جمعه 14 بهمن 1384

احمدي نژاد: مخالف التهاب و تنش هستيم، در چارچوب مقررات بين‌المللي عمل و از حقوق خود دفاع مي‌كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس جمهوري اسلامي ايران در واكنش به مواضع اخير برخي كشورهاي غربي در قبال فعاليت صلح‌آميز هسته‌يي كشورمان، آخرين مواضع ايران را در اين زمينه تشريح كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محموداحمدي‌نژاد صبح جمعه طي سخناني در جمع خبرنگاران در بوشهر با بيان اينكه چند قدرت كه خود سلاح‌هاي مختلف را در اختيار دارند مي‌خواهند نوعي آپارتايد علمي و انحصاري را در دنيا تحميل كنند، افزود: مواضع ما در خصوص فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي كاملا روشن است و ما در چارچوب مقررات بين‌المللي عمل مي‌كنيم و در عين‌حال از حقوق خود دفاع كرده و اين مسير را تا پايان مي‌پيماييم.

وي با گستاخانه خواندن موضع كشورهايي كه مدعي هستند ايران نيازي به تحقيقات در زمينه‌ي فعاليت‌هاي هسته‌يي ندارد، ‌گفت: آن‌ها حتي حاضرند بگويند كه شما نياز به دانشگاه و تحقيقات نيز نداريد.

وي با بيان اينكه در دنياي كنوني هيچ ملتي اينگونه زورگويي را نمي‌پذيرد، گفت: براي برخي كه چهره موسسات بين‌المللي را مخدوش مي‌كنند متاسفم.

رييس‌جمهور افزود: آن‌ها از بيرون به اين موسسات فرمان مي‌دهند و فكر مي‌كنند هنوز مناسبات قرون وسطي وجود دارد.

احمدي‌نژاد گفت: آن‌ها بايد از اين خواب بيدار شوند و اگر بيدار نشوند سيلي ملت‌ها آن‌ها را بيدار خواهد كرد.

وي گفت: اين كشورها به زرادخانه‌هاي هسته‌يي كشوري جعلي كه در نزديكي ما قرار دارند كاري ندارند اما در راه دستيابي ما به فناوري صلح‌آميز هسته‌يي بهانه‌تراشي مي‌كنند.

وي با تاكيد بر اينكه ما نيازي به سلاح هسته‌يي نداريم، گفت: در گزارش‌هاي ممتد و متفاوت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي حتي يك مورد و نشانه‌اي دال بر انحراف در فعاليت‌هاي هسته‌يي كشورمان گزارش نشده در حالي كه آژانس در طول تاريخ تاسيس خود بيشترين بازديدها را از فعاليت‌هاي كشورمان كرده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه كشورهاي غربي مدعي هستند اين كشور جعلي عضو آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيست كه تحت نظارت قرار گيرد، گفت: آن‌ها در حاليكه خود معترف‌اند كه ايران تخلفي نكرده و به معاهدات بين‌المللي پايبند بوده است از فعاليت‌هاي هسته‌يي ما ابراز نگراني مي‌كنند اما از زرادخانه‌هاي هسته‌يي اين كشور نگران نمي‌شوند.

رييس‌جمهور خطاب به كشورهاي غربي كه در راه پيشرفت كشورمان بهانه‌جويي مي‌كنند، گفت: شما سال‌هاي سال با تبليغات دروغين به دنيا حكومت كرديد و حالا كه مي‌بينيد ملت ايران فضاي دروغين شما را شكسته نمي‌توانيد آن را تحمل كنيد.

وي با بيان اين‌كه ما علاقمند به بگومگو با اين كشورها نيستم، گفت: آن‌ها مي‌گويند كه به ما اعتماد ندارند در حالي كه ما نيز به آن‌ها اعتماد نداريم.

وي گفت: اين حرف كه ملت ايران نبايد پشرفت كند و پيشنهاد اين كه از حق مسلم خود صرف‌نظر كند خنده‌دارترين حرف‌هاست.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: اين شما هستيد كه بايد اعتماد ما را جلب كنيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: برخي كشورها كه تصور مي‌كنند از اين ميان چيزي گيرشان مي‌آيد بدانند كه چيزي نصيبشان نخواهد شد.

احمدي‌نژاد با حساس خواندن برهه فعلي براي موسسات بين‌المللي و جهاني گفت: اميدواريم اين موسسات در آزمايش پاي‌بندي به قانون روسفيد باشند.

رييس‌جمهور با تشكر از كشورهاي دوست ايران به ويژه كشورهاي غيرمتعهد كه از حق بهره‌مندي ايران از انرژي صلح‌آميز هسته‌يي دفاع مي‌كنند، گفت: كشورهاي سلطه‌گر فكر مي‌كنند اگر جلوي ملت ايران را بگيرند مي‌توانند جلوي بقيه ملت‌ها را نيز سد كنند.

وي با بيان اين‌كه ملت ما راه خود را مي‌رود و كشورهاي سلطه‌گر قدرت ما را به خوبي مي‌شناسند، گفت: اين فناوري يك دستگاه نيست كه بتوان ملت را از آن محروم كرد بلكه اين يك انديشه است و جلو رشد انديشه را نمي‌توان گرفت.

رييس جمهور با بيان اينكه كشورهاي سلطه‌گر عادت دارند با هياهو و جنجال مطامع خود را به پيش ببرند، گفت: ما مخالف التهاب و تنش هستيم اما تهديدات آن‌ها راهي به جايي نمي‌برد.

Copyright: gooya.com 2016