چهارشنبه 12 بهمن 1384

احضار و محکوميت تعدادی از دانشجويان ايرانی توسط دادگاه های انقلاب، تبريز نيوز

پيمان پاك مهر. روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:00989144157400

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر:بخش فارسي راديو صداي آمريكا:در رابطه با احضار و يا محکوميت تعدادی از دانشجويان در دادگاه های انقلاب چند شهر ايران، "پيمان پاک مهر" روزنامه نگار ايرانی، در پاسخ به سئوال " بهروز عباسی" گزارش می کند.

براي شنيدن گفتگو اينجا را كليك كنيد.

"بهروز عباسي"(بخش فارسي راديو صداي آمريكا):آقاي "پيمان پاك مهر"،‌در روزهاي اخير در ايران تعدادي از دانشجويان فعال در امور سياسي به دادگاه ها احضار يا محكوم شدند،شنوندگان ما را در جريان امر قرار دهيد...


در اين چند روز اخير دادگاه هاي پنج دانشجوي احضار شده كه در دادگاه هاي انقلاب محكوم شده اند همگي به صورت غير علني برگزار شده است.

دادگاه "پيمان عارف"،دانشجوي تبريزي دانشگاه تهران، با وكالت دكتر "نعمت احمدي" و "عباس جمالي"، در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به صورت غير علني برگزار شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين جلسه اين دو وكيل خواهان فرصتي براي مطالعه پرونده و تجديد جلسه شدند كه رييس دادگاه با آن موافقت نكرد.

همچنين دادگاه "حيدر زاهدي"، دانشجوي اخراجي رشته زيست شناسي دانشگاه تبريز با وكالت "محمد علي دادخواه"،كه قرار بود در شعبه 9 دادگاه تجديد نظر آذربايجان شرقي برگزار شود هيچ يك از شهودي كه مبناي حكم دادگاه بدوي بر اساس آن صادر شده بود، در دادگاه حاضر نشدند.

اين دانشجو در پي حوادث سالگرد 20 تير دانشگاه تبريز در سال 81 دستگير و در دادگاه انقلاب تبريز به 2 سال و 9 ماه زندان محكوم شده و با حكم كميته انضباطي هم از دانشگاه اخراض شده است.

در يزد نيز سه دانشجوي دانشگاه يزد با وكالت "محمد سيف زاده"، به شعبه اول دادگاه انقلاب يزد احضار شدند.اتهام اين دانشجويان اقدام عليه امنيت كشور و تبليغ عليه نظام است.

عليرغم تقاضاي وكلا براي تجديد جلسه ، ‌دادگاه برگزار و آخرين دفاع از دانشجويان اخذ شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احضار و محکوميت تعدادی از دانشجويان ايرانی توسط دادگاه های انقلاب، تبريز نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016