جمعه 30 دی 1384

احمدي نژاد: حمايت ايران از فلسطين و تاكيد بر رفع اشغالگري، دليل پافشاري غربي ها براي جلوگيري ازحق مسلم ماست، ايلنا

دشمن در سايه رابطه خوب سوريه و لبنان آرامش ندارد
موفقيت در فلسطين جنبه مرگ و زندگي دارد


تهران- خبرگزاري كار ايران

"محمود احمدي نژاد"، رييس جمهوري اسلامي ايران، در ادامه سفر دو روزه خود به دمشق، با رهبران گروههاي دهگانه مبارز فلسطيني، "سيد حسن نصرالله"، دبير كل حزب الله لبنان،" نبيه بري" رئيس مجلس نمايندگان لبنان،خالد مشعل و تعدادي از رهبران جنبش حماس و همچنين اعضاي هيات مديره جمعيت علماي مسلمين لبنان ديدار كرد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران(ايلنا) گزارشي از ديدارهاي رييس جمهور به شرح زير است:
پافشاري غربيها براي جلوگيري از حق مسلم ما به دليل حمايت از مردم فلسطين و تاكيد بر رفع اشغالگري است
رئيس جمهور اسلامي ايران با تاكيد بر اينكه حمايت دولتهاي مختلف براي نجات فلسطين لازم است ولي كافي نيست گفت: آنچه موجب پيروزي ملت فلسطين بر اشغالگران خواهد شد دلهاي پاك, فكرهاي بلند, اراده هاي مستحكم و بازوان قدرتمند جوانان فلسطيني است.
محمود احمدي نژاد ظهر جمعه در ديدار رهبران گروههاي دهگانه مبارز فلسطيني با وي در دمشق، تنها راه تحقق آرمان آزادي كل فلسطين را وحدت, هماهنگي و همدلي گروههاي فلسطيني دانست و افزود: در مقابل حركت يك ملت هيچ قدرتي نمي تواند مقاومت كند.
رئيس جمهور خطاب به رهبران مبارز فلسطيني گفت: خوشبختانه شما كساني هستيد كه سالها پرچمدار مبارزه بوده ايد و راه مقاومت را به روي مردم فلسطين گشوده ايد و امروز هم بايد در كنار هم بوده و فقط اتكاي شما خداوند و مردم فلسطين باشد.
محمود احمدي نژاد با اعلام حمايت جمهوري اسلامي ايران از آرمان مردم فلسطين در رفع اشغالگري از سرزمين هاي مقدس اسلامي گفت: فلسطين صحنه سرنوشت ساز تاريخ ملل اسلامي است.
محمود احمدي نژاد تصريح كرد: پافشاري غربيها براي جلوگيري از حق مسلم جمهوري اسلامي در دست يابي به فناوري صلح آميز هسته اي به دليل حمايت ايران از مردم فلسطين و تاكيد بر رفع اشغالگري است.
در اين ديدار چند تان از رهبران گروههاي مبارز فلسطيني از مواضع حق طلبانه جمهوري اسلامي ايران در حمايت از آرمان آزادي فلسطين تشكر و قدرداني كرده و آخرين اوضاع سرزمين هاي اشغالي را تشريح كردند.
پيام حزب الله لبنان مختص به مسلمانان نيست
آموزه هاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب تا اعماق جان مردم نفوذ كرده است
محمود احمدي نژاد در ديدار با سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان با اشاره به نقش بسيار مهم حزب الله لبنان در خط مقدم, ايستادگي در برابر زياده خواهي و تجاوزهاي رژيم صهيونيستي، خاطرنشان كرد: موفقيت هاي حزب الله در مقاومت سبب تاثير پذيري مبارزان فلسطيني از آن شد و نهضت فلسطين پس از لبنان در جهت خودباوري و شكست ناپذيري گامي بسيار بلند به جلو برداشت است.
رئيس جمهور با بيان اينكه پيام حزب الله لبنان، پيامي قشري و طايفه اي و حتي مختص به مسلمانان نيست، افزود: پيام اسلام ناب براي همه بشريت است زيرا عدالت طلبي امري فطري و در همه انسانها مشترك است و هر جا بروز كند افراد به سوي آن جذب مي شوند.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه غربيها با شبيخون فرهنگي خود در 20 سال گذشته قصد ريشه كني ايمان در مردم ايران را داشته اند،افزود: در ايران بسياري تصور مي كردند, با تغيير ظواهر جوانان عمق ايمان آنها تغيير كرده است اما آموزه هاي امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب تا اعماق جان مردم نفوذ كرده است.
