سه شنبه 4 بهمن 1384

حواشی انفجار خونین اهواز از نگاه خبرنگار اعزامی "مهر"

بمبی که حوالی 10 صبح امروز در محله کیان پارس، بانک سامان اهواز منفجر شد، "دو زمانه "عمل کرد، به این ترتیب که ابتدا یک بمب صوتی کوچک منفجر شد و وقتی مردم در محل بانک تجمع کردند، بمب اصلی منفجر شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی "مهر" به اهواز، محل انفجار بمب امروز، محله تجاری و مرکزی شهر اهواز است که به شدت شلوغ و پر ازدحام است.

-احساسات مردم شهر اهواز به شدت از حادثه تروریستی امروز جریحه دار بود ، به خصوص در آستانه سفر رئیس جمهور به اهواز(چون بسیاری از مردم هنوز از لغو سفر رئیس جمهور مطلع نبودند) گروههای مختلفی از مردم اهواز ، به خصوص در اطراف محل انفجار بمب، شدیدا متاثر بوده و گریه می کردند.

-با توجه به سابقه این انفجارها و برعهده گرفتن مسئولیت بمب گذاری های قبلی توسط گروهک تجزیه طلب نزدیک به حزب بعث، موجی از انزجار و تنفر از این گروهک تروریستی ، اهواز را فرا گرفته است و مردم اهواز خواستار برخورد قاطع و ریشه کنی این گروهک هستند.

-بیشترین مصدومین و شهدای حادثه انفجار بمب، متصدیان و مشتریان بانک سامان بودند.

-ساختمان بانک در دقایق اول انفجار دچار حریق شد، اما با تلاش آتش نشانی خیلی زود آتش مهار شد.

-بسیاری از عابران بر اثر اصابت خرده شیشه های بانک مجروح شده بودند و خرده شیشه های بانک سامان در سطح خیابان پخش شده بود.(عکس بالا)

-مغازه های اطراف بانک سامان هم بر اثر شدت انفجار، به شدت آسیب دیده بود.

-با توجه به اینکه محل انفجار بمب، در مرکز شهر بود، نیروهای امدادی و امنیتی از نخستین دقایق حادثه در محل حضور داشتند و امکان سوءاستفادهای احتمالی از وضعیت بانک و مغازه های اطراف ، به وجود نیامد و مامورین اوضاع را کاملا تحت کنترل داشتند.

-صداوسیمای خوزستان و باشگاه خبرنگاران جوان هم از گروههایی بودند که از دقایق اول حادثه در صحنه حضور داشتند و به مصاحبه با مردم و شاهدان عینی پرداختند.

-کارگران شهرداری اهواز در همان دقایقی که آمبولانس ها مشغول تخلیه مجروحان و شهداء بودند، با آب و جارو ، خیابان و ساختمان بانک را پاکسازی می کردند.

-نیروهای بسیجی بعد از انفجار بمب در یک حرکت هماهنگ، در مراکز حساس و بانکهای شهر مستقر شدند و به بازرسی بدنی کسانی که به این مکانها می رفتند، اقدام می کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

-یک بسیجی اهوازی که در محل انفجار حضور داشت به خبرنگار " مهر" گفت: اگر به ما اجازه بدهند و امکانات و اختیارات قضایی کامل در اختیارمان بگذارند، 48 ساعته ، شهر را از" تفاله های تروریست " پاک می کنیم.

-با توجه به حضور عکاسان و خبرنگارانی که از روز قبل برای پوشش سفر رئیس جمهور به اهواز آمده بودند، عکاسان متعددی در صحنه حضور داشتند.

-نیروهای بسیج و نیروی انتظامی با وجود شرایط خاص ، همکاری و تعامل خوبی با خبرنگاران داشتند.

-خبرنگار و عکاس " روزنامه همسایه ها" – وابسته به حزب "وفاق" - جزو اولین اکیپ های خبری بودند که به محل حادثه رسیدند.

-یک پیرمرد اهوازی در حالی که به شدت گریه می کرد، وقتی متوجه حضور خبرنگار "مهر" شد به او گفت: از قول من به آقای رئیس جمهور بگویید: " سر خم می سلامت، شکند اگر سبویی" این پیرمرد اهوازی از احمدی نژاد خواست حتما در اولین فرصت به اهواز سفر کند و از خانواده شهدای این حادثه دلجویی کند.

-شنیده می شود که خبر انفجار امروز اهواز، اولین بار-حتی قبل از شبکه های ایرانی- از طریق " شبکه العربیه" و به صورت " زیرنویس"پخش شده است.

-مجروحان این حادثه به بیمارستان " امام خمینی " و " رازی" اهواز اعزام شدند.

-شایعه تهدید به بمب گذاری در سطح شهر شنیده می شد، اما مردم غیور شهر اهواز، بعد از گذشت حدود 2 ساعت از انفجار، زندگی عادی خود را از سر گرفتند.

- بنا به شنیده های خبرنگار اعزامی "مهر" ، مواد منفجره این حوادث تروریستی و انفجارهای قبلی از عراق ، وارد کشور شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حواشی انفجار خونین اهواز از نگاه خبرنگار اعزامی "مهر"' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016