جمعه 25 آذر 1384

گريه احمدي نژاد از وضعيت مردم سيستان و بلوچستان، حاشيه نويسی "فارس" از سفر احمدي نژاد به اين استان

خبرگزاري فارس: ديدار محمود احمدي نژاد با دانشجويان سرشار از صفا، صميميت، مهر و محبت و جلسه‌اي بسيار پرشور بود و در اواسط آن و با شنيدن برخي مشكلات مردم سيستان، اشك در چشمان محمود احمدي‌نژاد حلقه زده و رئيس جمهور گريست.


به گزارش خبرنگار اعزامي فارس به سيستان و بلوچستان محمود احمدي نژاد در ادامه سفر سه روزه خود به اين استان پنج شنبه شب براي سخنراني در جمع دانشجويان، دانشگاهيان و نخبگان وارد زاهدان شد و به مدت يك ساعت در دل دانشجويان اين استان را شنيد و به مدت چهل دقيقه نيز براي دانشجويان از تصميمات هيات دولت براي افزايش امكانات دانشگاه‌ها و ارائه تسهيلات به دانشجويان سخن گفت و سپس شرايط بين‌المللي را براي دانشجويان تشريح كرد.
اين جلسه يك ساعت و چهل و پنج دقيقه‌اي حاشيه‌هاي جالبي داشت.

*احمدي‌نژاد در حالي در ساعت 19 وارد ورزشگاه معين دانشگاه سيستان و بلوچستان محل ديدار با دانشجويان شد كه دانشگاهيان از مدتها قبل در محوطه دانشگاه و در سالن ورزشگاه بي صبرانه منتظر ورود رئيس جمهور بودند.
*رئيس جهور در بدو ورود خود در مجمع دانشجويان با شعارهاي «صل علي محمد، بوي رجايي آمد» و «احمدي‌نژاد دوستت داريم» روبرو شدند كه احمدي‌نژاد با تكان دادن دست براي دانشجويان نسبت به ابراز احساسات آنها تقدير و تشكر مي‌كرد. همچنين دانشجويان با دست زدن از رئيس جمهور محبوب خود استقبال كردند.

*ابراز احساسات شديد دانشجويان تا دقايقي پس از ورود رئيس جمهور به مراسم و حتي پس از استقرار احمدي نژاد بر روي صندلي‌اش ادامه داشت به طوريكه وي چند مرتبه از روي صندلي خود برخاست و براي دانشجويان دست تكان داد.

*پيش از سخنان احمدي‌نژاد اكبري رئيس دانشگاه سيستان و بلوچستان، فاطمه رخشاني عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي سيستان و بلوچستان، رقيه سنجانبي نماينده دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي، عباسعلي آهنگري عضو هيات علمي دانشگاه‌ سيستان و بلوچستان، بتول خير خواه دانشحوي رشته علوم پزشكي دانشگاه سيستان و بلوچستان به بيان مشكلات آموزشي اين استان پر‌داخته و خواستار رفع هر چه سريعتر اين مشكلات شدند.

*فاطمه رخشاني عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي سيستان و بلوچستان در سخنان خود در حضور رئيس جمهوري از عدم حضور سلطان خواه رئيس مركز امور مشاركت زمان در سفر رئيس جمهوري انتقاد كرد.
وي با اشاره به فقر مردم استان خطاب به رئيس جمهور گفت: من حاضرم شما را به جايي از اين نقطه شهر ببرم كه صدا و سيما ديگر مجبور نشود فقر آفريقا را نشان دهد. من حاضر شما را به جايي ببريم كه خانواده‌ها به خاطر فقر دختر خودشان را فروختند. من حاضرم شما را به جايي ببريم كه زني كه شوهرش اعدام شد براي خوردن لقمه ناني دختر خود را فروخت.
رخشاني به قاچاق و عدم امنيت در سيستان و بلوچستان اشاره كرد و اظهار داشت: خانم‌ها در برخي نقط سيستان به خاطر روي آوردن شوهرانشان به قاچاق تمام زندگي خود را از دست مي‌دهند. حال سوال اين است كه آيا در اين گوشه ايران دو قرص نان پيدا مي‌شد مردم به قاچاق روي مي‌آوردند.
*رخشاني كه خود معلول ويلچري است خطاب به احمدي نژاد تصريح كرد: شما مشاور معلولين نمي‌خواهيد. چرا كسي به فكر معلوين نيست.
اين عضو هيات علمي دانشگاه با بيان اينكه ما در وضعيت بدي به سر مي‌بريم با قرائت شعري افزود: شما هرگز نمي‌توانيد درك كنيد كه بر ما چه مي گذرد.
* در هنگام سخنان اين عضو هيات علمي دانشگاه اشك در چشمان محمود احمدي‌نژاد حلقه زده بود و بغض گلويش را گرفت و با دقت تمام به سخنان اين عضو هيات علمي دانشگاه گوش مي‌داد و آرام آرام گريه مي‌كرد.

*اكبري رئيس دانشگاه سيستان و بلوچستان با بيان اينكه اين استان داراي 26 مركز آموزش عالي و هزار و 200 عضو هيات علمي است، گفت: 42 هزار دانشجويان در اين استان مشغول تحصيل هستند كه با توجه به نگاه رئيس جمهور به آموزش عالي اميدواريم تحول جدي در آموزش عالي ايجاد شود.
وي همچنين خواستار رفع مشكلات كمبود خوابگاه دانشجويان، كسري بودجه و ديون دانشگاه‌ها در اين استان شد.

