دوشنبه 7 آذر 1384

خبر ويژه: پشت پرده اخلال در مراسم معارفه دانشگاه تهران، کيهان

اخبار مستند حكايت از آن دارد كه اخلال روز يكشنبه در جريان معارفه رئيس جديد دانشگاه تهران با برنامه ريزي قبلي و مشترك چند تن از اعضاي يك حزب افراطي دوم خردادي، تعدادي از دانشجويان سابقه دار در غائله آفريني هاي كوي دانشگاه و سه عضو يك جريان تازه تاسيس موسوم به جبهه دموكراسي خواهي صورت پذيرفته و خانم «ف- هـ» كه سال ها باتفاق برادرش با گروهك منافقين همكاري مي كرد و اكنون با يك سفارت اروپايي روابط مشكوكي دارد كه وظيفه ارتباط ميان عوامل ياد شده را برعهده داشته است.

دو روز قبل از ماجرا، سه تن از اعضاي شاخه دانشجويي گروهك موسوم به جبهه دموكراسي خواهي در دانشگاه تهران به نام هاي «م-ب»، «و-ع» و «پ-ع» جلسه اي تشكيل مي دهند. در اين جلسه «م-ب»، از برنامه روز يكشنبه براي اخلال در جلسه معارفه عميدزنجاني خبر مي دهد و اصرار «و-ع» براي پي بردن به كانوني كه اين برنامه را تدارك ديده است، بي نتيجه مي ماند و سرانجام بعد از مدتي گفت وگو كه به مشاجره شبيه بود، «پ-ع» با يادآوري سابقه دستگيري قبلي و اعترافات ضبط شده اش، حضور ميداني خود را خطرناك ارزيابي مي كند ولي «م-ب» با اطمينان به او مي گويد؛ همانها كه دفعه قبل با وجود اعترافات صريح، زمينه آزاديت را فراهم كردند، قول داده اند كه هيچ مشكلي برايت پيش نخواهد آمد.

از سوي ديگر خانم «ف-هـ»، طي نشستي با دو تن از اعضاي يك تشكل دانشجويي در دانشگاه اميركبير از ضرورت برپايي يك تجمع در اين دانشگاه در روز يكشنبه سخن مي گويد و تاكيد مي كند كه ظاهر اين تجمع بايد صنفي باشد تا عده بيشتري از دانشجويان در آن شركت كنند. خانم «ف-هـ» توضيح مي دهد كه بعد از شروع تجمع شعارهاي حساسيت برانگيز مطرح شود و در همان حال تعدادي از تجمع كنندگان به دانشگاه تهران رفته و به افراد تجمع كننده در آن دانشگاه ملحق شوند. در اين جلسه، «س- ح» و «ي-ق» براي سخنراني در تجمع دانشگاه اميركبير انتخاب مي شوند و خانم «ف-هـ» اعلام تصميم نهايي و چگونگي اجراي برنامه را به جلسه مشترك فردا با حضور نمايندگاني از جريان هاي ياد شده در صدر اين خبر موكول مي كند و اين جلسه مشترك شنبه شب با حضور 7 نفر تشكيل مي شود.
آقاي «خ» عضو گروه افراطي دوم خردادي كه يكي از مديران سابق دانشگاه تهران است و در سال 82 بعد از اثبات دخالت وي در غائله آفريني همان سال در كوي دانشگاه به طور محترمانه! از مسئوليت كنار گذاشته شده بود، بخشي از هدايت ميداني اخلال روز يكشنبه را برعهده داشت. او براي اين كه شناخته نشود در بيرون محوطه دانشگاه مستقر شده بود.

گفتني است كه چند تن از عوامل اصلي اخلال در معارفه رئيس جديد دانشگاه تهران، در سال هاي قبل به جرم غائله آفريني در كوي دانشگاه و تماس هاي مشكوك با بيرون، بازداشت شده و در مصاحبه هاي تلويزيوني ضمن اعتراف به جرايم خود خواستار عفو شده بودند!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خبر ويژه: پشت پرده اخلال در مراسم معارفه دانشگاه تهران، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016