چهارشنبه 14 دی 1384

اطلاعات تکميلي درباره هويت گروگانگيران ۹ مامور ايراني، بازتاب

گروه تروريستي «جندالله» كه تشكيلات خود را در ايالت وزيرستان پاكستان بنا نهاده است، در سال 2003 آغاز به فعاليت كرد. اين گروه در سال 2004 به عضوگيري پرداخت و در آوريل 2002 به همراه حركت مجاهدين، به پرويز مشرف حمله تروريستي كرد. اين گروه همچنين در بمب‌گذاري خانه كنسول آمريكا در كراچي دست داشته است.


در حالي که تروريست‌هاي وهابي براي آزادي گروگانهاي ايراني خواستار آزادي شماري از همکاران زنداني خود شده اند، خبرنگار بازتاب اطلاعاتي را از اين گروه تروريستي منتشر مي کند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، گروه تروريستي «جندالله» كه تشكيلات خود را در ايالت وزيرستان پاكستان بنا نهاده است، در سال 2003 آغاز به فعاليت كرد. اين گروه در سال 2004 به عضوگيري پرداخت و در آوريل 2002 به همراه حركت مجاهدين، به پرويز مشرف حمله تروريستي كرد. اين گروه همچنين در بمب‌گذاري خانه كنسول آمريكا در كراچي دست داشته است.

«وزيرستان» پاكستان، منطقه‌اي است كه به «بهشت تروريست‌ها» معروف شده است. در 4 مي 2005، يك نيروي رده‌بالاي «القاعده» به نام «ابوفرج الليبي» در اين منطقه دستگير شد.

پيشتر پليس پاكستان، سه تن از فعالان گروه جندالله به نام‌هاي «رحيم‌الله»، «فيض‌الله» و «اقبال» را به همراه مقادير فراواني سلاح و مهمات دستگير كرد كه بعدها مشخص شد، آنان از سپاه صحابه بوده‌اند كه به جندالله پيوسته‌اند. پس از آن، نه نفر ديگر دستگير شدند كه جمع دستگيرشدگان اين گروه به دوازده نفر مي‌رسد.

در همين حال، خانم «تسنيم اسلم»، سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان، اعلام كرد: پرسنل نيروي انتظامي ربوده شده ايراني در پاكستان نيستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

«اسلم» روز چهارشنبه به رسانه‌هاي جمعي گفت: پاكستان براي نجات اين عده، حاضر به هر گونه همكاري خواهد بود. وي اضافه كرد: ايران نيز در اين زمينه با اسلام آباد در تماس است.

«تسنيم اسلم» اين مطلب را در پاسخ به سخنان حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران بيان كرد كه گفته بود: «نيروهاي انتظامي ربوده شده در پاكستان هستند».

9 نفر از پرسنل نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، هفته گذشته، توسط اشرار مسلح به سرپرستي «مالك ريگي» از پاسگاه «گدار ناهوك» در حوزه سراوان به گروگان گرفته شدند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اطلاعات تکميلي درباره هويت گروگانگيران ۹ مامور ايراني، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016