چهارشنبه 7 دی 1384

سعيد ابوطالب: درصورت استيضاح، راي اعتماد نمايندگان به نجار بيش از دوره اول خواهد بود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه
سرويس: مجلس

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: مراحل تذكر و سوال از وزير دفاع در مجلس صورت نگرفته و نمايندگان خواهان استيضاح، مستقيما به سراغ استيضاح وزير رفته‌اند.

سعيد ابوطالب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه كرمانشاه، در مورد جو عمومي مجلس در خصوص طرح استيضاح وزير دفاع گفت: استيضاح حق جمعي نمايندگان است و نمي‌توان مانع از نظر نمايندگان در اعمال حق آنها شد، ولي آنچه كه به نظر مي‌رسد اين‌كه در مورد اخير مراحل قبل از استيضاح طي نشده است.

وي با بيان اين‌كه استيضاح اولين راه‌حل در انجام نظارت مجلس نيست، اظهار داشت: روش‌هاي نظارتي مختلفي در آيين نامه داخلي مجلس از قبيل تذكر در كميسيون‌ها و فراكسيون‌هاي مختلف و در جلسات غيرعلني و سوال در صحن علني پيش‌بيني شده است كه آخرين مرحله آن استيضاح رئيس‌جمهور، وزير و يا معاونين رئيس جمهور مي‌باشد و بهتر بود كه در اين مورد نيز اين روال مد نظر قرار گيرد كه اين‌گونه نشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس هفتم ادامه داد: نمايندگان پيگير استيضاح وزير دفاع در اين مورد شكل لازم را رعايت نكردند و مستقيما به سراغ استيضاح وزير رفته‌اند.

ابوطالب تاكيد كرد: استيضاح بار منفي ندارد و چيزي جز توضيح خواستن در مورد يك مسئله نيست كه در جريان آن يا نمايندگان توجيه مي‌شوند و يا اين‌كه توضيحات وزير مورد نظر قانع كننده نخواهد بود كه در نهايت راي اعتماد نمايندگان سرنوشت نهايي را تعيين خواهد كرد كه در اين صورت راي اعتماد نمايندگان به نجار (وزير دفاع) بيشتر از گذشته خواهد بود.

Copyright: gooya.com 2016