اروپا: پنجره فرصت در تمام شرايط بر روي ايران باز نيست، ايرنا

وين، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۰۳‬

"پيتر جنكينز" سفير و نماينده دايم انگليس در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به نمايندگي از سوي اتحاديه اروپا اعلام كرد: "جمهوري اسلامي ايران نبايد چنين تصور كند كه پنجره فرصت در تمام شرايط بر روي اين كشور باز خواهد ماند".

وي بعدازظهر پنجشنبه با قرائت بيانيه‌اي به نمايندگي از سوي اتحاديه اروپا در جمع خبرنگاران در مقر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در وين اظهار داشت: اتحاديه اروپا از پيشرفت‌هايي كه از سپتامبر ‪ ۲۰۰۵‬تا كنون حاصل شده است، استقبال مي‌كند، ولي همچنان نگران اين امر است كه بر اساس گزارش البرادعي، اقدامات شفاف ساز ايران دير هنگام بوده است.

جنكينز با تاكيد بر اينكه اين بيانيه را به نمايندگي از طرف اتحاديه اروپا قرائت مي‌كند، همچنين از تلاش‌هاي "محمد البرادعي" مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي به خاطر پيشرفت‌هاي حاصل در گزارش مربوط به اجراي پيمان پادمان‌ها در ايران قدرداني كرد و گفت: اين تلاش‌ها در راستاي وظايف حرفه‌اي مديركل و دبيرخانه براي پاسخ به سووالات مربوط به نقض تعهدات پادماني ايران در طي يك دوره طولاني بوده است.

نماينده انگليس در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: "نقض و كوتاهي ‪ ۱۸‬ساله ايران، همچنان اين سووال را به قوت خود باقي مي‌گذارد كه آيا ماهيت فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صلح آميز است يا خير.

وي همچنين گفت: اتحاديه اروپا نگران آن است كه مدرك ارايه شده از طرف ايران كه از شبكه عبدالقديرخان دريافت كرده است، مي‌تواند سندي بر فعاليت هاي تسليحاتي هسته‌اي ايران باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سفير انگليس گفت: اتحاديه اروپا از مديركل آژانس خواستار آن است كه براي اين موضوع اهميت ويژه قائل شود.

وي همچنين اظهار داشت: درخواست‌هايي از طرف اعضاي مختلف شوراي حكام براي ادامه مذاكرات وجود دارد و به ويژه مي‌توان در اين زمينه از روسيه نام برد كه پيشنهادات گوناگوني را مطرح كرده است.

جنكينز از ايران خواست، اين پيشنهادها را جدي بگيرد و همزمان اقدامات شفاف ساز بيشتر انجام دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتحاديه اروپا: پنجره فرصت در تمام شرايط بر روي ايران باز نيست، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016