رئيس جمهور تصريح كرد: امروز نگاه جوانان ايراني نسبت به نسلهاي گذشته بسيار بلندتر شده است و موج سوم انقلاب به راه افتاده است كه از موج اول آن عميق تر و گسترده تر است و ان شاالله همه معادلات را به سود اسلام عوض خواهد كرد.
پيش از سخنان رئيس جمهور, سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان گزارشي از آخرين تحولات اين كشور را بيان كرد.
دشمن در سايه رابطه خوب سوريه و لبنان در داخل مرزهاي خود آرامش ندارد
در سايه صبر و مقاومت, پيروزي از آن مسلمانان است
رئيس جمهور در ديدار با نبيه بري" رئيس مجلس نمايندگان لبنان، مقاومت, وحدت و حفظ آرامش در لبنان را يكي از عوامل ناكامي استكبار جهاني در برنامه هاي تثبيت رژيم اشغالگر قدس پس از قرارداد كمپ ديويد دانست و افزود: دشمني كه روزي در سرمستي پس از اشغال بيروت، شعار از نيل تا فرات را سر داده بود امروز در سايه رابطه خوب سوريه و لبنان در داخل مرزهاي خود نيز آرامش ندارد و ان شا الله اين راه تا نابودي دشمنان اسلام ادامه خواهد يافت.
احمدي نژاد, با بيان اينكه دشمنان از طريق ايجاد تفرقه و بي ثباتي در لبنان به دنبال فرافكني ياس و مشكلات خود به جبهه مقاومت هستند،گفت: بايد با تمام توان و تدابير ثبات و آرامش و وحدت لبنان حفظ و راههاي تاثير گذاري دشمن سد شود.
رئيس جمهور با ابراز خشنودي از وحدت, همكاري و همدلي ميان حزب الله لبنان و جنبش اسلامي, وحدت ميان گروههاي مختلف لبناني و استمرار آن را رمز استمرار پيروزي هاي مردم لبنان و جبهه امل دانست و افزود: وضع دشمن در منطقه از جمله عراق, افغانستان و فلسطين نشان دهنده رو به افول و شكست بودن آنان است و در سايه صبر و مقاومت, پيروزي از آن مسلمانان است.
بر اساس اين گزارش،در اين ديدار رئيس مجلس نمايندگان لبنان، ديدار نيز احمدي نژاد از سوريه را در اين مرحله, بسيار حساس سرنوشت ساز و تعيين كننده دانست و گفت: فشارهايي كه بر جمهوري اسلامي ايران براي جلوگيري از به دست آوردن فناوري صلح آميز هسته اي وارد مي شود به صورت غير مستقيم براي ضربه به مقاومت در جنوب لبنان و سوريه است.
نبيه بري تلاش هاي صورت گرفته براي سوء استفاده از حادثه ترور رفيق حريري را به جدا كردن لبنان و سوريه از هم دانست و افزود: وحدت ملتهاي مسلمان و همبستگي كشورهاي اسلامي موجب خنثي شدن توطئه هاي دشمنان خواهد شد.
وي همچنين از مواضع جمهوري اسلامي ايران در مورد مساله فلسطين تشكر و قدرداني كرد.
موفقيت در صحنه فلسطين هم براي جهان اسلام و هم براي مستكبران جنبه مرگ و زندگي دارد
حماس آنچنان خدمت كند كه شيريني آن در كام مردم فلسطين ماندگار شود
رئيس جمهور اسلامي ايران در ديدار خالد مشعل و تعدادي از رهبران جنبش حماس, فلسطين را نقطه نبرد نهايي اسلام و استكبار عنوان كرد و گفت: امروز موفقيت در صحنه فلسطين هم براي جهان اسلام و هم براي مستكبران جنبه مرگ و زندگي پيدا كرده است.
