چهارشنبه 5 بهمن 1384

مذاکرات لاریجانی و ایوانف مثبت و موفقیت آمیز بود، چارچوب کلی طرح روسیه ، محور مذاکرات دیشب، مهر

- ایوانف: طرح روسیه حق ایران را طبق ان پی تی به رسمیت می شناسد
- مذاکرات تکمیلی 27 بهمن در مسکو


یک مقام آگاه مسئول در مذاکرات هسته ای ، از مثبت و موفقیت آمیز بودن مذاکرات دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه خبرداد و گفت : دو طرف تاکید و توافق کردند که طرح روسیه حقوق ایران را برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای طبق ان پی تی به رسمیت می شناسند .
این مقام ارشد در مذاکرات هسته ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری "مهر"، ضمن اعلام پایان یافتن مذاکرات دکتر علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مسکو افزود : مذاکرات بسیار خوبی در مسکو برگزار شد و کلیات طرح پیشنهادی مسکو در خصوص غنی سازی در این مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

وی بااشاره به توافق دو کشور برای ادامه مذاکرات در خصوص این طرح گفت : دور بعدی مذاکرات طبق قرار قبلی در 16 فوریه (27 بهمن) در مسکو برگزار خواهد شد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این مقام آگاه اعلام کرد : به گفته ایگور ایوانوف دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه، این کشورحقوق هسته ای ایران را به رسمیت می شناسد و بر لزوم حل موضوع هسته ای ایران از طریق گفتگو و در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید دارد .

ایوانف در این دیدار تاکید داشته که طرح روسیه با هدف گشودن راهی منطقی و قانونی برای حل اختلافات و سوء تفاهمات در عرصه هسته ای ارائه شده است .

به گزارش "مهر" این مقام آگاه به مذاکرات هسته ای ایران تاکید کرد : بر این اساس آنچه در طرح روسیه مطرح است حقوق هسته ای ایران را طبق ان پی تی به رسمیت می شناسد .

Copyright: gooya.com 2016