*سخنان رقيه نجتي نماينده دانشگاه آزاد اسلامي در تعريف و تمجيد از رئيس دانشگاه آزاد اسلامي زاهدان و عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با واكنش منفي برخي از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي مواجه شد و يكي از دانشجويان با برخاستن از صندلي خود با صداي بلند مي‌گفت: مطالبه دانشجويان را مطرح كن اينها مطالبه ما دانشجويان دانشگاه آزاد نيست.
وي سپس با هماهنگي مسوولين حراست به نزد رئيس جمهور رفت و فهرستي از مطالبه دانشجويان دانشگاه آزاد را در اختيار احمدي نژاد قرار داد.
اين دانشجوي دانشگاه آزاد كه به سخنان نماينده دانشجويان دانشگاه آزاد معترض بود در مصاحبه‌اي با خبرنگاران گفت: خانم نجاتي مطالبات رئيس دانشگاه آزاد را مطرح مي‌كند نه دانشجويان را.

*هنگامي كه در اواسط مراسم همهمه ايجاد شد مجري برنامه از دانشجويان خواست سكوت كنند اما احمدي نژاد به مجري گفت: بگذار دانشجويان آزاد باشند كه اين اظهارات احمدي نژاد شور و هيجان دانشجويان را برانگيخت.

*عباسعلي آهنگري كه به نمايندگي از اعضاي هيات علمي استان صحبت مي‌كرد خواستار به كارگيري نيروها و مديران كارآمد بدون توجه به گرايشهاي سياسي آنها در دولت شد و تاكيد كرد توجه به گرايشهاي سياسي در انتخاب مديران باعث از هم پاشيدن نظام آموزشي عالي خواهد شد.
*تعداد زيادي از دانشجويان به غلامحسين الهام سخنگوي دولت مراجعه كرده و نامه‌هايي كه براي رئيس جمهور نوشته بودند را به وي تحويل مي‌دادند و بعضاً مشكلات خود را با وي در ميان گذاشتند.
همچنين تعداد زيادي از دانشجويان نامه‌هايي براي احمدي نژاد نوشته بودند كه به مسوولين رياست جمهوري تحويل مي‌دادند.
احمدي نژاد در شروع صحبت خود چند بار از دانشجويان پرسيد كه چقدر براي صحبت وقت دارد كه دانشجويان مي‌گفتند تا صبح و احمدي‌نژاد به شوخي گفت مثل اينكه شما صبح‌ها بيكار هستيد!

*هنگامي كه احمدي نژاد از تصميم دولت براي رفع مشكلات دانشجويان دانشگاه‌هاي زابل، سيستان و بلوچستان و چابهار سخن مي گفتند دانشجويان دانشگاه آزاد، شبانه و دانشجوياني كه مشكل انتقالي داشتند از رئيس جمهور مي خواستند تا از تصميمات دولت در اين زمينه صحبت كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي نژاد خطاب به دانشجويان كه مي‌خواستند تا چند جمله‌اي راجع به انتقالي صحبت كند، گفت: آقاي دكتر زاهدي وزير علوم، دكتر لنكراني وزير بهداشت و دكتر جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اگر در انتقال بچه‌ها كوتاهي كنند را مجازات مي‌كنيم و به مدت چند روز بايد در سلفه سرويش دانشجويان غذا بخورند تا كيفيت غذا را درست كنند.

*احمدي نژاد هنگامي كه در وسط سخنان خود با ابراز احساسات دانشجويان مواجه شد، گفت: ما عادت كرديم كه در لحظه‌اي كه مورد تشويق حاضرين قرار مي‌گيرم آب بخوريم. دستم رفت به سمت ميز اما ليواني نبود تا بردارم. بعد از چند دقيقه يك ليوان آب براي احمدي‌نژاد آوردند كه در اين لحظه دانشجويان با دست زدن به رئيس جمهور گفتند كه آب بخورد.

*يكي از دانشجويان بسيجي كه نسبت به عدم اجازه براي سخنراني نماينده بسيج در جلسه معترض بود و دست خود را براي دقايقي بالا گرفته بود كه احمدي نژاد خطاب به وي گفت به اين دانشجو اجازه دهيد تا به جلو بيايد و بعدا صحبت كند چرا كه آنقدر دست خود را بالا گرفت كه دستش خسته شده است.
پس از پايان سخنان احمدي‌نژاد دانشجويان براي گفتگوي شخصي به سمت وي هجوم بردند به طوريكه تيم حفاظت رياست جمهوري بعد از سختي توانست رئيس جمهور را از جمع آنان خارج سازد.
احمدي نژاد حضور خود را در جمع دانشجويان بسيار آگاهانه، پرشور و مثبت ارزيابي كرد.
*ازدحام دانشجويان براي حضور در مراسم احمدي نژاد و همچنين خروج از مراسم به حدي بود كه شيشه‌هاي ورودي و خروجي در ورزشگاه مذكور شكست.

Copyright: gooya.com 2016