جمعه 14 بهمن 1384

خبرگزاري فرانسه: راي‌گيري درباره‌ي ايران امروزانجام مي‌شود، ايسنا

*نم براي اصلاح پيش‌نويس قطعنامه تلاش مي‌كند
*كوبا، سوريه و ونزوئلا عليه قطعنامه اروپا راي مي‌دهند



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


خبرگزاري فرانسه نوشت، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بعدازظهر امروز (جمعه) براي تصميم‌گيري درباره‌ي مساله‌ي هسته‌يي ايران جلسه‌ي روز گذشته‌اش را ادامه مي‌دهد، اما ايران هشدار داده است كه هرگونه ارجاع مساله‌ به شوراي امنيت باعث مي‌شود، غني‌سازي را در مقياس صنعتي آغاز كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين خبرگزاري فرانسوي با اشاره به نامه‌ي روز پنجشنبه‌ي علي لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران به محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نوشت، ايران اين هشدار را به صورت رسمي به آژانس ابلاغ كرده است.

در اين گزارش آمده است، راي‌گيري در شوراي حكام بر سر برنامه‌ي هسته‌يي ايران احتمالا امروز انجام خواهد شد، اما اين جلسه شاهد لابي‌هاي گسترده‌ي ايران و اروپاست.

بر اساس اين گزارش، كوبا، سوريه و ونزوئلا كه با غرب اختلاف دارند، اعلام كرده‌اند عليه ارجاع مساله‌ي هسته‌يي ايران به شوراي امنيت راي خواهند داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گزارش با اشاره به اعلام موافقت روسيه و چين با پيش‌نويس قطعنامه‌ي اروپا عليه ايران، نوشت: ديپلمات‌هاي مي‌گويند، كشورهاي عضو عدم تعهد كه از حق ايران حمايت مي‌كنند و به شدت با ارجاع مساله در گذشته مبارزه كرده‌اند، از اين موضع روسيه و چين شگفت‌زده شده‌اند.

بر اساس اين گزارش، اعضاي عدم تعهد در تلاشند تا به اصلاح متن پيش‌نويس قطعنامه بپردازند، اما به گفته‌ي ديپلمات‌ها، اروپايي‌ها قصد ندارند، عبارات كليدي در خصوص ارجاع مساله به شوراي امنيت را تغيير دهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خبرگزاري فرانسه: راي‌گيري درباره‌ي ايران امروزانجام مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016