پنجشنبه 17 آذر 1384

گزارش رسیده از دانشگاه های کشور، احضارهای دانشجویی در سراسر کشور، روز

بر اساس گزارش خبرنگار روز از تهران، وزارت اطلاعات دولت جدید، موج جدیدی از احضار های تلفنی و تهدید فعالین دانشجویی را آغاز کرده است.

به موجب این گزارش ها، اعضای دفتر تحکیم وحدت و سایر فعالین مستقل دانشجویی، با تلفن، به صورت شفاهی به هتل ها و اماکن ناشناخته احضار می شوند و مورد بازجویی های طولانی قرار می گیرند. حتی در برخی از موارد با احضار شدگان در خیابان قرار می گذارند و سپس با چشم بند آنها را به اماکن نامعلوم انتقال می دهند.

باز جویی ها که گاه تا چند ساعت به طول می انجامد، حول محور فعالیت های دانشجویی، برنامه های دانشجویان برای آینده و کسب اطلاعات در موردسایر فعالین دانشجو است. از جمله دانشجویان احضار شده باید به این سئوالات پاسخ بدهند که چه کسانی بیانیه های دانشجویی را می نویسند، سخنانان مراسم های دانشجویی چه کسانی هستند، قرار است در چه زمینه هایی سخن بگویند، برنامه بعدی دانشجویان چیست و...

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجویانی که مورد بازجویی قرار می گیرند، ملزم به همکاری با مامورین هستند و در صورت تمرد، مورد تهدید شخصی و خانوادگی قرار می گیرند. در چند مورد، به دانشجویان گفته اند اگر همکاری نکنند، اتهامات مختلف و پرونده سازی های سنگین در انتظار آنهاست. در بعضی موارد نیز با به تلفن به اعضای خانواده دانشجویان، به آنها گفته اند در صورت عدم همکاری، خانواده شان در خطر خواهد بود.

بر اساس این گزارش ها، برخی از فعالین دانشجویی در طول دو سه روز گذشته بیش از یک بار برای بازجویی احضار شده اند و در همه جلسات بازجویی تاکید بر گفتن اسامی فعالین و همچنین برنامه های آتی نهادهای دانشجویی بوده است.

در همین ارتباط، دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر، که مجوز برگزاری مراسم 16 آذر به آنها نیز داده نشد، با نصب پلاکارد بزرگی بر سر در این دانشگاه، دست به ابتکار جالبی زدند. روی این پلاکارد نوشته شده بود: سخنران، اکبر گنجی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش رسیده از دانشگاه های کشور، احضارهای دانشجویی در سراسر کشور، روز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016