چهارشنبه 28 دی 1384

مخالفت غرب با از سرگيرى مذاكرات اتمى با ايران، صداي آلمان

دولت‌هاى كشورهاى غربى درخواست ايران برای ازسرگيرى مذاكرات اتمى با نمايندگان اتحاديه اروپا را رد كردند. بريتانيا پيشنهاد ايران را تهى خواند. روسيه با وجود آنكه مخالف اعمال تحريم عليه ايران است، با خاطر نشان كردن وظايف بين‌المللى جمهورى اسلامى، دولتمردان ايران را به حل و فصل اين مناقشه از طريق ديپلماتيك فراخوانده است.

سرگئى لاوروف، وزير امور خارجه‌ روسيه، به ايران پيشنهاد داد تا به صورت داوطلبانه پژوهش‌هاى اتمى‌اش را متوقف كند. جمهورى اسلامى ايران، روز گذشته بى‌آنكه پيشنهاد مشخصى ارائه دهد، سه كشور بريتانيا، فرانسه و آلمان را به ادامه مذاكرات فراخواند.

از سوى ديگر دولت اسراييل، از آمريكا و اتحاديه اروپا دعوت كرد تا در مخالفت با برنامه اتمى جمهورى اسلامى ايران، اين كشور را در ابعاد وسيعى تحريم كنند. به موجب گزارش امروز روزنامه اسراييلى «ها آرتص» مقامات اسراييلى خواستار مهيا كردن طرح مجموعه اقدامات اين تحريم شدند، تا در صورت اتخاذ تصميم در اين مورد بتوان آن را به مورد اجرا گذاشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اسراييل پيشنهاد كرده كه مجازات ايران شامل تحريم صادرات نفتى،‌ ممنوعيت حضور تيم ملى فوتبال ايران در رقابت‌هاى جهانى فوتبال، ممنوعيت ورود نمايندگان جمهورى اسلامى به كشورهاى ديگر و اعمال محدوديت براى پروازهاى خارجى صنعت هوانوردى ايران باشد.

طرح قطعنامه اتحاديه اروپا در رابطه با برنامه اتمى ايران

به گفته يك ديپلمات از اتحاديه اروپا در طرح قطعنامه‌اى كه اين اتحاديه براي آژانس بين‌المللى انرژى اتمى تهيه كرده است تقاضا شده است كه موضوع برنامه اتمى ايران به شوراى امنيت سازمان ملل متحد ارجاع شود. در متنى كه آلمان، فرانسه و انگليس آماده كرده‌اند، از ايران خواسته شده است كمك كند تا به پرسشهايى كه در مورد برنامه احتمالى اين كشور براى ساخت اسلحه اتمى وجود دارد، پاسخ داده شود.

شوراى حكام آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در آغاز ماه آينده در جلسه‌اى اضطرارى در مورد اين قطعنامه به شور خواهد پرداخت. ممكن است در نتيجه تغييراتى در متن قطعنامه داده شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مخالفت غرب با از سرگيرى مذاكرات اتمى با ايران، صداي آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016