محمود احمدي نژاد در اين ديدار كه پيش از ظهر روز جمعه در محل اقامت وي در دمشق انجام شد با ابراز خوشحالي از ديدار با مبارزان فلسطيني گفت: خوشبختانه انتفاضه مردم فلسطين و حركت مبارزان با اشغالگران رو به جلو و گسترش است و دشمن روز به روز در حال ضعف و شكست بيشتر است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه نبايد يك لحظه از توطئه هاي دشمنان غافل شد،خاطرنشان كرد: كوچك شمردن آرمان فلسطين كه همچنان از سوي دشمنان دنبال مي شود توطئه اي بزرگ است و به دليل اينكه برخي ها به رفع اشغال از گوشه اي از خاك فلسطين قانع شده اند تاكنون خسارات فراواني به مسلمانان وارد كرده است در حالي كه حتي اگر اشغالگران در يك وجب از خاك فلسطين باقي بمانند، آرمان فلسطين محقق نخواهد شد.
احمدي نژاد با اشاره به پيروزي جنبش حماس در انتخابات شهرداري ها، گفت: بايد پس از به دست گرفتن شوراهاي شهر و شهرداري, حماس آنچنان به مردم خدمت كند كه شيريني آن در كام مردم فلسطين ماندگار شود و به خواست خدا با هوشمندي و مقاومت, مردم فلسطين موفق و پيروز خواهند شد.
خالد مشعل نيز ديدار رئيس جمهور از سوريه را نوعي حمايت سياسي از اين كشور و مقاومت اسلامي دانست و با تشكل از اظهارات دكتر احمدي نژاد درباره مساله فلسطين گفت: هر چند تعدادي از دولتها از اين سخنان منطقي و حق طلبانه خشمگين شدند اما سخنان شما ملتهاي مسلمان و حق طلب و مبارزان براي رفع اشغالگري را خوشحال كرد و موجب افزايش روحيه آنان شد.
وي تصريح كرد: جنبش حماس مقاومت را تنها راه احقاق حقوق ملت فلسطين مي داند و ب باز پس گيري كامل حقوق از دست رفته اصرار دارد.
انسجام علما و حركت انقلابي مردم بيشترين ضربات را به رژيم اشغالگر قدس وارد آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس جمهور در ديدار با اعضاي هيات مديره جمعيت علماي مسلمين لبنان، با بيان اينكه امروز در يكي از حساسترين دورانهاي تاريخ, تفكر اسلام ناب پس از صدها سال انزوا دوباره به ميدان آمده است و جوانه هاي بيداري اسلامي در حال رشد و بالندگي است،گفت: امروز اميد به نجابت, عدالت و معنويت در دلهاي بسياري زنده شده است اما اين نهال بسيار جوان نيازمند محافظت جدي است و اگر غفلتي صورت گيرد ممكن است اسلام مجددا سالها در حاشيه قرار گيرد.
احمدي نژاد با اشاره به نقش بيداري مسلمانان لبنان در عبور اين كشور از مشكلات و جنگهاي داخلي گذشته تصريح كرد: انسجام علما و حركت انقلابي مردم شرايطي را به وجود آورد كه از همان لبنان ضعيف كه در آستانه فروپاشي بود بيشترين ضربات به رژيم اشغالگر قدس وارد آمد.
رئيس جمهور تلاش دشمن براي انتقال مشكلات خود به درون جبهه اسلامي در منطقه و برافروختن آتش تنش و درگيري در لبنان را يادآور شد و افزود: حفظ آرامش و ثبات لبنان كاري بسيار مهم و ارزشمند و انقلابي است و ما از خدا مي خواهيم به همه نيروها به خصوص علماي بزرگ لبنان به عنوان پرچمداران وحدت توفيق دهد كه اين مرحله را با موفقيت پشت سر بگذارند.
پيش از سخنان رئيس جمهوري اسلامي ايران, رئيس جمعيت علماي مسلمين لبنان ضمن تشريح فعاليت اين گروه كه متشكل از علماي شيعه و سني لبنان است، گفت: ما نيز معتقديم كه امروز اروپا بايد براي جبران اشتباهات خود كه به آن معترف است صهيونيستها را در داخل مرزهاي خود بپذيرد و ما از اظهارات ضد صهيونيستي رئيس جمهور ايران شديدا حمايت مي كنيم زيرا اسرائيل را رژيم نژاد پرست مي دانيم.
وي همچنين بر حمايت علماي اسلامي لبنان از حق جمهوري اسلامي ايران در دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي تاكيد كرد.

Copyright: gooya.com 2016