جمعه 23 دی 1384

بازداشت ۶ نفر از مقصران احتمالی سقوط هواپیمای C-130، فردا

شش نفر از متهمان اصلی سقوط هواپیمای C-130 ارتش با حکم قضایی بازداشت شدند.

یک منبع آگاه به خبرنگار «فردا» گفت که سه نفر از کارکنان برج مراقبت فرودگاه مهرآباد و سه نفر از مقامات نظامی فرودگاه که "معاون فرمانده عملیات" نیز در میان آنها است متهم به سهل انگاری و صدور دستورات اشتباه شده و با حکم قضایی بازداشت شده اند.

معاون فرمانده عملیات همان فردی است که گفته می شود به خلبان گوهری اصرار کرده حتما پرواز مذکور باید به هر نحو ممکن صورت گیرد.

گفته می شود بازداشت این افراد بر اساس تحقیقات مستقل قضایی است که در قوه قضاییه دنبال می شود. ظاهرا قاضی پرونده پس از تحقیقات گسترده و بازجویی از افراد مختلف مرتبط با پرونده اقدام به بازداشت این افراد کرده است.

اقدام قوه قضاییه جدا از تحقیقات کمیته 29 نفره ای است که از سوی نیروهای مسلح مامور تحقیق و بررسی در این باره شده است. گفته می شود این کمیته در پایان تحقیقات خود در گزارشی رای به اشتباه خلبان داده اما برخی از اعضای کمیته در اعتراض به نتایج حاصله، حاضر به امضای گزارش مذکور نشده اند. نتایج گزارش این کمیته ظاهرا بر خلاف نتایج تحقیقات مستقل قاضی پرونده است که برخی مسئولان مربوطه در ارتش و فرودگاه را متهم به سهل انگاری و قصور کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

یکی دیگر از سه نفر نظامی ای که ظاهرا در این پرونده بازداشت شده از متصدیان یا تکنسین های فنی است که V.O.R معیوب هواپیمای C-130 را با یک V.O.R معیوب دیگر تعویض کرده است. V.O.R دستگاه جهت یابی است که در مواقعی که خلبان دید معمولی ندارد به او کمک می کند تا موقعیت و جهت خود را بداند. گفته می شود خلبان در ابتدا به دلیل خراب بودن این دستگاه حاضر به پرواز نشده بوده است.

همچنین گفته می شود احتمالا خلبان گوهری به دلیل خراب بودن V.O.R هواپیما، شهرک توحید را بجای فرودگاه اشتباه گرفته و اقدام به فرود مرگبار کرده است.

کارشناسان معتقدند این اقدام قاطع قوه قضاییه می تواند زوایای مبهم سقوط رگبار هواپیمای حامل خبرنگاران را روشن تر کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت ۶ نفر از مقصران احتمالی سقوط هواپیمای C-130، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016