شنبه 19 آذر 1384

پيام معصومه شفيعي به مناسبت يادمان اکبر گنجي در دانشگاه بوعلي سينا در روز ۱۶ آذر، ادوار نيوز

ادوار نيوز : به دنبال برگزاري مراسم يادمان اكبر گنجي كه در 16 آذر ماه در دانشگاه بوعلي سينا همدان برگزار گرديد ؛معصومه شفيعي همسر اكبر گنجي در پيامي شفاهي به برگزاركنندگان با آنها سخن گفت .

متن پيام خانم گنجي به اين شرح است:

دوستان عزيز

دانشجويان محترم دانشگاه بوعلي سينا

عزيزان ، آينده سازان اين کشور

سلام خالصانه و پرمهرم را پذيرا باشيد .

حضور گرمتان را در اين روز حماسي گرامي مي دارم . 16 آذر امسال را در حالي سپري مي کنيم که تعداد زيادي از فرزندان صادق ،متعهد ، بيدار و با وجدان اين مرز و بوم ، از جمله شماري از دانشجويان به جرم تفکر، نقد قدرت و اعتراض به بي عدالتي در زندانهاي نقاط مختلف کشورمان در بدترين شرايط و با احکامي ناعادلانه به سر مي برند .

اگر فلسفه زندان تنبيه زنداني و عدم ارتکاب مجدد جرم است ، تجربه بعد از انقلاب و حتي قبل از انقلاب نشان داده که اين موضوع حداقل در مورد زندانيان سياسي نتيجه عکس دارد. زندان زنداني سياسي را راديکال تر مي کند .

ديگر زمان حبس و بستن دهان منتقدين گذشته ، ممکن است بتوان آنها را به بهانه هاي واهي به اعدام يا حبس هاي طويل المدت محکوم کرد و يا توسط افراد به اصطلاح خودسرو البته مزدور حذف فيزيکي نمود ، اما در قرن 21 اين شيوه ها نه قابل دفاع است و نه قابل دوام . اين اسب توسن در نهايت سوار خود را با سر به زمين خواهد کوبيد .

مصداق بارز راديکال شدن زنداني سياسي ، اکبر گنجي است . اکبر گنجي در کنفرانس برلين طي سخناني رژيم جمهوري اسلامي را اصلاح پذير مي دانست و معتقد بود در چهار چوب همين نظام مي توان اصلاحات انجام داد اما پس از دستگيري وبعد از سالها حبس ناعادلانه و غير قانوني ، مانيفست جمهوري خواهي را نوشت که مواضعش در آنجا قابل تامل است ، مواضعي که مسئولين نظام را به خون او تشنه نمود.

عزيزان ، دوستان

امروز 2054 روز از اسارت اکبر گنجي مي گذرد يا به قولي 68 ماه ، 68 ماهي که براي ما به درازاي دهها سال گذشت ، امروز94 روز است که در زندان انفرادي ويژه اوين محبوس است در محدوديت شديد غذايي و دارويي ، بدون امکان ملاقات با خانواده و وکيل ، از او جز پوست و استخوان باقي نمانده با ريشي بلند و سپيد و قامتي خميده.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اينها همه از نشانه هاي مهرورزي و عدالت ادعايي است ،رفتار با زندانيان سياسي نشان مي دهد که شعار عدالت خواهي و مهرورزي با شهروندان تا چه حد جامه عمل پوشيده است .

گنجي را مهرورزانه کتک زدند ، با مهرباني به او دشنام دادند ، کتفش را از جا در آوردند ، با عطوفت زايد الوصفي در انفرادي ويژه با حداقل امکانات او را محبوس کردند 90، روز گذشته به او کتاب ندادند فقط يک جلد قرآن کريم در اختيار او بود ، ندادن کتاب به يک نويسنده و محقق بدترين شکنجه روحي و رواني است .

به موجب کدام قانون و با استناد به کدام آيه قرآن و حديث معتبر اينگونه با منتقد حکومت رفتار مي شود .

هيچ فردي به خاطر اهانت به پيامبر مجازات نشد ، خدا و پيامبرش هيچ مجازات دنيوي براي اهانت به رسول گرامي اسلام وضع و تاسيس نکردند ، پس چگونه افرادي در عصر حاضر به خود اجازه مي دهند عملي که در خصوص پيامبر مجازاتي نداشت در خصوص ايشان شديدترين مجازاتها ، نه تنها براي خود اين افراد منتقد بلکه در حق خانواده بي گناه و بي پناه آنان نيز اعمال شود ، آيا نقد حکومت موجود گناه و جرم است يا تحريف و بدعت در دين خدا ؟ شما بگوييد ...

دموکراسي آسان به دست نمي آيد ، دموکراسي زماني محقق مي شود که احاد ملت حاضر به پرداخت هزينه آن باشند ، هيچ مقصودي بدون بها نيست.

عزيزان شايسته است در اين روز بزرگ از تمام زندانيان سياسي و منتقدان نظام مستبد ياد کنيم از دکتر سلطاني ، از زرافشان ، از امير انتظام ، از طبرزدي ، برادران محمدي ، مسعود باستاني ، دانشجويان زنداني وتمامي کساني که نامشان را نمي دانيم .

دوستان ، بزرگواران

وجدان بيدار و تعهد والايشان را ارج مي نهيم و براي آزادي قريب الوقوعشان دعا مي کنيم .

متشکرم ، موفق باشيد

Copyright: gooya.com 2016